جز لبخند چیزی نگفت

معرفی کتاب :
جز لبخند چیزی نگفت
اثر سردار سید علی بنی لوحی

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به معرفی کتاب "جز لبخند چیزی نگفت" می پردازیم:


کتاب «جز لبخند چیزی نگفت» مجموعه‌ای است متشکل از حدود هفتاد خاطره از سردار شهیدحاج‌حسین خرازی که توسط سردار سیدعلی بنی‌لوحی همرز و دوست نزدیک شهید به رشته‌ی تحریر درآمده است این کتاب تا کنون 38 نوبت تجدید چاپ شده و نزدیک به 200 هزار نسخه جمع شمارگان آن بوده که توزیع شده است.
«جز لبخند چیزی نگفت» در فرازهایی از خود تلاش دارد تنها ذره‌ای از سختی جنگ را، آن گونه که بود، به نسل‌های بعدی انقلاب، و خیلی‌های دیگر یادآوری کند. حالا کم‌کم خودمان هم یادمان رفته است که تمامی کفر با ما چه کرد. خوب است بدانیم و یادمان نرود که پشت آن لبخند قشنگی که حاج حسین خرازی همیشه بر لب داشت، غم‌های بزرگی نهفته بود. حسین که در حقیقت خورشید شلمچه بایدش خواند به امام(ره) و سخنان او ایمان داشت آنجا که فرمود:«ما برای ادای تکلیف جنگیده‌ایم و نتیجه فرع آن بوده است.»
یکی از این خاطرات را با هم می‌خوانیم:
تا آخر آن روحیه‌ی افتادگی و خضوع را حفظ کرد و هرگز قیافه‌ی فرماندهی به خود نگرفت و بروبیای اضافی برای خودش راه نینداخت. آن فرمانده‌ی بزرگی که ارتش عراق از او حساب می‌برد و سازمان رزم یگان‌های خود را براساس محل حضور او و یگان تحت امرش ساماندهی می‌کرد وقتی به اصفهان می‌آمد کارهایش را با دوچرخه انجام می‌داد و در مأموریت‌های بین راه از حقوق مختصر خود هزینه می‌کرد. در زمان ازدواج حقوق ماهیانه‌ی او 2200 تومان بود. بسیاری از افراد که خارج از جبهه فعالیت داشتند باور نمی‌کردند که حقوق او از یک کارگر ساده کمتر باشد. در زمان ازدواج هیچ پس‌انداز و ذخیره‌ی مالی نداشت و بسیجی بسیجی ازدواج کرد.
ناشر کتاب انتشارات راه بهشت است و آن را با قیمت 3800 تومان می توانید تهیه فرمایید