عواملی که روز قدس امسال را دیدنی‌تر می‌کند

در عین حال تغییراتی در این فرآیند پدید آمده که خوشبختانه مجدداً آرمان آزادسازی قدس شریف از طریق مقاومت و مبارزه با صهیونیست‌ها را مجدداً، هم در بین فلسطینی‌ها و هم حامیان این ایده در امت اسلامی رونق بخشیده است. با توجه به این تغییرات است که حضرت امام خامنه‌ای در آستانه روز قدس و در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: «روز قدس امسال دیدنی است.»

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  پایگاه بصیرت / رسول سنائی‌راد - نامیده شدن جمعه آخر ماه مبارک رمضان به «روز قدس» از سوی حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس که آن پیر فرزانه از آن به غده سرطانی یاد کردند، آرمان آزادسازی قدس شریف را با معنو‌ی‌ترین ایام امت اسلامی پیوند داده و در تقویم مذهبی ملت‌های مسلمان جانمایی کرده است، به گونه‌ای که حتی خیانت و غفلت برخی دولت‌های اسلامی نتوانسته بر این مراسم سیاسی‌ـ مذهبی سایه بیندازد و تلاش‌های امپراتوری رسانه‌ای استکبار و حامی صهیونیست‌ها نیز قادر به کم‌رنگ کردن آن نبوده است.
اما متأسفانه در چند سال اخیر دو عامل برآمده از خیانت و جهالت توانست حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی پدید آورد و موضوع قدس و فلسطین اشغالی را تا حدودی به حاشیه برده و شرایطی مطلوب رژیم ظالم، کودک‌کش و غاصب فلسطین فراهم آورد. این دو عامل عبارت بودند از: 1ـ شکل‌گیری روند سازش با رژیم صهیونیستی در بخشی از گروه‌های فلسطینی با تأکید و تأیید برخی سران رژیم‌های عربی دنباله‌روی سیاست‌های کاخ سفید. 2ـ پدید آمدن جنگ نیابتی با جهالت و خیانت جریان تروریسم تکفیری و شعله‌ور شدن آتش جنگ ظالمانه تکفیری در درون جهان اسلام که حتی برخی گروه‌های فلسطینی‌ ولو اندک را نیز با خود همراه کرده و از حمایت همه‌جانبه‌ همان رژیم‌های عربی وابسته به کاخ سفید و حامی روند سازش با رژیم صهیونیستی نیز برخوردار بود.
چنین شرایطی مشوق ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و دهان‌کجی او به جهان اسلام شد که البته واکنش و اعتراض آزادگان امت اسلام را نیز به دنبال داشت.
در عین حال تغییراتی در این فرآیند پدید آمده که خوشبختانه مجدداً آرمان آزادسازی قدس شریف از طریق مقاومت و مبارزه با صهیونیست‌ها را مجدداً، هم در بین فلسطینی‌ها و هم حامیان این ایده در امت اسلامی رونق بخشیده است. با توجه به این تغییرات است که حضرت امام خامنه‌ای در آستانه روز قدس و در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: «روز قدس امسال دیدنی است.»
عواملی که به این تغییر انجامیده و روز قدس امسال را دیدنی‌تر می‌کند عبارتند از:
1ـ شکست تروریسم تکفیری در ادامه جنگ نیابتی که با هدف فرسایش مقاومت با فعال‌سازی شکاف و اختلاف در درون جهان اسلام، توسط سرویس‌های برخی دولت‌های غربی و همراهی سران کشورهای وابسته در منطقه، چندین سال آرمان آزادسازی قدس شریف را به حاشیه برد و اینک با روند فروپاشی آن و برملا شدن صف حامیان و کارکرد نحس آن روند حمایت از فلسطین در جهان اسلامی تغییر مثبتی یافته است.
2ـ انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف که حمایت استکباری آمریکا از صهیونیست‌های جنایتکار و غاصب را برملا ساخته و مظلومیت فلسطین را به امت اسلامی یادآور کرده است. اقدامی که ماهیت آنچه روند صلح و سازش خوانده می‌شد و توسط آمریکا دیکته شده و از حمایت رژیم‌های عربی وابسته به کاخ سفید برخوردار بود را به خوبی شفاف و رسوا ساخته و ضرورت مبارزه و جهاد برای آزادی قدس شریف را از چنگال غاصبان روشن کرده است.
3ـ توحش تروریسم دولتی اشغالگران قدس و به کارگیری سیاست مشت آهنین در برابر تظاهرات و اعتراضات مدنی فلسطینیان زندانی شده در باریکه غزه که به عنوان حرکت بازگشت به سرزمین مادری به انتفاضه‌ای خونین تبدیل شده و جنایات صهیونیست‌ها علیه مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان بازتاب داده و انگیزه امت اسلامی در حمایت از این مظلومان را تشدید می‌کند.
4ـ علنی شدن روابط پنهان و پشت پرده برخی سران کشورهای عربی مثل امارات و عربستان سعودی که قطع امید از دولت‌ها و بازگشت به اراده و توان ملت‌ها را هم برای مظلومان فلسطین و هم حامیان آنان در امت اسلامی پیام داده و ضرورت حمایت از فلسطین و قدس شریف را یادآور می‌شود.
مجموعه این عوامل تغییر روند به نفع مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی و برائت از حامیان آنان را رقم زده و به دیدنی‌تر شدن روز قدس امسال کمک خواهد کرد.