پیشکسوتان می توانند سفیران بسیار خوب برای تحقق آرمانهای امام ومقام معظم رهبری باشند

روحانی و پیشکسوت بسیجی حجت الاسلام محمدحسن دری:
ارتباط چهره به چهره مستمر با مخاطبین ، همفکری و تعامل بین مسئولین اجرایی با پیشکسوتان و وجود اتاق فکر برای اندیشه و رزی و وحدت و انسجام می تواند بسیاری از موانع را برطرف کند . تقویت کمیته ها و هیئت های اندیشه ورز و نظارت و کنترل و پیگیری مستمر برای حل مشکلات و رفع نیازمندی ها .ضرورت دارد ازظرفیت پیشکسوتان درعرصه های مختلف بطور جدی استفاده شود.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتانجهادو شهادت" درادامه جلسه شورای مرکزی و هیآت اندیشه ورز درخراسان رضوی با روحانی  پیشکسوت بسیجی برادر بزرگوار حجت الاسلام محمد حسن دری گفتگوی صمیمانه ای انجام شد که تقدیم حضورتان می گردد:

با تشکر از قبول قرارمصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی بسیج پیشکسوتان ممکن است ضمن معرفی خودتان بفرمائیدارزیابی شما از هیآ تهای اندیشه ورز در بسیج پیشکسوتان و اثراتی که این تشکل درجامعه فرهیختگان پیشکسوت بسیجی برای یکپارچه سازی سازمانی وپیشبرد برنامه های انقلابی بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای داشته و خواهد داشت چیست ؟

انتخاب  موضوعات مطرح شده خوب و متناسب با نیازمندی ها و ماموریت ها بوده. انگیزه دوستان شرکت کننده در کمسیون شهید اسکندری بسیاربالا و حقیقتا با دلسوزی دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری می نمایند.بخشی از مطالب تکراری و گلایه از عدم ارزیابی در مورد مصوبات قبلی بود خواهان هماهنگی و تعامل فرماندهان و مسئولان بودند.

بنظر شما پیشکسوتان جهاد وشهادت چه ظرفیتها یی برای شرکت در فعالیتهای اجتماعی ،فرهنگی،سیاسی و اقتصاد مقاومتی میتوانند داشته باشند ؟

بنظر می رسد پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و ... می توانند فعالیت  داشته باشند و از ظرفیت های بالای برخوردارند لازم است از تجارب ، افکار و اعمال آنها استفاده شود بسیاری از پیشکسوتان گلایه دارند از اینکه چرا به آنها توجه نمی شود؟

پیشکسوتان می توانند سفیران بسیار خوب برای تحقق آرمانهای امام ومقام معظم  رهبری باشند منوط به اینکه بموقع و بهنگام از داشتن اطلاعات مورد نیازوبروز برخوردارباشند  نقش پیشکسوتان در دانشگاه ،حوزه علمیه ،سپاه بسیج ،هیئت های مذهبی ،اردوهای راهیان نور در قالب راوی جنگ و مربی ،آموزشی و فرماندهی درسطوح مختلف نقش قابل توجهی است.فقط باید توجه شود.

بنظر شما آیا سازمان بسیج پیشکسوتان با توجه به امکانات محدود و موانع مختلفی که سر راهش بوده آیا تجربه موفق بوده است ؟

در بعضی مواقع موفق بوده ولی در بعضی مواقع نه تنها موفق نبوده بلکه چون سلیقه ای عمل شده و توازن لازم  برقرار نشده لذا  بایدعنایت شود و راهکارها مناسب انتخاب شود برای حفظ وضعیت موجودورسیدن به نقطه مطلوب.

بنظر شما چه اقدامات مشخصی برای پیشرفت کار، بمنظور بهره برداری بهینه از ظرفیتهای کامل پیشکسوتان بسیجی با توجه به محدودیتها ومقدورات و موانع پیش روباید انجام پذیرد، تا این ظرفیتهای کم نظیر وارد عرصه فعالیتهای انقلابی بطورگسترده بشود؟

 ارتباط چهره به چهره  مستمر با مخاطبین ، همفکری و تعامل بین مسئولین اجرایی با پیشکسوتان و وجود اتاق فکر برای اندیشه و رزی و وحدت و انسجام می تواند بسیاری از موانع را برطرف کند . تقویت کمیته ها و هیئت های اندیشه ورز و نظارت و کنترل و پیگیری مستمر برای حل مشکلات و رفع نیازمندی ها .ضرورت دارد ازظرفیت پیشکسوتان درعرصه های مختلف  بطور جدی استفاده شود.