وصیت‌نامه دانشجوی شهید حمید اسماعیلی سوادکوهی/ بنده حقیر را حلال کنید

وصیت‌نامه دانشجوی شهید حمید اسماعیلی سوادکوهی/ بنده حقیر را حلال کنید
دانشجوی بسیجی «حمید اسماعیلی سوادکوهی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «از همه کسانی که حقی بر گردنم دارند از مالی و یا غیره و حق آن‌ها را ادا ننموده‌ام، حلالیت می‌طلبم.»

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  ساجد، دانشجوی شهید «حمید اسماعیلی سوادکوهی» در تاریخ ششم آذر ۱۳۳۸ در استان مازندران شهرستان سوادکوه شمالی چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۶۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

با حمد و سپاس خداوند متعال و درود و سلام بر محمد (ص) و بر ائمه اطهار.

مطالبی چند به عنوان وصیت ذکر می‌نمایم ان‌شاءالله انجام شود.

چنانچه دوستم آبیاد کاشانی پولی به عنوان قرض به خانه داده است از اموال شخصی من به او داده شود و یا از مبالغ بنیاد شهید و... و در غیر این‌صورت از ایشان حلالیت طلبیده شود.

مبالغ وام تحصیلی دانشگاه را در صورت عدم بخشودگی از اموال شخصی داده شود و اگر اموال شخصی تکافوی آنرا نمی‌کند هر که مایل بود به جای من آنرا بپردازد.

از همه کسانی که حقی بر گردنم دارند از مالی و یاغیره و حق آن‌ها را اداء ننموده‌ام حلالیت می‌طلبم.

مقداری نماز و روزه قضا بر گردنم هست که در تقویم یادداشت کرده‌ام از دوستان هر کدام تقاضا دارم مقداری را تقبل نموده و اداء نمایند.

از همه فامیل و دوستان و... از بابت غیبت‌هایی که کرده‌ام حلالیت می‌طلبم.

از پدر و مادرم عزیزم بسیار بسیار به خاطر زحماتی که برایم کشیده‌اند قدردانی می‌نمایم و البته من قادر نیستم از آن‌ها تشکر نمایم، بلکه پاداش آن‌ها با خداوند متعال است.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار

والسلام

۱۳۶۴/۶/۳۰»