تخلف نجومی بگیران محرز است

تخلف نجومی بگیران محرز است
پورمختار در گفت و گو با دانا: تخلف نجومی بگیران محرز است/ قاعدتا نباید تبرئه ای در کار باشد/ برخی از نجومی بگیران به انفصال از خدمت هم محکوم شدند عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: در شرایطی که دیوان سقف حقوق را 20 میلیون در نظر گرفته بود 400 نجومی بگیر شناسایی کرد، چطور ممکن است با قرار گرفتن 12 میلیون به عنوان سقف حقوق، نجومی بگیران تبرئه شوند؟

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از دانا،  محمدعلی پور مختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات یکی از نماینده های مجلس مبنی بر تبرئه نجومی بگیران در دیوان محاسبات اظهار داشت: هنوز گزارش رسمی از سوی دیوان محاسبات در این خصوص به مجلس ارائه نشده است هرچند قبلا دیوان محاسبات اعلام کرده بود که تمام حقوق هایی که به صورت مازاد پرداخت شده بازگردانده شده است.

 

وی با بیان اینکه قبلا دیوان محاسبات اعلام کرده بود حدود 400 نجومی بگیر وجود داشته است، عنوان کرد: آنچه که مسلم است قبلا دیوان محاسبات حقوق نجومی عده ای را تایید و آنها را باز گردانده بود.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه افزود: اگر نجومی بگیری وجود نداشته است چگونه دیوان محاسبات اعلام کرد عده ای مازاد حقوق های خود را پس داده اند و چرا پیش از این اعلام کرد 400 نفر نجومی بگیر وجود دارد.

 

پور مختار در ادامه گفت: شرط بازگرداندن این حقوق ها دریافت حقوق نجومی بود و از این رو دیوان محاسبات امروز نمی تواند اعلام کند نجومی بگیری وجود ندارد و تبرئه ای هم قاعدتاً نباید در کار باشد چرا که تخلفات این افراد محرز شده و حتی برخی به انفصال از خدمت محکوم شدند.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر دیوان محاسبات اعلام کرده است این افراد تبرئه شده اند در حقیقت گزارش قبلی خود مبنی بر وجود 400 نجومی بگیر را نقض کرده است؛ قطعاً به زودی از دیوان محاسبات می خواهیم تا گزارش کامل رسیدگی به پرونده حقوق های نجومی را به مجلس ارائه کند تا شائبه هایی از این دست برطرف شود.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در ادامه گفت: آخرین مصوبه مجلس بالاترین سقف حقوق را 12 میلیون تومان و در شرایطی خاص تا 15 میلیون تومان در نظر گرفته بود و طبیعتاً دیوان محاسبات نیز باید این رقم را به عنوان مبنای گزارش خود قرار بدهد و نمی تواند حقوق 20 میلیونی را در نظر بگیرد؛ در شرایطی که دیوان سقف حقوق را 20 میلیون در نظر گرفته بود 400 نجومی بگیر شناسایی کرد، چطور ممکن است با قرار گرفتن 12 میلیون به عنوان سقف حقوق، نجومی بگیران تبرئه شوند؟

 

پور مختار در پایان تأکید کرد: به زودی مجلس گزارش دیوان محاسبات پیرامون حقوق های نجومی را از این دستگاه گرفته و مشخص می شود چه تعداد نجومی بگیر در سطح مدیران وجود دارد.