‌اعتراضات موجه را غیر از موج‌سواری دشمنان می‌دانیم

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد
‌اعتراضات موجه را غیر از موج‌سواری دشمنان می‌دانیم
رئيس قوه قضائيه با تأكيد بر ضرورت حل مشكلات صنفي اقشار مختلف توسط مسئولان گفت: نيروهاي انتظامي و امنيتي بايد بين اعتراضات موجه يك صنف و موج‌سواری دشمنان، مرزگذاري كنند و نبايد اجازه داد مشكلات صنفي تبديل به معضلات امنيتي شود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با بيان اينكه ملت ما 40 سال با تحريم‌ها و تهديدها زندگي كرده است، به رويكرد دولت‌هاي امريكا نسبت به مردم ايران اشاره كرد و افزود: فراموش نمي‌كنيم كه چند سال قبل رئيس جمهور امريكا ملت شريف ما را به بربريت متهم كرد و در برهه‌اي ديگر گفتند كه اساساً نسل اين مردم بايد برداشته شود و با اصل وجود چنين ملتي اظهار دشمني كردند. همچنين از ياد نبرده‌ایم كه رئيس جمهور جديد و تازه‌کار امريكا چگونه به جمهوري اسلامي و مردم عزيز ايران توهين كرد و يك ملت بزرگ را تروريست خواند. متأسفانه كساني كه از نسل گاوچران‌های تپانچه به دست هستند، ملتي با چند هزار سال تمدن عظيم و تأثيرگذار را بَربَر مي‌خوانند. وي افزود: اين خباثت در هيئت حاكمه امريكا ادامه دارد و امروز هم با همان سخافت هميشگي سخن مي‌گويند و ظاهراً تجربه 40 ساله براي آنان كفايت نكرده است كه با تمام قوا براي شكستن اراده و قواي اين ملت به ميدان آمده‌اند.
منافقین مشاور هيئت حاكمه امريكا
آيت‌الله آملي لاريجاني اظهار كرد: خروج از يك تعهد بین‌المللی براي هيچ كشوري قابل‌هضم نيست اما امريكا با زورگويي و قلدري اين كار را انجام مي‌دهد و در ادامه نيز بايدها و نبايدهايي را ترسيم مي‌كند كه معناي آن براي ايران بازگشت به عقب و دست كشيدن از اهداف مقرر در قانون اساسي جمهوري اسلامي است. از سويي ديگر در تلاش براي برهم زدن وضع اقتصادي كشور هستند و متأسفانه با تخيلات و توهمات گروه‌هاي تروريستي در اين مسير اشتباه افتاده‌اند. رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: مشاوران دولت امريكا امروز متصل به بدنام‌ترین و خبیث‌ترین تروريست‌هاي دنيا هستند و منافقين با امیدوار کردن هيئت حاكمه امريكا به فروپاشي نظام جمهوري اسلامي، نشاني اشتباه به دولت ايالات متحده مي‌دهند.
ولايت فقيه، محور اقتدار و وحدت ايران
رئيس قوه قضائيه، شاخص اصلي و محور اقتدار و وحدت نظام و مردم را «ولايت فقيه» دانست و تصريح كرد: همه مسئولان بايد زير پرچم ولايت فقيه و رهبري معظم انقلاب با تهديدها مقابله كنند و مردم هم توجه داشته باشند كه دشمن در مقام اختلاف‌افکنی ميان مردم با يكديگر، مردم با مسئولان و مسئولان با يكديگر است. امريكا همواره نشان داده كه به هيچ عنوان نفع مردم ما برايش اهميتي ندارد. اگر شعار حمايت آنها از مردم ايران دروغ نيست چرا با اعمال تحريم‌ها به مردم فشار وارد مي‌كنند؟ اين كارها نشان مي‌دهد كه آنها با ملتي كه به استقلال، هويت و خودباوري دست يافته دشمن هستند و مطلوبشان اين است كه كشور ما نيز مانند برخي كشورهاي منطقه از آنها تبعيت محض كند. آيت‌الله آملي لاريجاني با تأكيد بر ضرورت وحدت كلمه حول محور مقام معظم رهبري، اتكا به نصرت الهي را مورد اشاره قرار داد و گفت: راهي كه امام راحل به اين ملت نشان داد، راه خودباوري، صبر، مقاومت و اتكا به نصرت الهي بود. آيت‌الله آملي لاريجاني تصريح كرد: مسئولان نيز نبايد فراموش كنند كه هرگونه ضعف، تزلزل و خودباختگي در برابر دشمن از اشتباهات نابخشودني است كه مردم از آن نمي‌گذرند و بايد همانند دژي مستحكم در برابر خواسته‌هاي نامشروع دشمن بايستند.
مرز گذاری بين اعتراضات و موج‌سواری دشمنان
آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به برخي اعتراضات صنفي اظهار كرد: مسئولان با برطرف كردن مشكلات صنفي در حد توان خود نبايد اجازه دهند كه يك مشكل ساده به معضلي امنيتي تبديل شود. مردم هم بايد بدانند كه دشمن همواره در كمين است و تلاش دارد كه با كوچك‌ترين اعتراضي شروع به موج‌سواری كند. براين اساس نبايد چنين مجالي را در اختیار دشمن قرار داد. دستگاه قضايي نيز با كمك ضابطان خود توجه دارد كه برخي تحركات از كجا سرچشمه مي‌گيرد و نيروهاي انتظامي و امنیتی نيز بايد بين اعتراضات موجه يك صنف كه بايد مشكلاتشان شنيده و حل شود با موج‌سواری منافقين و دشمنان مرزگذاري كنند. كساني كه قصد دارند از برخي فضاها سوءاستفاده كنند و به‌واسطه آن امنيت كشور و مردم را به خطر بیندازند بدانند كه نظام فقط نظاره‌گر نخواهد بود و به شدت با آنها مقابله خواهد كرد.
جرياني درصدد تحريف راه امام است
رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال ملكوتي امام راحل، ياد و خاطره بنيانگذار جمهوري اسلامي را گرامي داشت و اظهار كرد: حضرت امام (ره) نماد خودباوري در جهان اسلام و احياگر دين مبين اسلام در عصر حاضر بود. با رجوع به اسلام نيز خودباوري، استقلال و توكل به حق‌تعالی در اين ملت زنده شد. در كلمات امام (ره)، معنويت، توحيد و توكل به نيروي حقيقي اين عالم موج مي‌زند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه به تعبير رهبر معظم انقلاب، محكمات نظرات و گفتار و عمل امام (ره) كاملاً روشن است، تأكيد كرد: جرياني درصدد تحريف راه و گفتار امام است درحالي كه بايد در صورت وجود ابهام نيز به محكمات رجوع شود. از جمله محكمات كلام امام (ره)، توجه و رسيدگي به محرومان، مقابله با اشرافي گري، خودباوري و استقامت و رسيدن به نداي مظلومان در منطقه بود كه در قانون اساسي نيز اين محكمات منعكس شد. اينكه عده‌اي برخي مسائل نظير كمك ايران به مردم منطقه را زيرسوال مي‌برند ناشي از وادادگي آنهاست زيرا رسيدگي به محرومان منطقه و پاسخ به نداي مظلوميت آنها، عمق راهبردي ايران است كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري نيز قرار دارد.