وظیفه مجاهدان و رزمندگان دفاع مقدس در دوره کنونی انقلابی ماندن است

اختصاصی / مصاحبه
وظیفه مجاهدان و رزمندگان دفاع مقدس در دوره کنونی انقلابی ماندن است
اگر انسان ها گوش به فرمان ولایت و ولی خود بدهند ، که از خداوند شروع و تا ولایت فقهی ادامه دارد ؛ همیشه از پشتیبانی عینی خداوند برخوردار خواهد بود.

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس و معرفی ابعاد و زوایای دوران ماندگار 8 سال دفاع مقدس "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  مصاحبه ای با یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس پیشکسوت بسیجی برادر احمد کریم پور داشته است که به شرح زیر می باشد :

 

1-  لطفا خود را معرفی نموده و مختصری از سوابق خود در دوران دفاع مقدس را بیان فرمایید.

به نام خالق هستی؛من احمد کریم پور با اسم مستعار؛  و حشمت اله کریم پور با  اسم حقیقی که به دلیل شغلی چند اسم مستعار دیگر هم داریم.

2-با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و شروع جنگ تحمیلی شما به چه کار مشغول بودید.

 حقیر به دلیل کار سیاسی و مبارزاتی از چند سال قبل از انقلاب به صورت مخفی  زندگی می کردم ، ولی از سال 55 دیگر تمام وقت خود را روی مسائل انقلاب گذاشته و از کار اصلی خودم که کار فنی و شغل پدری حقیر بوده کنار رفته بودم و به اموراتی که منتهی به پیروزی انقلاب شد اقدام می کردیم.

3-چه عواملی باعث شد تا به شغل مقدس پاسداری را انتخاب کنید ، کمی توضیح دهید.

 در شبی پس از گذشت انقلاب که شاید  روز 27 بهمن 57 بود حضرت آیت الله شهید بهشتی فرمودند :حضرت امام دیشب به تعدادی از آقایان فرمودند که بروید تشکیلاتی بوجود بیاورید که مجموعه جوانان را در آن بکار بگیرید تحت عنوان پاسداری از انقلاب و حفظ انقلاب اسلامی.

ایشان به حقیر و تعدادی از دوستان سفارش فوری کردند که بروید به این آقایان و مجموعه ها کمک کنید ، خصوصاً به ما که امکاناتی هم از قبل از انقلاب داشتیم سفارش ویژه کردند. با مشورت ایشان در آن مجموعه ای که شهید محمد منتظری دایر کرده بودند که شهید نامجو هم آنجا بودنند تحت عنوان پاسا که همان مخفف پاسداران انقلاب اسلامی می باشد که آن زمان فعال در دایر کردن آن مجموعه  وارد شدیم حقیر به عنوان اولین مسئول آموزش نظامی مسئولیت پذیرفتم  که تا پایان سال 57 چهار دوره آموزش نظامی داده شود.فلذا نیاز جوانان آن زمان و نیازهای جوان های انقلابی به چنین تشکیلاتی فراوان بود.

4-مهمترین عملیاتی که در آن شرکت فعال داشته اید را بیان فرموده و یک خاطره از آن عملیات را به امت حزب الله هدیه فرمایید.

 شادترین عملیاتی که حقیر به همراه یکی از فرزندان کوچکم  حضور داشتم ، که بحمدالله منجر به پیروزی شد ، عملیات آزادسازی خرمشهر بود در این عملیات تا نزدیکی شهادت رفتیم که خدا نخواست.

آن عملیات به قدری شادی آفرین بود که با پیروزی در آن تمام سختی های چند روزه را فراموش کردیم ، خاطره ای که می توانم در قالب داشته باشم و به حضورتان بازگو کنم به این شرح می باشد : ساعت نزدیکی های 10.30 صبح بود که وارد شهر خرمشهر شده بودیم هوا خیلی گرم بود برای اعلام آزادی و سردادن فریاد آزادی به بالای مسجد خرمشهر رفتم از من جلوتر فرزندم رفت ، دیدیم چند شیشه از آن قسمت گمبد مسجد آوردند که افراد گفتند دست نزنید، این ها  مشروب هست. آنجا خداوند را شکر کردیم که شهر خرمشهر را از دست بی دین های مشروب خور آزاد کردیم.

