اساس اصلاح‌طلبان براساس 'براندازی نظام' بنا شد

اساس اصلاح‌طلبان براساس 'براندازی نظام' بنا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی "بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اساس اصلاح‌طلبان براساس 'براندازی نظام' بنا شده است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی نشریه پرتو در گفتگو با عصر امروز در خصوص بنیاد جریان اصلاح طلبی گفت: جریان به اصطلاح اصلاح طلبی جریانی است که اساس و ریشه آن برای براندازی نظام پی ریزی شده و در سال های ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، تئورسین های این جریان مانند آقایان حجاریان، سروش و موسوی خوئینی ها در صدد این برنامه بوده اند. 


وی با اشاره به این که نویسندگان حلقه کیان در ماهنامه اختصاصی‌شان مطالبی علیه مکتب اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می نوشتند، عنوان کرد: بیشتر کتابهایی که بعداً از حجاریان چاپ شد مانند جمهوریت، افزون زدایی از قدرت به صورت مقاله بی نام و یا به اسم شخص دیگری در آن ماهنامه چاپ می شد، ولی امروزه مشاهده می شود که این مقالات به اسم حجاریان در این کتاب نوشته شده است.

روانبخش اضافه کرد: در آن ایام نمی دانستیم که این مقالات متعلق به چه کسی است و یا نویسندگان آنها چه کسانی هستند و فقط آنها را نقل می کردیم اما بعدها متوجه شدیم که آن مقالات متعلق به شخص حجاریان بوده است. 

*حلقه کیان اسلامیت نظام را نشانه رفته بود
دبیر سیاسی نشریه پرتو خاطرنشان کرد: مقالاتی که در حلقه کیان تهیه می شد برای تضعیف و براندازی نظام بود و در واقع آنها سعی می کردند که اسلامیت نظام را زیر سوأل ببرند. 

وی بیان داشت: نتیجه کار حلقه کیان که تعداد ۱۰۸ نفر در آن جمع شده بودند این بود که اسلامیت، تشیع، عصمت ائمه، ولایت ائمه و ولایت فقیه را به زیر سوأل بردند. 

روانبخش در ادامه تصریح کرد: حلقه کیان تمامی مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داد چون مبانی فکری یک نظام در واقع ایدئولوژی و مکتب پشتوانه یک نظام است که اگر مورد حمله قرار گیرد، احتمال فرو ریختن آن نظام زیاد است. 

*آیت الله مصباح و جوادی مقابل حلقه کیان ایستادند
وی تأکید کرد: کارهای انجام گرفته حلقه کیان علیه نظام حساب شده و دقیق بود ولی به خاطر شخصیت های مهمی همانند علامه مصباح یزدی و حضرت آیت الله جوادی آملی که در برابر آنها سینه سپر کرده و با اندیشه های ناب خودشان شبهات موهوم آنها را پاسخ دادند؛ به جایی نرسید.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در حقیقت حلقه برانداز کیان و همه دشمنان نظام متوجه شدند که این نظام نه تنها با یک باد نمی لرزد بلکه همانند یک کوه راسخ و ریشه دار پابرجاست و ریشه آن در اسلامی است که ۱۴۰۰ سال از عمر آن گذشته و قرآنی که تا قیام قیامت باقی خواهد ماند. 

روانبخش گفت: با مشاهده عملکرد اصلاح طلبان می فهمیم که آنها هدفی جز براندازی نظام در سر نداشتند. به عنوان مثال با مشاهده عملکرد حزب مشارکت که این حزب مولود حزب کارگزاران و حلقه کیان بود، به این نتیجه می رسیم که آنها چه اهداف پلیدی را دنبال می کردند. 

وی افزود: در ایام حاکمیت اصلاح طلبان حزب کارگزاران بیانیه صادر کرد که اسلام نظام سیاسی ندارد و سخنگوی وقت حزب یعنی آقای مرعشی می گفت که اسلام اصلاً نظام سیاسی و اقتصادی نداشته و فقط یک دین فردی است که یکسری احکام فردی دارد. 

*سروش معتقد بود امروزه احکام اسلام، کارایی ندارد
دبیر سیاسی نشریه پرتو اضافه کرد: این مطالب همان حرفهایی بود که سروش در دوران حاکمیت دولت کارگزاران مطرح می کرد. در ماهنامه کیان می گفت که دوره اسلام گذشته و حدود، قصاص، اخلاق و همه اموری که مربوط به اسلام است باید کنار گذاشته شود و امروز کارآمدی ندارد. 

