طرح فراخوانی تخصصی از پیشکسوتان یکی از طرحهای بسیار خوب است

اختصاصی/ پیشکسوت بسیجی میرزا رضا روشان:
 طرح فراخوانی تخصصی از پیشکسوتان یکی از طرحهای بسیار خوب است

 

 

 

 

 

خیر مقدم و خوش آمد گویی  داریم برای حضور درسومین مجمح عالی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

گرامی می داریم یاد و خاطره امام عزیز ، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای فتنه 88 و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام عظمای ولایت امام خامنه ای و همه پیروان ولایت داریم.

 بنده میرزا رضای روشان هستم از سپاه الغدیر استان یزد.

 

 در خصوص جذب و برنامه های پیشکسوتان در استان کمی توضیح دهید .

اقدامات خوبی درخصوص برنامه های سال داشته ایم . در تمام رده های بسیج پیشکسوتان مجمع عالی ،شورای نواحی و مجمع استانی را تشکیل داده ایم . انصافا همکاران با دلگرمی مشغول به خدمت هستند . ، می توانم صادقانه بگویم اکثریت  بازنشستگان را توانستیم جذب کنیم . باتوجه به بررسی های انجام گرفته در این دو سال و نیم، پیشکسوتانی که در حلقه های قرآنی ما حضور پیدا نکرده اند بسیار محدود هستند . در صددیم در اقدامات بعدی با تدابیر و پیشنهادات مناسب به مسئولین امر ، راهکار مطلوب،  برای برقراری ارتباط و جذب این عزیزان را پیدا کنیم.

برای تعامل بیشتر با عزیزان پیشکسوت واستفاده بیشتر از تجربه آنان چه پیشنهادی دارید ؟

-         طرحی که پیشنهاد می کنم طرح مشاوره است، اگر در بحث مشاوره واقعا فرمانده سپاه، احساس کند که نیاز به مشاوره دارد پیشکسوتان باتجربه  سپاه ، ماهی یکبار در یک جلسه برای مشاوره و کمک به آن فرمانده بروند و این مشاوره تا سطح نواحی بسیج هم ادمه  پیدا کند.

-         یکی از برنامه های ما طرح فراخوانی تخصصی از پیشکسوتان است به  این معنی که بازنشسته معاونت های نیروی انسانی، عملیات، آموزش و... درکل سپاه استان را به صورت جمعی دعوت می کنیم ، و برای آنها  همایش ماهیانه می گزاریم. و در این همایش مباحث های اخلاقی ، سیاسی، اجتماعی و ... مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. به نظر بنده این موضوع باعث بالا رفتن ظرفیت جذب میشود .

  برای بهتر برگزار شدن مجامع آیا طرحی را در نظر دارید؟

من درخواست دارم که موضوعاتی را که قرار است در مجمع عالی مطرح بشود بصورت  دستور کار به رده در سپاه استان ابلاغ شود . رده استانی  قبل از حضور درمجمع عالی کشوری ، در کمیسیون داخل استان، موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار دهند و ارائه گزارش کنند بعد در تهران هم کمیسیون شکل بگیرد استانها در این کمیسیون به بحث و بررسی پرداخته   و نتیجه و خروجی آن  در مجمع عالی مطرح بشود و مصوبه ای بشود برای اجرای برنامه ها در سال بعد.

امید است این مجمع عا لی شروعی برای فعالیت های بیشتر و بهتر باشد و اگر بشود در همین مجمع جزوه ای تهیه گردد و ما در استان خودمان توزیع کنیم به فرماندهان نواحی که بدانند سردار جعفری و ... چه فرمایشاتی را در این همایش داشته اند.

خواسته دیگر من این است که پیشکسوتان با ظاهری بهتر مثلا با چفیه در مجامع و جلسات شرکت کنند تا اگر رسانه ای شد جلوه ی خوبی داشته باشد.

ضمنا در پایان تشکر می کنم از دست اندرکاران بسیج پیشکسوتان ، انصافا زحمت کش سازمان هستند و الحمدا... سال به سال  برنامه ها ازکیفیت مطلوبی برخوردار است .   

امسال خوشبختانه برنامه های همایش مجمع عالی از سال قبل قطعا و یقینا بهتر و موفق تر بوده که انشاا... روز به روز موفق تر باشند تشکر  ویژه دارم از سردار کریمی ، سردار افروز و سایر عزیزانمان و همکارانشان.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته.

با تشکر از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید.