انتقاد شدید پدر شهید حسین فهمیده از حذف درس جهادی از کتب درسی

انتقاد شدید پدر شهید حسین فهمیده از حذف درس جهادی از کتب درسی
پدر شهید حسین فهمیده : روزنامه صهیونیستی عنوان کرده که یکی از بندهای محرمانه برجام ، حذف شهید و شهادت از کتب درسی دانش آموزان است

 

رهبر معظم انقلاب ، می فرمایند: زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید فهمیده از اصالت های دفاع مقدس می باشد .مقام معظم رهبری د ردیدار با خانواده او در رابطه با فداکاری و شجاعت او فرمودند: بروز چنین حوادثی که از تربیت صحیح واصالت های خانوادگی است ، صرفا درمحیط های اسلامی جلوه گری و نور افشانی می کند.

امروز 8 آبان سالروز شهادت نوجوان 13 ساله دفاع مقدس، «محمد حسین فهمیدهاست؛ نوجوانی که در عین کوچکی سن، روح بلند و وسعت نظری به عظمت عالم داشت؛ او که ترجمان بی بدیلی از شجاعت، منظومه بی پایان رشادت و خورشید تابان مردانگی و مرّوت بود.

 

به این بهانه،پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با خانواده این شهید ، به گفت وگوی صمیمانه نشست تا گوشه ای از ابعاد شخصیتی و منش معرفتی این شهید معظم را بازگو کرده و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با این بزرگمرد و اسطوره دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

خلاصه ای زندگی نامه شهید

شهید محمد حسین فهمیده، در اردیبهشت سال ۱۳۴۶، در خانواده ای مذهبی در محله پامنار، از محله های قدیمی شهر قم، دیده به جهان گشود. دوران کودکی را به همراه دیگر فرزندان خانواده با صفا و صمیمیت، زیر سایه توجه و محبت پدر و مادری مهربان گذراند و در سال ۱۳۵۲راهی مدرسه شد. چهار سال ابتدایی را زیر نظر معلمی روحانی گذراند و سال پنجم را به دلیل انتقال خانواده اش به شهر کرج، در مدارس این شهر سپری کرد. محمدحسین با عشق و علاقه به تحصیل، همواره دانش آموز وظیفه شناس و موفقی بود. او هم زمان با تحصیل، با پشتکار فراوان در کمک به پدر نیز می کوشید و با وجود سن کم، در فعالیت های مذهبی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می جست شهید فهمیده، پس از پیروزی انقلاب با تشکیل بسیج در آذر سال ۱۳۵۸به فرمان امام خمینی رحمه الله ، وارد بسیج شد.

پای صحبت پدر شهید

محمد حسین همیشه برای نماز، اذان می گفت، به روضه می رفت، نماز می خواند، روزه می گرفت.زمانی که حسین به دنیا آمد سوم محرم سال 1346 بود. حاج خانم می خواستند اسم او را مسعود بگذارند، اما من گفتم این کودک اسمش را با خودش آورده و ما نام او را محمد حسین گذاشتیم

.

محمد حسین از وقتی خودش را شناخت بجز حرف امام، حرف هیچ کس را قبول نداشت، زمانی بر این مردم گذشت که هیچ کس حتی جرآت اینکه در مورد امام حرف بزند و بشنود را نداشت ولی این جوان، نوارهای امام را داشت و گوش می کرد و هر چی امام می گفت قبول داشت و در این زمینه یک کلام بود.

سر چشمه تمام کارها توی جهاناسلامتفسیر دو کلمه هست: جهاد و شهادت، یکسری اتفاقات سیاسی و جناحی می افتد و نام یک شهید را که تمام دنیا به آن افتخار می کنند و این شهید الگوی جوانان و نوجوانان ما هست و به عنوان یک اسطوره یادش می کنند، یک دفعه و یک جا و به مناسبت یک حرف از یک روزنامه صهیونیستی، نام این شهید را از کتابهای درسی دانش آموزان ما حذف می کنند و هیچ اتاقی هم نمی افتد، این مطلب را مردم به ما خبر دادند که جمله تاریخی امام در مورد شهید فهمیده و خود نام شهید را از کتب درسی حذف کردند.

 

بعد از پیگیری ها متووجه شدیم که این روزنامه صهیونیستی  عنوان کرده که یکی از بندهای محرمانه برجام ، حذف شهید و شهادت از کتب درسی دانش آموزان است. البته ما امیدواریم که این مطلب صحت نداشته باشد و همه این اطلاعات به کل اشتباه باشد.

پای صحبت مادر شهید

هنگامی كه جنگ تحمیلی آغاز گشت و امام فرمودند :بسیج شوید ما كمتر حسین را در منزل می دیدیم بیشتر كارهایی را انجام می‌داد كه مربوط به بسیج و بسیجی و كارهای مذهبی و انقلابی است.

از طرف بسیج به كردستان اعزام شد، ما اصلاً اطلاعی نداشتیم که به کجا رفته است. بچه‌های سپاه حسین را از كردستان آوردند كرج  من را هم خواستند تا از  حسین تعهد بگیرند كه حسین دیگر به منطقه نرود. چون هم قدش كوچك بود و هم سنش  كم بود. چیزی که جالب بود این بود که حسین به آنها می‌گوید :خودتان را زحمت ندهید اگر امام بگوید، هركجا كه باشد آماده هستم و من باید به مملكت خودم خدمت كنم.

و در پایان به رسم یادبود هدیه ای از بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت به پدر و مادر شهید اهداء شد.

تنظیم : میلاد جلالی