در نقد خود بی‌رحم و در نقد دیگران منصف باشید/حوزه فرهنگ نیاز به سرداران رشید دارد

سردار نقدی در افتتاحیه «سینما روایت»:
در نقد خود بی‌رحم و در نقد دیگران منصف باشید/حوزه فرهنگ نیاز به سرداران رشید دارد
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز سينما قدرتي فراتر از قدرت نظامي دارد و بنگاه هاي صهيونيستي، سينماي امروز جهان را در قبضه خود درآورده اند و ما بايد با محتواي غني فرهنگي كه در اختيار داريم در اين عرصه قدرت پيدا كنيم.
      به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم رونمايي از پويانمايي هاي شهيدان "مصطفي چمران" و "عباس دوران" كه با حضور كارگردان و جمعي از هنرمندان و اهالي رسانه در سالن اسوه برگزار شد ضمن تسليت شهادت امام موسي كاظم عليه السلام گفت: اين امام همام در حديثي مي فرمايند "كسي كه هر روز خودش را محاسبه نكند از ما نيست".

سردار نقدي به اهميت نقد؛ اشاره و محاسبه را زمينه نقد و نقد سازنده را زمينه پيشرفت معرفي كرده و اظهار داشت: در نقد خودمان بايد سخت گير و بدون اغماض و در نقد ديگران بايد انصاف را رعايت كنيم.

وي در خصوص اهميت و نقش امروز سينما تصريح كرد: امروز سينما يك رسانه مهم است و نه تنها يك هنر بلكه رسانه اي اثرگذار در نحوه زندگي مردم مي باشد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين سينما را يك رسانه قوي دانسته و افزود: امروز سينما قدرتي فراتر از قدرت نظامي دارد و بنگاه هاي صهيونيستي، سينماي امروز جهان را در قبضه خود درآورده اند و ما بايد با محتواي غني فرهنگي كه در اختيار داريم در اين عرصه قدرت پيدا كنيم.

وي مبارزه با ظالم را عين عقلانيت خوانده و بيان كرد: گرچه در مبارزه خسارت هايي وجود دارد كه در سازش نيست اما اين ظاهر امر است و خسارت هاي مترتب بر سازش بسيار سنگين تر و اثرگذارتر است.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج؛ مقاومت مردم دزفول را در چنين روزي يادآور شده و خاطرنشان كرد: در چنين روزي در سال هاي دفاع مقدس مقاومت مردم دزفول زير موشك باران دشمن تبلور پيدا كرد و شايد امروز بعضي ها علت مقاومت مردم دزفول را درك نكنند اما مردم دزفول عاقلانه ترين كار را كردند.

وي با اشاره به دستگيري امام موسي صدر مرجع تقليد مردم عراق تاكيد كرد: در روز دستگيري ايشان، خواهرش با پاي برهنه در خيابان از مردم عراق ياري خواست اما كسي به ياري او نشتافت و پس از اين واقعه تا امروز، مردم عراق بيش از يك ميليون نفر كشته داده اند.

سردار نقدي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: روزي در كشور ما نيز مردم در حمايت از رهبري و مرجعيت خود به خيابان ها آمدند و در مقابل طاغوت ايستادگي كردند اگرچه جان هايي فدا شد اما عزت، اقتدار، استقلال و بالندگي امروز ما مرهون اين ايستادگي است.

وي با بيان اينكه سازش با ظالم و سلطه پذيري از كم عقلي است ادامه داد: همانطور كه ما در صحنه هاي مختلف مقابل دشمن ظالم ايستاديم، در عرصه هاي فرهنگي و عقيدتي نيز بايد با تمام توان در مقابل دشمن ظالم ايستادگي كنيم و اين عين عقلانيت است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به محتواي غني انقلاب اسلامي تصريح كرد: محتواي فرهنگي ما به حدي غني است كه مي تواند فطرت هاي پاك انسان ها را در سراسر جهان مخاطب قرار داده و جذب كند و هنر اين است كه ما بتوانيم اين محتواي غني را با جذابيت، نوآوري و زيبايي هر چه تمام تر ارائه دهيم اگر چه دشمن با چاشني لذت هاي شهواني، محتواي بي ارزش خود را جلوه مي دهد.

گفتني است در اين مراسم از پويانمايي "مصطفي" با موضوع شهيد چمران و پويانمايي "عباس" با موضوع شهيد دوران كه به كارگرداني سيد رضا ميركريمي و توسط بنياد فرهنگي روايت توليد شده است، رونمايي شد.     منبع : خبرگزاری بسیج