غفاری فر:ماجرای تحلیل پیرزن روستایی از ارتباط ایران و غرب/ تبریک به عربستان در راستای خط تقرب به غرب است

غفاری فر:ماجرای تحلیل پیرزن روستایی از ارتباط ایران و غرب/ تبریک به عربستان در راستای خط تقرب به غرب است

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن غفاری فر، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص مواضع اخیر و اقدامات وحشیانه عربستان اظهار داشت: عده ای ساده اندیش بوده و هستند که درک درستی از موضوع بیداری اسلامی یا صدور انقلاب اسلامی که رهبری و حضرت امام(ره) آنها را مطرح کرده اند، ندارند.

وی ادامه داد: وقتی که منطقه را در طول 40 سال اخیر بررسی می کنید؛ دو اتفاق بزرگ در حال رخ دادن است. اول اینکه دشمن عنود و رودروی ما که همان غرب جنایتکار با محوریت صهیونیسم و با فرماندهی آمریکا و همراهی و همکاری انگلیس است، هر روز سنگرهایش را یکی پس از دیگری از دست می دهد. دوم هم جریان نفاق است که شامل کشورهای مدعی اسلام مداری است و فرماندهی شان را عربستان به عهده دارد. این جریان زمینه کنار رفتن پرده نفاقش هر روز بیشتر مشخص می شود و درواقع بعد از آخرین اتفاقات در غزه، این موضوع کاملا برای انسان های دقیق و بصیر جهان اسلام مشخص شد که اساسا عربستان به فکر جهان اسلام، فلسطین و قدس نیست.

رژیم آل سعود چه آرام باشد و چه وحشی گری کند، از بین خواهد رفت

غفاری فر در مورد نمایان شدن چهره واقعی عربستان برای ملت ها اذعان داشت: عربستان از زمانی که متوجه شد رو به اضمحلال و درحال رسوا شدن است، تمام تلاشش را می کند تا مواضعش را حفظ کند (مواضع استحکامی، اقتصادی و سیاسی). به عنوان مثال رژیم آل سعود از زمانی که شورای همکاری خلیج را در جنگ 8 ساله رژیم بعث و صدام علیه ایران راه انداخت، به اسم جانبداری جهان اسلام، اقدام به حفظ مواضع خود کرد. در حال حاضر نیز که چهره پلید این رژیم در حال شفاف شدن برای همگان است، اقدام به علنی کردن مواضع ضد دینی اش کرده است. ما دیدیم که در جریان انقلاب مردم بحرین، رژیم آل سعود با تانک مردم را سرکوب کرد و اخیرا نیز با قدرت گرفتن مردم در یمن فهمید که اوضاع وخیم تر از چیزی است که تصور می کرد. عربستان از اتفاقات یمن به شدت احساس خطر کرده است؛ چراکه ملت یمن که با جنوب عربستان که مناطق شیعه نشین و منابع عظیم نفتی در آنجا حضور دارند، مجاورت دارد و احتمال اینکه این بیداری اسلامی از ناحیه جنوب عربستان به داخل خاک عربستان کشیده شود بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: بنابراین جریان نفاق خودش را به آب و آتش زده است. اینها کاملا فهمیده اند که دیگر جایگاهی در جهان اسلام ندارند و اگر زودتر اقدام به حرکت های تروریستی و نظامی نکنند، همه مواضع استحکامی خودشان را ازدست خواهند داد و روی همین حساب خیلی علنی و بی پرده و بدون توجه به هزبنه های سیاسی اقدام به این حرکات وحشیانه کرده اند. اما به تعبیر علم جامعه شناسی، اینها در "سرجمع صفر" قرار گرفته اند، به این مفهوم که چه سکوت کنند و آرام باشند و چه به این اقداماتشان ادامه بدهند؛ شکست خورده اند.

پیام عربستان به بیداری اسلامی، مشت فولادی و حملات وحشیانه است

این استاد دانشگاه در خصوص پیام این اقدامات عربستان برای دیگر کشورها و ملت ها گفت: ما اکنون مشاهده می کنیم که عربستان دارد تمام زیرساخت های یمن را بمباران می کند و از بین می برد و با این اقدام به دیگر کشورهای درحال بیداری پیام می دهد که هیچ تعارفی ندارد، مستقیم و با اسلحه وارد عمل می شود و بدون رعایت و لحاظ هیچ قانون اسلامی و بین المللی عملیات نظامی می کند. اما چیزی که کاملا روشن است این است که آنها شکست خورده اند و در آینده نیز فجیع تر شکست خواهند خورد.

حسن غفاری فر راجع به واکنش های نهادهای بین المللی در خصوص جنایت های رژیم آل سعود ابراز داشت: نهادهای بین المللی و به خصوص سازمان ملل، یکی از منافق ترین نهادهای جهانی است. این سازمان اساسا به منظور سرپوش گذاشتن بر روی جنایت های کشورهای جنایت کار جهان ایجاد شده است.

