اتحاد بین خود مسلمین راه نجات فلسطین است / مستکبران با ادعای دروغین حمایت از حقوق بشر، بیشترین و شدیدترین جنایات ضد بشری را مرتکب می شوند

محمد جواد اسلامی :
اتحاد بین خود مسلمین راه نجات فلسطین است / مستکبران با ادعای دروغین  حمایت از حقوق بشر،  بیشترین و شدیدترین جنایات ضد بشری را مرتکب می شوند

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس گفتگویی کوتاه و صمیمانه با برادربزرگوار پیشکسوت بسیجی محمد جواد اسلامی داشتیم که خلاصه این گفتگو به شرح ذیل است.

1- علت نام گذاری روز قدس در آخرین جمعه ماه رمضان چه بوده است؟

حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را بر مبنای فرامین  قرآن وسیره اهل بیت ایجاد و رهبری کرد . طبق آیه شریفه وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً اسلام به مسلمانان اجازه ی رفتن  زیر بار ظلم ونفوذکفاردرمملکت اسلامی را نداده است ،لذا حضرت امام با یکی از برجسته ترین مواضع سیاسی اش یعنی حمایت از ملت مظلوم فلسطین و با آرمان آزاد سازی مسجدالاقصی از دست صهیونیست ها در رمضان سال 58 ،آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز قدس یعنی روز مبارزه برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی اعلام فرمود.

2- با توجه به ظرفیتهای موجود در روز قدس، در پیشبرد اهدافمان چه کارهایی را می توانیم انجام دهیم؟

در صدر اهداف ما رهایی فلسطین از سلطه کفار و مشرکین و ستمگرانی است که به نام ملت یهود ولی در واقع به کام صهیونیست ها و سیاست مداران وابسته به آنها می باشد.در این جا به ظرفیت های روز قدس اشاره می کنم:

روز قدس بین المللی است، به این معنا که وابسته به مسلمانان نمی باشد به این دلیل که سالیان سال مسلمانان در کنار مسیحیان و یهودیان با مسالمت زندگی می کردند تا این که  سیاستمداران ستمگر  که رویه آنهادر قرآن ذکرشده (إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا) برای سلطه خودشان از دسته دسته کردن مردم و در مقابل هم قرار دادن مردم استفاده کردند.  به کارگیری همه ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، هنری و ... برای نشان دادن ظلم وستم وخیانت ها و جنایت های اسرائیل، که با هیچ دین و مذهب و حقوق بشری سازگاری ندارد.و آن ها با ادعای دروغین  حمایت از حقوق بشر،  بیشترین و شدیدترین جنایات ضد بشری را مرتکب می شوند و تنها راه،  اثبات این ادعای دروغین ، نشان دادن ظلم و ستم آنها به جامعه جهانی و برپایی روز قدس است.   ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی در مبارزه با اسرائیل

3-مستندات دینی و قرانی در باره حمایت از روز قدس را بفرمایید؟

(أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الكافِرينَ واشداء علی الکفار رحماء بینهم) یعنی مسلمانان نسبت به هم مهربان و نسبت به کفار سخت و مستحکم هستند.

همچنین  امیرالمومنین علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر درمورد مدارا بامردمی که درتحت حکومت اسلام زندگی میکنند تاکید می فرمایند که (إِمَّا أَخٌ لَكَ فِي الدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَكَ فِي الْخَلْقِ) ای مالک کسانی که تحت حکومت تو هستند یا برادران دینی تو هستند و یا انسان هستندوباتودرخلقت شریکند که این موارد خود گویای حمایت از مظلوم و روز قدس دارد به هر حال روز قدس، روز همدلی، همیاری و روز دلسوزی برا ی جامعه اسلامی است.

-4   روز قدس در وحدت جامعه اسلامی چقدر می تواند مهم باشد؟

یکی از کارکردهای روز قدس اساسا وحدت بین جامعه اسلامی است و ما باید با این ظلم و ستم آشکار مبارزه کنیم چنانچه که حضرت امام (ره) فرمودند: اگر ملت های اسلامی هر کدام یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزند، اسرائیل نابود خواهد شد، درواقع با کمترین امکانات و  با وحدت بین مسلمانان اسرائیل حتما نابود خواهد شد.

مصداق این وحدت را هم می توان همان جنگ 33 روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی دانست که به قول خودش  دارای یکی از ارتش های قوی منطقه بود که مجبور به عقب نشینی شد..

 

-5روند راه پیمایی روز قدس از زمان شروع تا به حال را چگونه ارزیابی می کنید؟ (از نظر تاثیرگذاری در جامعه مسلمین و بین الملل)?

بسیار عالی بوده، بخصوص ملت ایران که با زبان روزه و در تمام فصول در سال های متمادی در سرما و گرما در صحنه حضور داشته و انزجار خودش را اعلام کرده

-6 راه نجات قدس و حل مسئله فلسطین را در گرو چه اقداماتی می بیند؟

یکسری اقدامات را باید در نظر داشت:

    الف ) بحران هویت : برخی از افراد هویت خودشان را گم کرده اند یک نمونه صدور شناسنامه های اردنی، سوری، عراقی برای فلسطینیان مهاجر است، که خود جامعه فلسطین نباید به این امر رضایت دهد که چرا این امر باعث گم شدن و یاسلب  هویت این افراد است. و ملتها و جامعه اسلامی نباید اجازه دهند که طرح های اسرائیلی تحقق یابد.

     ب) اتحاد بین خود مسلمین حاضر در فلسطین

      ج) نا امنی در اسرائیل با انوع و اقسام کارهایی که می توانند انجام دهند

       د) علم آموزی و رشد علمی وافزایش,آگاهیها در جامعه فلسطین

به هر صورت اقداماتی که برای نجات فلسطین از شر صهیونیست لازم است زیاد است که اهم ان می تواند این موارد باشد.

-7تاثیر این روز بزرگ بر مردم شریف ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ 

ملت ایران به پیروی از از امام راحل ره و رهبر بزرگوار در این سال ها علمدار این مکتب بوده و در اصل بیدار ساز و بیدار گر جامعه جهانی است.

نمونه این بیدار گری هم شهدای مدافع حرم هستند که در جهت مبارزه با اسرائیل در مرزهای خارج از ایران به فیض شهادت نائل شدند.