معاون سیاسی سپاه: تلاش برای محدود سازی توان موشکی جمهوری اسلامی اقدامی مشکوک است

معاون سیاسی سپاه: تلاش برای محدود سازی توان موشکی جمهوری اسلامی اقدامی مشکوک است

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" ،سردار سنائی راد، معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از گنجاندن فعالیت های موشکی جمهوری اسلامی در پیش نویس قطعنامة شورای امنیت سازمان ملل که پس از توافق بر متن بر جام،  قرار است صادر شود چیست؟ پاسخ داد:

تعرض به توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران ذیل مفهوم کلی فعالیت ‌های مرتبط با موشک ‌های بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات هسته ‌ای، اقدامی مشکوک و نوعی سنگ اندازی در مسیر اجرایی شدن بر جام تلقی می‌گردد. چرا که برای گروه 1+5 به خوبی روشن است که کاربرد تسلیحات هسته ‌ای در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارد و نیروهای مسلح کشورمان تابع فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای هستند که تولید، نگهداری و بکارگیری سلاح هسته‌ای را حرام دانسته و لذا با وجود این حرمت شرعی و قانونی، مفروض اصلی کسانی که این بند را در پیش نویس گنجانده‌اند اشتباه و بی مورد و بلکه مشکوک است. به عبارتی چنین مفهومی زمینه سازی برای بهانه ‌جویی‌های احتمالی به حساب می ‌آید.

سردار سنائی راد افزود؛ علاوه بر این بخشی از موقعیت بازدارندگی جمهوری اسلامی به توان موشکی آن بر می‌گردد که در شرایط فعلی و تهدیداتی که از سوی رژیم صهیونستی، گروهک‌های تروریستی و حتی تهدیدات مستقیم قدرت‌های فرامنطقه‌ای متوجه ما است، پشتوانه ای برای امنیت ملی کشورمان محسوب می‌شود و لذا ترجمان چنین مصوبه‌ای از سوی شورای امنیت به معنای خلع سلاح جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات محسوب می‌شود که در پیوند با تهدیدات مکرر آمریکایی ها و تاکید بر حفظ تمامی گزینه‌ها علیه کشورمان، معنی‌دارتر هم هست.

معاون سیاسی سپاه این گونه توضیح داد که؛ ویژگی اصلی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، ماهیت دفاعی آن است که هیچ تهدیدی علیه هیچ کشوری به حساب نمی‌آید،  مگر اینکه قصد تجاوز داشته باشند. بنابراین اصرار آمریکا و متحدانش برای ضربه به این توان، با استفاده از ساز و کار قطعنامه و شورای امنیت بسیار مشکوک و قابل بررسی است و انتظار می‌رود دستگاه سیاست خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی آن متمرکز بوده و هشدارهای لازم را به دبیر کل سازمان ملل منتقل کنند.

منبع : پایگاه تحلیلی خبری بصیرت