سرعت عمل بالای سپاه درکمک به زلزله زدگان

حرکتهایی از سپاه و بسیج که دیده نشد!
سرعت عمل بالای سپاه درکمک به زلزله زدگان
پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت : بعد از زلزله اخیر در آذربایجان آنقدر انتقادات به خصوص از صدا وسیما بالا گرفت که اصل کمکها و امدادها در شهرها و روستاهای زلزله زده نادیده گرفته شد. در این زلزله به خصوص برخی نهادهای نظامی و امدادی مانند بسیج, سپاه و هلال احمر سنگ تمام گذاشتند.حتی مردم شهرهای اطراف هم به سرعت وارد عمل شده و با تمام توان خود را به مناطق زلزله زده رساندند .

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج پیشکسوتان به نقل از افکار نیوز ، سپاه استان آذربایجان شرقی در همان ساعات اولیه توانست بسیاری از کسانی که دچار حادثه شده بودند را سامان دهد .این سپاه به کمک 20 گردان از نیروهای بسیجی خود به سرعت وارد منطقه شد و ظرف 10 ساعت قریب به اتفاق کسانی که زیر آوار مانده بودند را از خرابه ها نجات داد.
بسیجیان این استان از روز دوم زلزله نه تنها از لحاظ غذایی همه زلزله زدگان را تامین کردند بلکه با دایر کردن آشپرخانه سیار بین مردم غذای گرم توزیع کردند.
بسیجیان استانهای آذربایجان شرقی , غربی و اردبیل به سرعت وارد مناطق زلزله زده شدند و حتی در همان ساعات اولیه پمپ بنزین سیار هم دایر کردند تا سوخت رسانی به مردم و خودروهای امدادی با سرعت انجام شود.

از جمله سایر فعالیتهایی که میتوان به آن اشاره کرد موارد زیر است

- احداث حمام و سرويس هاي بهداشتي توسط گردان هاي بسيج براي زلزله زدگان
- جذب و ارسال كمك هاي مردمي توسط ۵۰۰۰ پايگاه بسيج
- اعزام۳۰ گروه جهادي بسيج دانشجويي در قالب اكيپ هاي امدادي، پشتيباني و سازندگي به اهر، ورزقان و هريس
- اعزام اكيپ هاي ويژه خبري، پشتيباني و بازرسي از سازمان بسيج مستضعفين جهت پيگيري كمك رساني بسيجيان به زلزله زدگان
- انتقال امكانات و تجهيزات و نيرو مورد نياز زلزله زدگان توسط چهار فروند هليكوپتر سپاه
- احداث پمپ بنزين هاي سيار جهت سوخت رساني به مناطق زلزله زده

این حرکتهای سپاه و بسیج در حالی انجام می شود که برخی ها افراد یا گروهها یک حرکت خود را به شدت رسانه ای کرده و در بوق کرنا می کنند.
گزارش  های خبرنگار اعزامی افکار نیوز حاکی است مردم شهرهای زلزله زده از عملکرد گروه های بسیج و سپاه رضایت دارند و به خصوص از برقراری امنیت توسط این نیروها ابراز رضایت می کنند.

جالب اینجاست که همه این اقدامات در جنجال برخی رسانه هایی که هیچ چیزی جز ضعف ها را نمی بینند کاملا گم شده و نیروهای بسیج بازهم در مظلومیت کامل به فعالیت های خود ادامه می دهند.