سازمان ملل در خصوص مظلومیت مردم یمن به معادله "سرجمع صفر" رسیده است

غفاری فر در خصوص واماندگی نهادهای بین المللی در قبال اقدامات ددمنشانه رژیم آل سعود تصریح کرد: آن ها الان مانده اند که چه کار باید بکنند، اگر از مردم یمن دفاع کنند درواقع نابودی خودشان را امضا کرده اند و اگر هم دفاع نکنند مشروعیت شان زیر سؤال می رود، لذا شما می بینید که فقط اقدام به صدور بیانیه می کنند؛ منتهی دیگر ملت های اسلامی همچون 40 سال پیش و موضوع سرزمین های فلسطین اشغالی نیستند که یک رهبر احمقی مثل یاسر عرفات از جهان اسلام به دنبال صدور بیانیه از سوی سازمان ملل باشند، بلکه جهان اسلام بیدار شده است و خودش به پشتوانه مسلمانان به دنبال احقاق حق خودش می رود.

وی ادامه داد: نهادهای بین المللی پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار سردرگمی شده اند و نمی توانند در مقابل آگاه سازی های مردم مسلمان کاری انجام دهند. این نهادها هم به همان درد عربستان مبتلا شده اند و هر طرف را که بگیرند بازهم شکست خورده اند. این موضوع باعث می شود که نیروهای مذبذب و بی خاصیت آنها در کشورها نیز رسوا شوند. البته این آدم های بی خاصیت فقط در کشورهای غیر ایرانی نیستند و در ایران هم حضور دارند. شما ببینید که چه کسانی در داخل به آمریکا امید بسته اند؛ اما زمانی که در کوچه و خیابان و مکان های عمومی حاضر شوید متوجه می شوید که مردم اصلا دل به این نشست های لوزان و سوئیس نبسته اند. این عده به خاطر سوء تدبیر، یارانشان را از دست خواهند داد. این یک واقعیت عینی است که این عده در داخل هم خودشان دارند رسوا می شوند و هم پایگاه هایشان را از دست می دهند.

سازش کاری با غرب و ارتباط پنهانی با آمریکا ریشه در تفکرات نهضت آزادی و دولت سازندگی دارد

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی درمورد پیام تبریک ظریف به وزیر امور خارجه عربستان به خاطر تغییرات سیاسی در این کشور اظهار داشت: در این باره دو بحث مطرح است. یک بحث اینکه این اقدامات در روابط دیپلماتیک وجود دارد و من چون در این زمینه تخصص ندارم به آن ورود نمی کنم. اما موضوع دیگر جنبه ریشه ای این موضوع است. من می خواهم یک مقدار ریشه ای به این موضوع نگاه کنم. از اول انقلاب تا کنون دو جریان در کشور روی کار بودند. یک جریان لیبرال ها هستند که به آنها سازش کار نیز می گویند و مظهر اینها دولت بازرگان و در ادامه دولت بنی صدر بود. این جریان به برکت دفاع مقدس و همین طور شهادت 72 تن و در رأس آنها شهادت دکتر بهشتی، پایگاهشان را از دست دادند؛ اما آدم های این گروه از بین نرفتند و همان آدم ها از اول انقلاب تا کنون در بدنه نظام باقی مانده اند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی عده ای در سخنرانی ها و خطبه هایشان برای ظاهرسازی از این عده انتقاد می کردند؛ اما درعین حال  برخی اوقات یک چراغ سبز، دلجویی و ابراز محبتی هم به این جریان لیبرالیست داشتند. در مقابل لیبرال ها و جریان نهضت آزادی هم شدیدترین انتقادهایشان به جریانی بود که در دفاع از انقلاب و ارزش های اسلامی شفاف عمل می کردند و در مقابل خطبه ها و سخنرانی های این آدم های ظاهرساز خیلی واکنش تندی نشان نمی دادند. بعد از جنگ و در دوران سازندگی یک عرصه مناسبی فراهم شد تا این عده بدون تابلوی لیبرالیستی وارد مدیریت جامعه شوند.

وی با ذکر مثال موضوع را شفاف تر بیان کرد و گفت: اتفاقات در آن روز را اگر به یاد بیاوریم می بینیم که این عده به جهت نفوذی که داشتند پنهانی با آمریکا رابطه برقرار کردند و شهید شاهرودی نیز در همین راستا به شهادت رسید. سیداحمد آقا هم با صراحت به این مواضع می تازد و در همان جریان هم ایشان ناخوش احوال می شوند و سپس فوت می کنند.

وی افزود: بنابراین نباید تصور کرد که نهضت آزادی در جریان پس از شهادت شهید بهشتی حذف شدند؛ خیر فقط عنوان آنها حذف شد و آدم های این جریان فکری باقی ماندند و به فعالیت هایشان ادامه دادند و حتی در حساس ترین مراکز نظام نیز نفوذ کردند. سرنخ های این اتفاقات را در صحبت های رهبری بین سالهای 70، 71 و 72 در دولت سازندگی می توان دید.