روانبخش خاطرنشان کرد: آقای مرعشی می گفت که حزب کارگزاران یک حزب لیبرال مسلمان است. یعنی مبنای فکری این حزب لیبرالیسم است. 

وی بیان داشت: وقتی آقای هاشمی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال ۸۴ بیانیه ۸ ماده ای صادر کرد، به لیبرالیسم بودن حزب کارگزاران اعتراف کرده و در آنجا مشخص می شود که مبنای فکری ایشان چیست. چون در آن بیانیه ۸ ماده ای می گوید که من آمده ام تا دموکراسی اقتصادی را محقق سازم. 

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: دموکراسی اقتصادی همان اقتصاد لیبرالیستی است و هاشمی در آن موقع گفت که بعد از تحقق دموکراسی اقتصادی، دموکراسی سیاسی را هم ایجاد خواهم کرد. درحالی که در کشور ما مردم سالاری دینی حاکم است و همان موقع معلوم می شود که هاشمی این مسئله را قبول نداشته و به دنبال دموکراسی سیاسی از نوع لیبرالیستی است. یعنی بعد از دموکراسی اقتصادی که لیبرالیسم اقتصادی است نوبت به لیبرالیسم سیاسی می رسد. 

*دوم خرداد مولودی نامشروع است 
روانبخش تأکید کرد: از ازدواج مجمع روحانیون مبارز و حلقه کیان و حزب کارگزاران یک مولود ناشروعی به دنیا می آید بنام دوم خرداد و جریان اصلاح طلبی که در ۸ سال حاکمیت خود برای ضربه زدن به ارزش های اسلامی شمشیر را از رو بسته بود. 

وی اظهار داشت: اصلاح طلبان در آن ۸ سال هرکار زشت و کثیفی که می خواستند علیه اسلام و نظام انجام دادند. از تظاهرات علیه خدا گرفته تا توهین به حضرت زهرا(س) و سایر مقدسات اسلامی که در نشریاتشان به چاپ می رساندند. 

*اصلاح طلبان خواستار تساهل در امور جنسی بودند
دبیر سیاسی نشریه پرتو گفت: اصلاح طلبان با کتابهایی که در ترویج شیطان پرستی و همجنس بازی در این کشور اسلامی نوشتند، وقاحت و بی شرمی را به نهایت خود رسانده و حتی تصریح کردند که ما تساهل در امور جنسی را هم می پذیریم. 

روانبخش افزود: آنها می گفتند گرچه همجنس بازی از لحاظ اخلاقی زشت است ولی از لحاظ حقوقی نباید در این مملکت ممنوع شود. 

*گنجی می گفت امام به موزه تاریخ پیوسته است
وی اضافه کرد: اکبر گنجی که امروز در دامن دشمن قرار گرفته و از اصلاح طلبهای نامدار آن دوران به شمار می رفت می گفت که امام به موزه تاریخ پیوست و عمر انقلاب و امام دیگر تمام شده است. 

وی اظهار داشت: حزب مشارکت در بیانیه پایانی سال ۸۳ خود که به طور رسمی منتشر نشد اما خبر آن در بولتن ها آمد، تصریح کرد که ما به دنبال تحقق نظام دموکراتیک به جای نظام اسلامی هستیم. 

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فتنه سال ۸۸ بیان داشت: اعتقاد اصلاح طلبان بر این است که اسلامیت نظام باید از این کشور حذف گردد.

وی تصریح کرد: در سال ۸۸ تمام نیروهای اپوزوسیون خارج و داخل، رهبران جریان اصلاح طلبی، حزب کارگزاران، مجمع روحانیون مبارز، احزاب و گروههای اصلاح طلب و تمامی نیروهای بیرونی برای براندازی نظام یکی شدند. آنها حمایت های مستقیم خارجی را هم داشتند که به عنوان نمونه سفارت انگلیس و سفارت فرانسه برای حمایت از فتنه گران در عملیات میدانی در تهران شرکت داشتند. 

*فتنه گران مدل براندازی 'جین شارپ' و 'سوروس' را انتخاب کرده بودند
دبیر سیاسی نشریه پرتو تأکید کرد: طرح و برنامه فتنه گران هم برگرفته شده از مدل براندازی جین شارپ و سوروس بود که نمونه های آن را قبلاً در آسیای میانه اجرا کرده و این بار می خواستند در ایران پیاده کنند که برای این کار در ایران رنگ سبز را انتخاب کرده بودند. 

