مصاحبه با مسئول قرارگاه سازندگی سپاه سیدالشهداء سرهنگ اصغری

مصاحبه با  مسئول قرارگاه سازندگی سپاه سیدالشهداء سرهنگ اصغری

 

در راستای تقویت کار جهادی  پیشکسوتان بسیجی ، اردوی یک هفته ای در قلعه سیمون انجام دادند به همین منظور خبر نگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  با سرهنگ اصغری مسئول قرارگاه سازندگی سپاه سیدالشهداء مصاحبه ای را ترتیب دادند که متن آن به شرح ذیل است:

 

سلام

سلام علیکم

ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی که دراین مصاحبه شرکت کردید بفرماییدجریان ساخت و ساز درمنطقه محروم قلعه سیمون و جزییاتش چیست؟شروع اش کی بوده وزمان تحویل این پروژه چه زمانی هست؟

عرض سلام و خوش آمدگویی دارم خدمت فرماندهان و عزیزان سازمان پیشکسوتان جهاد وشهادت محبت کردند و دراین اردوی جهادی منطقه محروم قلعه سیمون اسلامشهرشرکت کردند.

روستای قلعه سیمون یا معروف به "هزاراردک"یکی از مناطق محروم و کم برخورداردر کنا شهرستان اسلامشهر هست ولی خود اسلامشهر از شهرستانهای برخوردار محسوب هست .

ساکنین این روستا حدود 18سال پیش از یکی از استانهای شمالی بدلیل مواجه شدن با سیل مهاجرت کردند و این مکان را برای کارو زندگی انتخاب کردند شغل اکثراینها کشاورزی بوده و وضع مالی آنها مساعد نبوده و برای اسکان چون مکان مناسبی نداشتند این مکان را که یک قلعه قدیمی و نیمه مخروبه بود انتخاب کردند. مسئولین مدتها بدنبال حل مشکل این اهالی بودند اماچون مدیریت جهادی و ظرفیت جهادی وجود نداشت.بالاخره بابررسی های سال گذشته این منطقه به عنوان منطقه محروم انتخاب شد و به دستور سردارفرمانده سپاه استان تهران برای سازندگی آن برنامه ریزی شد وبسیج سازندگی سپاه ورود پیدا کرد.جلساتی را با بنیادشهید و مسئولین استان حدود 50 الی 60 ساعت گذاشتیم و با پیگیری های مکررتوانستیم برای حل این مشکل اقدام کنیم.

درتاریخ 10/5/95 بحث افتتاح پروژه کلنگ زنی رو داشتیم.عملیات خاک برداری شروع شد و از 1/6/95کار ساخت و ساز را شروع کردیم.دوماه است که عزیزان جهادی ما درقالب اردوهای جهادی بسیج سازندگی شروع به کارکردند عزیزان جوانی که مهندس هم هستند ازبخش دانشجویی و بسیج محلات درایام تابستان آمدند و کاررا جلوبردند با توجه به اینکه ما زمان اردوی جهادی را چون ازدست داده بودیم پیشنهاد براین شد که از اقشار بسیج و نیروهای لشگری هم دراین زمینه هم استفاده شود.

امروز هم توفیقی بود در خدمت کارکنان سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت از بسیج مستضعفان باشیم واین باعث خوشحالی ماست که سرداران و فرماندهان عزیز که دوران سخت دفاع مقدس را درکارنامه هاشون دارندبرای کمک به ما تشریف آوردند و باتوجه با دغدغه مقام معظم رهبری برای رفع محرومیت درخدمتشون هستیم.

از پیشرفت کارها برای ما بیان کنید چند واحد درحال ساخت هست؟

49 واحد دردست ساخت هست و قراره ان شاالله در 5آذر امسال تحویل شود باتوجه به رسیدن فصل سرماو اسکان موقت اهالی درچادرهاودرداخل حیاط مدرسه  تلاش می کنیم با کمک عزیزان جهادگرچه پیشکسوتان و چه سایر اقشاردرتاریخ یادشده پروژه تحویل شود.

چه کسانی بیشتر دراین پروژه نقش ایفا کرده اند؟

مسئولیت پروژه ازصفر تا صد به عهده بسیج سازندگی استان تهران است درموضوع مالی "بنیاد برین"که بنیاد خیریه است ،کمیته امداد امام خمینی ره ،بنیادمسکن واخیرا هم بنیاد برکت هم در امر خیر به ما پیوسته اند.عزیزان پیشکسوت هم در پروژه آبرسانی به ما ملحق شدند.

فازدوم کار احداث مجتمع فرهنگی است که بزودی شروع خواهدشد.

چه انتظاری از نهادها و ادارات و مراکز دولتی و...دارید؟

کاری که اینجا شروع کردیم پروژه ساماندهی قلعه سیمون دنوع خودش درکشور ما بی سابقه است تقریبا تنوع همکاری ها بسیار جالب بود و همه همکاری کردند واقعا هم به تنهایی اینکار نمی توانست انجام شود چون هرنهادی ظرفیت خاصی داشت ولذا خدارو شکر می کنیم که این کار داره به نتجه می رسد.

اگر دولت محترم نهادها اقشار جامعه و بسیج که کم نیستند و ظرفیت های خوبی هم دارند پای کار باشند ما درآینده نزدیک شاهد رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور خواهیم بود.

علت تاخیردررسیدگی به این مناطق محروم چیست؟

یکی ازمشکلات این بود که بنیادکوثر که زیر مجموعه بنیادشهیدهست این زمین رو واگذار نمی کرد ولی وقتی جلساتی برگزارشد و باورکردند که بسیج سازندگی داره برای رفع محرومیت منطقه تلاش میکند ولذا امتیازاتی را ازدولت گرفتیم درقبال تحویل زمین وزمین دراختیار بنیاد مسکن قرار گرفت.

باتشکر از وقتی که دراختیار ما قراردادید.