مصاحبه با پيشكسوت بسیجی برادر محمد صادقي در اردوي جهادي قلعه سيمون اسلامشهر

مصاحبه با پيشكسوت بسیجی برادر محمد صادقي در اردوي جهادي قلعه سيمون اسلامشهر

 

در راستای تقویت کار جهادی  پیشکسوتان بسیجی ، اردوی یک هفته ای در قلعه سیمون انجام دادند به همین منظور خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  با پیشکسوت بسیجی برادر خامنه مصاحبه ای را ترتیب دادند که متن آن به شرح ذیل است:

لطفا خودتان را معرفي بفرماييد از چه زماني در اردوي جهادي مشغول شديد و هدفتان چيست؟ محمد صادقي هستم از بسيج پيشكسوتان جهاد و شهادت از شنبه 1/8/95 به اردوي جهادي آمديم ، و اينكه هدف ما چيست؟ هدفمان كمك به محرومان كه يكي از اهداف نظام اسلامي است . دو هدف داريم يكي ايجاد فرصت جهت توانمند شدن وديگراينكه  بصيرت انسان بالا رود و موجب رشد معنوي و اخلاقي مي شود ، در زندگي انسان واقعا موثر خواهد بود و از طرفي ساخت خانه و ديگر كارهاي عمراني براي محرومين در جهت رفع محروميت هم بسيار مي تواند مفيد باشد . در جامعه اسلامي نبايد گذاشت كه چنين وضعيتي ايجاد شود .واقعا جاهايي كه اين بندگان خدا در آنها زندگي مي كردند بسيار وضعيت نابساماني داشت و در شان يك مسلمان نيست .

 اين اردوي جهادي چه پيامدهايي براي اصلاحات اقتصادي مي تواند داشته باشد ؟

افرادي كه بدون هيچ توقعي و براي رضاي خدا آمدند ، كارشان تجلي ايثار ، گذشت و انسانيت است مي تواند درس بزرگي براي افرادي باشد كه فقط به فكر منفعت هاي شخصي و ... هستند تا بدانند همه چيز در زندگي براي انسان منفعت شخصي نيست انسان آفريده شده است تا احساس وجود كند تا در زندگي خوب ديگران موثر باشد نشاط و شادابي انسان در خلاقيت است كه براي همنوع خودش هم تاثيرات مثبت خواهد داشت در ضمن مطالبات ملت را نسبت به دولت جهت رفع بي عدالتي اساسي بالا مي برد و دولت را مجبور مي كند تا وفق دستورات اسلامي و نظام اسلامي عمل كند.

 

با توجه به صحبت هاي مقام معظم رهبري در مورد اقتصاد ، دولت در اين برهه از زمان كه تقريبا به آخرهاي كار خودش دارد نزديك مي شود به نظر شما چقدر توانسته است كه به اين اهداف دست پيدا بكند؟

خوب همينطور كه كاملا مشخص است در دولت كوتاهي هاي بسياري شده است دستگاهاي نظارتي واقعا بايد مسئوليت پذير باشند و جوابگو و تلاش بيشتري بكنند در جامعه ، چرا كه اينطور اتفاقات در جامعه اسلامي واقعاً پسنديده نيست چون اين اتفاقات در دولت واقع شد كه مخالف راهبرد هاي نظام اسلامي است و برخی در دولت در تقابل با ارزشهای نظام اسلامي قرار گرفته اند اصلا شايسته دولتي كه شعار  قانون مداری مي دهد نيست.

به نظر شما براي توسعه اين اردوهاي جهادي چه بايد كرد ؟

همينقدر كه نشان داده شود همينطور كه انتشار پيدا بكند مي تواند تاثير بسزايي در جامعه اسلامي داشته باشد انشا... دانشجويان ، دانش آموزان ، كارگران و ... مي تواند در اين موضوعات وارد بشوند و به آنها نشان داد كه اين موضوعات مي تواند تاثيرات بسيار زيادي در امورات زندگي آنها داشته باشد مطلوبيت كمك به همنوع در منظر اسلام و نظام اسلامي بسيار بالاست و ملت عزيز و مسلمان ما هم در اين مسير همواره موفق بوده و بروز و ظهور آن در دفاع مقدس به نهايت رسيده است لذا در صورتي كه موضوع اردوهاي جهادي خوب تبيين شود همه ي اقشار اعم از دانشجويان ، دانش آموزان ،كارگران، كشاورزان اداري و ... شركت خواهد نمود .