روانبخش اظهار داشت: تمامی فتنه گرانی که در این ماجرا دستگیر شدند به براندازی اعتراف کرده و گفتند که ما در صدد براندازی بودیم. بعضی از آنها مانند آقایان عطریانفر و ابطحی آمدند و در تلویزیون اعتراف کردند، بعضی ها هم هنوز توبه نکرده و در زندان هستند و عده ای دیگر مانند مهاجرانی به خارج از کشور فرار کرده و با امثال نوری زاده معلوم الحال و سازگارا و دیگر ضدانقلابها در شبکه های خارجی مانند صدای آمریکا، بی بی سی و غیره علیه نظام فعالیت می کنند. 

* ۹ دی، فتنه گران را  به زباله دان تاریخ انداخت
وی حضور حماسی مردم در ۹ دی را حاصل تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: شکست خوردگان فرآیند براندازی نظام در جریان فتنه ۸۸ از ملت شکست سنگینی خوردند و ۹ دی جارویی بود که تمام اصلاح طلبان و فتنه گران را جارو کرد و به زباله دان تاریخ انداخت. 

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اصلاح طلبان فکر می کردند که هنوز زنده اند اما وجود دو اتفاق در کشور نشان داد که آنها دیگر حیاتی ندارند. یکی انتخابات مجلس نهم و دیگری برگزاری اجلاس سران غیر متعهد.

*تحریم انتخابات هم اصلاح طلبان را کمک نکرد
روانبخش در خصوص شکست نخست اصلاح طلبان عنوان کرد: اصلاح طلبان در بگرام افغانستان با آمریکایی ها عهد بستند که انتخابات را تحریم کنند که همگی نیز به جز حزب مردم سالاری آن را تحریم کردند. آن ها گمان می کردند که جمعیت با آنهاست و اگر اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نکنند، انتخابات با مشکل مواجه می شود.

وی افزود: اصلاح طلبان فکر می کردند که بین ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم بیشتر به پای صندوقها نمی آیند که در آن صورت میتوانستند مطرح کنند که ۷۰ یا ۷۵ درصدی که به پای صندوق نیامدند برای ما هستند. اما انتخابات مجلس نهم نشان داد با این که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کردند اما مشارکت مردم در حدود ۶۵ درصد بود که از انتخابات مجلس های هفتم و هشتم باشکوه تر بود. 

وی تأکید کرد: رقابت درون گروهی اصولگرایی حضور حداکثری را برای انتخابات رقم زد بطوری که خاتمی مجبور شد در پایان روز برای رأی دادن آمد تا بگوید ما هستیم و بودیم. البته همه متوجه شدند که این نوع رأی دادن و در آن موقع یعنی چه چیزی! 

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره شکست دوم اصلاح طلبان اظهار داشت: آنها تلاش داشتند در اجلاس سران کشورهای غیرمتعد خودی نشان بدهند تا در این شرایط بگویند که ما هم هستیم؛ مثل این که گاهی پشت درب دستشویی ها می نویسند ما هستیم، اصلاح طلبان هم می خواستند بدین طریق اظهار وجود کنند!

روانبخش افزود: در حال حاضر اصلاح طلبان مجدداً تصمیم گرفتند که به عرصه انتخابات ورود پیدا کنند اما نه به روش سال ۸۸. چون آتش زدن مغازه ها، ماشین ها، سطل آشغالها و عابربانکها اصلاح طلبان را از اعتبار و حیثیت ساقط کرد. 

*اصلاح طلبان با مدل انتخاباتی هیأت رییسه مجلس نهم جلو خواهند آمد
دبیر سیاسی نشریه پرتو گفت: چون هدف اصلاح طلبان براندازی است و برای این کار از خارج از کشور هم پول می گیرند لذا می خواهند وارد ساز و کار انتخاباتی شده و در این عرصه فعالیت کنند اما پیش بینی می شود که آنقدر اصلاح طلبان در نزد مردم منفور شده اند که به این زودی ها تحت عنوان این نام وارد انتخابات نمی شوند. چون اگر هم در عرصه سیاسی شرکت کنند مردم آنها را همراهی نخواهند کرد. 

