FATF نسخه‎ استعماری کشورهای غربی است

اکبر ترکی:
FATF نسخه‎ استعماری کشورهای غربی است

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج به خطرات پذیرش FATF اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با بحث‏های کارشناسی که راجع به این موضوع به ایشان ارائه شده و از محتویات آن مطلعند نظر خود را اعلام کرده‎اند که با این سند همچون اسناد دیگر مثل 2030 مخالف هستند.

نماینده مردم فریدن در ادامه مطرح کرد: لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‎هایی که اخیرا در مجلس تصویب شد و همین‎طور FATF به یک شکلی نسخه‎هایی از سندهای استعماری کشورهای غربی است که نسبت به ما تحمیل می‎شود.

ترکی با انتقاد ازعملکرد مجلس عنوان کرد: مجلس نیز با مماشات، تساهل و تسامح و یا به هر علت دیگر این کنوانسیون‎ها را تصویب کرد که امیدواریم درخصوص FATF این اتفاق رخ ندهد و یک جوری تعیین تکلیف شود که این نسخه استعماری تصویب نشود و عزت و اقتدار نظام اسلامی ما حفظ گردد.

نماینده مردم فریدن در خاتمه با بیان اینکه مخالف تصویب FATF هستیم در تاکید بیشتر بیان کرد:FATF زیرشاخه‎های زیادی دارد و قطعا کشور ما را با چالش روبرو می‎کند و با پذیرش آن غل و زنجیری را بر گردن مسئولینمان در رده‎های نظامی خواهیم بست که اقدام اشتباهی است و امیدواریم که مجلس نیز به نحوی برخورد کند کهFATF را از دستور کار خارج کند.