آخرین نامه طلبه شهید محمود صفایی به یکی از دوستانش

راه ما یکی است !

 

 

سلام علیکم :

ضمن عرض سلام ، موفقیت روز افزون شما را در جمیع شئونات زندگی از خداوند متعال خواستارم. امیدوارم پیوسته با شادکامی و تفاهم و محبت زندگی را بگذرانید. اگر از راه احسان حالی از ما جویا باشید اصل حال ، خراب و از کاروان مردان خدا عقب افتاده ، از راه وامانده و از همه پاکان رانده ولی امیدوار به لطف و احسان خدائی و غرق در نعمت الهی و سلامتی جسمانی بسر می برم.

دوست عزیز ! نامه ات بدستم رسید ولی هزاران معذرت از تأخیر جواب ! البته هم تقصیر کردم و هم قصور داشتم ئ فرصت مناسبی دست نمی داد مخصوصاً کهاین روزها درس و بحث هم کمتر به انسان اجازه می دهد در وقت مناسبی باافکار آرام به نامه نوشتن بپردازد علاوه بر اینکه مرغ بیحوصله حوصله ام نیز به دیار بیحوصلگی پر کشیده و مرا خمار وبیحال بر جا گذاشته. بالاخره تا  توجیهات دیگری نکرده ام بالاجبار مرا ببخش و از ما در گذر شاید خداوند نیز از ما در گذر شاید خداوند نیز از ما درگذر و نیز از شما هم در گذرد.

در نامه ات فرموده بودی که راهمان  دو تاست  !! آیا فکر کرده ای که چرا راهمان دو تاست چرا دو انسان که از نظر روح و جسم و استعدادهای ذاتی و خواص مغزی و طبیعی ، یکسان آفریده شده اند از هم فاصله فکری می گیرند؟ من نمیدانم با چه دارو ویا آمپولی باید به سراغ شما آمد! مثل اینست که دیگر جسم و روح شما در برابر هر تزریقی مقاوم گشته و آنقدر این جاذبه های منفی در گوشت و پوست وروح و روان شما ریشه دوانده که هر  نیروی مثبتی و عنصر کارسازی بمحض ورود  به جرگه جسم و جان با توپ و تانک گناه نابود می شود. زیرا امام صادق (ع) فرمود : اگر بنده ای گناهی مرتکب شود یک نقطه سیاه در قلبش پدید می آید و اگر توبه کرد باز قلبش پاک می شود اما اگر توبه نکرد و پشت سر هم گناه کرد این گناهان قلب را سیاه میکند و آنچنان اثر گناه در او زیاد میشود که قساوت او را می گیرد و از خدا کاملاً  غافل می شود و در گناهش بی باک می شود تا اینکه دیگر هیچ موعضه ای در او اثر نمی کند تا آنقدر این سیاهی قلب او را عذاب میدهد تا وقت مرگ که فرا میرسد ، می گوید : ای دل غافل زندگی ام تمام شد و من تازه متوجه شدم. ولی افسوس که دیگرکار از کار گذشته و دیگر توانی در بدن ندارم که بخواهد عمل صالح انجام دهد و زبانش قادر به استغفار نخواهد بود  تا بلکه تو به کند و کمی از سنگینی گناهش کاسته گردد و آن زمان می فهمد که لذت گناه چند لحظه بیش نبود اما عقوبت آن و شرمندگی آن همیشگی است.

صراط مستقیم : خدا است که انسان را و هرکه را بخواهد به راه راست هدایت می کند پس زمینه های هدایت را در خودت بوجود آور و چون گذشته شل کن ، سفت کن در نیار ! همه چیز دست خداست و ما هیچ کاره ایم.

عاجزانه در خواستم از شما این است که کار به نویسنده نامه نداشته باش فقط راجب مطالب آن در تنهایی با خودت خلوت کن و فکر کن و فکرکن و فکر کن ......

البته مواظب باش اینقدر فکر نکنی که نمازت قضا شود !

خدانگهدارتان باد

به امید دیدار ، خدا حافظ.

محمود صفایی 18/7/65

شهیدان خدایی

کد : م/پ/44