روانبخش خاطرنشان کرد: اگر اصلاح طلبان وارد عرصه انتخابات شوند با مدل انتخابات رئیس و هیأت رییسه مجلس نهم جلو خواهند آمد یعنی بیایند فراکسیون اصلاح طلبی را در مجلس حذف کنند و در کنار اصولگرایان کم زاویه با اصلاح طلبی قرار گرفته و در آنجا یک رهروان ولایت درست بکنند. 

وی بیان داشت: اصلاح طلبان می خواهند نمونه این کار را در بیرون از جامعه و برای انتخابات بعدی انجام دهند. آنها رسماً از کسی حمایت نخواهند کرد ولی چراغ خاموش حمایتهای خود را از یک اصولگرایی که تابلوی اصولگرایی در درست داشته ولی از جهت خط فکری با آنها زاویه چندانی ندارد، اعلام می دارند. 

*فتنه گر اصلی، خاتمی است
عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در رابطه با بحث جداکردن خاتمی از سران فتنه توسط اصلاح طلبان، تصریح کرد: این خاتمی بود که موسوی را به صحنه انتخابات آورد، حلقه گل را بر گردنش انداخت و برای وی در این طرف و آن طرف سخنرانی می کرد و تحت هیچ شرایطی نمی شود خاتمی را جدا از سران فتنه تعریف کرد. یعنی ایشان جزو کسانی است که در رده اول جریان فتنه قرار دارد.


وی اظهار داشت: نکته جالب اینجاست که حجاریان که خودش جزو فعالین اتاق فکر جریان فتنه بوده، در حال حاضر به اصلاح طلبان توصیه می کند که ما باید حساب خود را از جنبش سبز جدا کنیم و می گوید که اصلاح طلبان از جنبش سبز و فتنه گران جدا هستند. 

دبیر سیاسی نشریه پرتو گفت: حجاریان در ادامه صحبتهایش گفته که جنبش سبز محکوم است و اصلاح طلبان جدا از آنها هستند. باید دقت کرد که این یک شگرد جدیدی است که اصلاح طلبان پیگیری می کنند یعنی این که جنبش سبز از اصلاح طلبی جداست تا مجدداً مردم را به جریان اصلاح طلبی فریب داده و فضا را در دست بگیرند. در صورتی که یکی از سران فتنه و فتنه گران اصلی خود شخص خاتمی است. 

*رای هاشمی از آراء باطله کمتر خواهد بود
روانبخش در رابطه با بحث حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده افزود: از لحاظ قانونی ما نسبت به شرایط سنی ایشان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بحث و انتقاد داریم. چون رئیس جمهور باید یک چهره جوان و چابک باشد و چون رئیس قوه مجریه کشور است و قوه مجریه باید در دستان یک آدم جوان و توانمند باشد. 

وی اضافه کرد: ما از آمدن آقای هاشمی در این سن و سال برای ریاست جمهری استقبال می کنیم. برای این که ایشان باید به انتخابات بیاید تا شرایط خود را در جامعه مشاهده کرده و ببیند که چه جایگاهی بین مردم دارد. حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قطعاً چیزی شبیه حضور کروبی می شود در انتخابات سال ۸۸ و مطمئناً آراء هاشمی از آراء باطله هم کمتر خواهد شد. 

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: حتی اصلاح طلبان هم در صورت حضور هاشمی به او رأی نخواهند داد. چون یکسری مشکلاتی از قبل با هاشمی دارند و با این مواضعی هم که اخیراً موسوی خوئینی ها علیه هاشمی گرفته است، نشان می دهد که اصلح طلبان هاشمی را قبول ندارد. 

*آمادگی رقابت با هاشمی را داریم
روانبخش بیان داشت: اصلاح طلبان حساب شده تر کار می کنند و یک فرد اصولگرایی را که تابلوی اصولگرایی داشته و احتمال رأی آوری او بیشتر است را انتخاب کرده و تخم مرغ های خود را در سبد آن قرار می دهند افرادی امثال آقایان لاریجانی، قالیباف و محسن رضایی. 

وی تصریح کرد: بنابراین اگر هاشمی بیاید ما استقبال می کنیم. البته ایشان برای این که شخص دیگری از طیف خودش رأی بیاورد تلاش خواهد کرد و ما در جبهه پایداری این آمادگی را داریم که با نامزد معرفی شده از طرف آقای هاشمی رقابت بکنیم.

انتهای خبر/

عصر امروز