دولت سازندگی، اصلاحات و اعتدال در ریشه مشترک هستند و ولایت ناپذیرند

غفاری فر درباره ریشه مشترک جریان های راست و چپ در ایران بیان داشت: همچنان که کمونیست و کاپیتالیسم در ظاهر با هم تنافی دارند اما در ریشه به سکولاریسم متصل هستند، جریان چپ و راست ایران هم کپی برداری شده از جریان کمونیست-کاپیتالیسم شوروی و غرب است. هر دو سر در آخور ولایت ناپذیری و غیرشرعی عمل کردن دارند. یکی در دفاع از محرومین ادبیات کمونیستی به کار می برد و دیگری هم به دفاع از سازندگی و توسعه ادبیات کاپیتالیستی به کار می برد.

وی مجددا مثالی را بیان کرد و یادآور شد: زمانی که در سال 76 دولت اصلاحات رأی آورد و کابینه اش تشکیل شد و خدمت مقام معظم رهبری آمدند، آقا در آن جلسه می فرمایند که دیگر بازی چپ و راست تمام شد. چرا؟ چون دولتی که اسمش اصلاحات بود و نماد جریان چپ بود، کابینه اش مرکب از چپ و راست است. یعنی اقتصاد دولت در دست جریان راست افراطی کاپیتالیستی بود و جریان فرهنگ در دست جریان تند چپ (با این تفاوت که این چپ به یک جریان لیبرالیسم فرهنگی تبدیل شده بود).

وی ادامه داد: بنابراین این دو جریان مشرب و هدف واحدی داشتند و اسلامی را می خواستند که یا با ادبیات کاپیتالیستی از غرب و یا با ادبیات کمونیستی از شوروی بگیرند. جریانی که امروز در دولت اعتدال جمع شدند نیز از هر دو طیف مذکور هستند. هردو جریان اقتصاد محور و قدرت محور هستند و فقط در شیوه کسب قدرت و اقتصاد فرق می کنند.

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سؤال که «آیا این عده در ابتدا مواضع شان مشخص نبود و دیدگاه هایشان را صریح بیان نمی کردند؟» تصریح کرد: روزهای اول انسان حمل بر این می کرد که اینها آگاهی شان کم است ولی قصدشان خیر است؛ اما در ادامه و هرچه جلوتر رفتیم، دیدیم که مواضع امام و مقام معظم رهبری به عنوان نایبان امام زمان و مظهر دین را نادیده گرفته و مواضع خودشان را پیگیری کردند و دیدگاه هایشان را به طور شفاف و صریح در مقابل مواضع رهبر زمان بیان کردند. آنجا بود که مشخص شد نمی توانند اسلام واقعی را بپذیرند و تحمل کنند. همان طور که ملاحضه کردید این دو جریان که تا سال 84 با یکدیگر جنگ زرگری داشتند، در مرحله دوم انتخابات سال 84 جنگ شان تبدیل به رفاقت شد.

تبریک به عربستان در راستای ابراز ارادت به غرب و آمریکا است

وی در انتها به طور صریح و شفاف هدف از تبریک ظریف به عربستان را اینگونه بیان کرد: این تبریک به عربستان در راستای همان خط تقرب به غرب است.

غفاری فر افزود: شما بازی قرارداد نویسی را ببینید؛ ابتدا رفتند ژنو، سپس لوزان و بعد هم درحال حاضر در قبله آمال شان نیویورک هستند. شبیه فیلم تایتانیک که کشتی شکسته در ساحل امن آمریکا و زیر مجسمه آزادی پهلو گرفت. این عده راهی جز بندگی سیاسی و اقتصادی در برابر غرب ندارند.

امام آمریکایی ها را چشم بسته از ایران اخراج کرد و دولت آنها را با چشم باز بر کل ایران مسلط می کند

وی با ذکر خاطره ای از یکی از سفرهای تبلیغی اش به یک روستا گفت: در یکی از سفرهای تبلیغی ام به یک روستا، یک پیرزن روستایی بی سواد 70 ساله به من گفت امام خمینی(ره) آمریکاییان را با چشم بسته از ایران اخراج کرد و این دولت دارد اینها را با چشم باز بر همه ایران مسلط می کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این تبریک ها به منظور چراغ سبز نشان دادن به عربستان نیست بلکه از باب ابراز ارادت به آمریکاست. شما ببینید یک مجله ای به پیامبر اسلام توهین می کند و بعد دولت آن کشور یعنی فرانسه آن اقدام را تأیید می کند و مجله در دست تظاهرات می کند؛ اما در همان شب وزیر خارجه ما با وزیر خارجه آنها دیدار می کند. یا در موردی دیگر آن اتفاق شوم در شهر جده می افتد و هیچ پیگیری جدی و مطالبه جدی صورت نمی گیرد (متأسفانه من اخبار موثق دارم که اتفاقات به مراتب بدتر برای ایرانی ها و روحانیون در این کشور به بهانه بازدید بدنی افتاده است؛ ولی هیچ پیگیری ای صورت نگرفته است). در موردی دیگر همین ها گفتند که ما با اسرائیل جنگ نداریم و یا گفتند که جام زهر برای امام شیرین شد.

منبع :راه دانا