5-با کدام شهید بیشتر مانوس بودید؟

 نظر به اینکه از مسئولین سپاه بودم تقریبا با تمام شهدای تهران و مسئولین در زمان انقلاب و قبل از آن آشنا بودم . به دلیل اینکه اولین مسئول امنیت اطلاعات سپاه بودم با مسئولین شهرستان آشنایی کامل داشتم فلذا با همه عزیزان از دور و نزدیک هم دیدار کردم و هم آشنایی داشتم ، مانند شهیدان بروجردی، کلاهدوز، جهان آرا، دقایقی، داودکریمی، آقابابایی،محمدی،موسوی، حسن تهران مقدم ولی با شهیدان بروجردی ، کلاهدوز ، داود کریمی ، آقا بابایی ، محمدی ، موسوی ، حسن تهرانی مقدم بیشتر مانوس بودم.

6-یک تجربه آموزنده از دوران دفاع مقدس را که بتواند سرمشق جوانان عزیز قرار گیرد بیان فرمایید.

آنچه در دفاع مقدس ارزش و عامل بود دوستی و هم بستگی بین بچه ها  بود این عامل را چون خداوند دوست داشت می توان از عناصر اصلی پیروزی جنگ و انقلاب دانست. این وحدت و دوستی عامل  دلگرمی و شادی امام و رهبری بود که امام(ره) هم از این دوستی و همبستگی با قدرت بالا در مقابل دشمنی با پشتیبانی خداوند و این امت همیشه در صحنه و رزمندگان می ایستاد .

اگر این حالت بین برادران پاسدار ، بسیج ، ارتش و ... به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار گیرد، حتماً پیروزی ازآن ما خواهد بود.

7-به نظر شما چگونه می توان یاد شهدا را زنده نگه داشت و در مسیر انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) پایدار ماند.

حسب آیات قرآن که شهیدان مرتب از خداوند احوال دوستان خود را می پرسند و از خداوند بشارت آنها را می خواهند که به آنها بپیوندند پس صرف حرف یاد شهیدان کافی نیست ، ما باید کاری بکنیم که میل شهیدان بوده و هر عملی که اسلام و انقلاب و رهبری را پشتیبانی می کند و باعث شادی روح شهیدان شود و یاد آنها را زنده کند انجام دهیم ؛ پس یاد شهیدان با عمل در مسیر شهیدان زنده خواهد شد.

8- تکلیف مجاهدان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دوره کنونی چیست؟

تکلیف مجاهدان و رزمندگان در دوره کنونی انقلابی ماندن است  و به فرموده رهبری عظیم الشأن که جانمان فدای او، در همه صحنه حضور داشتن ، دائماً پرچم حزب الله را برافراشته داشتن و مطیع امر رهبری بودن ؛که اگر این حضور حفظ شود هم جوانان به شوق خواهند آمد که از یک پشتیبانی کامل و عاقل برخوردار هستند و هم رهبری شاهد و گواه خواهد بود که این طبقه در صحنه حضور دارند و تنها نیستند و از همه مهمتر شهیدان شاد و خداوند هم ما را یاری می کند.

9-نقش ولایت مداری و وحدت در کسب پیروزی های دفاع مقدس و پایداری تا پیروزی نهایی تا سقوط  و نابودی شیطان بزرگ را بیان فرمایید.

اگر انسان ها گوش به فرمان ولایت و ولی خود بدهند که از خداند شروع و تا ولایت فقهی ادامه دارد همیشه از پشتیبانی عینی خداوند برخوردار خواهد بود. مگر ما ندیدیم ریگ های طبس چگونه به کمک ما آمد ، مگر ما ندیدیم عوامل باری تعالی در کودتا چگونه کمک ما آمد ، مگر توجه خاص خداوند را ندیدیم که باعث پیروزی در جنگ شد. این پیروزی ها و ده ها پیروزی در انقلاب محور و عامل اصلی آن ولایت مداری و وحدت مردم و رهبری بود.

اگر می خواهیم در تمام صحنه ها پیروز باشیم بنا به گفته حضرت آیت الله حسن زاده آملی گوشمان به دهان رهبری باشد که گوش حضرت ایشان هم به فرموده ی امام مهدی (عج) است ، اگر این کار بشود همه استکبار جهانی خصوصاً شیطان بزرگ انشااله شکست خواهد خورد .