باید با استفاده از ابزار روز اسلام را تبلیغ کرد

آیت الله مصباح یزدی:
باید با استفاده از ابزار روز اسلام را تبلیغ کرد
آیت الله مصباح یزدی با بیان این که باید با استفاده از ابزارهای امروزی اسلام را تبلیغ و در برابر عوامل مخالف ایستادگی کرد، گفت: کسانی که در مسیر هدایت فعالیت دارند باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در برابر هجمه های امروزه مقابله کنند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آخرین جلسه درس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان که در دفتر رهبر انقلاب در قم برگزار شد، با بیان این که بر اساس منابع دینی سه عامل هوای نفس، حب دنیا و وسوسه های شیطان مانع تکامل انسان است، گفت: شیطان سعی می کند زمینه گمراهی انسان را فراهم آورد.

وی افزود: رفتار ایذایی شیطان نسبت به انسان حول صراط مستقیم یعنی عبادت و اطاعت خداوند متعال شکل می گیرد، صراط مستقیم از اعتقاد به خدای یگانه و توحید آغاز می شود و ایمان و معرفت باید تقویت شود که شیطان نتواند اثرگذاری کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شیطان سعی می کند که انسان را وادار به صفات کفر کند تا بدین وسیله سبب دوری از هدایت شود، اظهار داشت: تمام تلاش شیطان دور کردن انسان ها به ویژه مؤمنان از مسیر هدایت و کشاندن آن ها به سمت گناه است.

وی ادامه داد: انسان برای محفوظ ماندن باید پایه های عقلانی و معرفتی دینداری خود را تقویت کند تا در برابر شبهات دچار مشکل نشود، اگر معرفت انسان سست باشد شیطان با القای شبهات و مغالطات انسان را گمراه خواهد کرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که گاهی گرایش ها و هوس ها سبب غفلت انسان از یاد خدا و معاد می شود، ابراز داشت: بزرگترین عامل برای کنترل انسان اعتقاد به معاد و روز حساب است، یکی از کارهای شیطان این است که انسان را غافل می کند تا اصلا به فکر این مسائل نباشد.

وی عنوان کرد: انسان باید ابتدا معرفت خود را تقویت کرده و سپس آن را زنده نگه دارد، انسان باید تمرین کند که معلومات و دانسته های خود را عملی کرده و آن ها را فراموش نکند چرا که شیطان انسان را از به سمت مسائل دنیوی می کشاند تا او را غافل کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مؤمنان افزون بر این که خود را می سازند دغدغه دارند تا دیگران را نیز در مسیر هدایت بیاورند و در برابر سپاه شیطان ایستادگی کنند، یکی از کارهای شیطان فاسد کردن فضا است تا انسان نتواند در آن فضا رشد کند.

وی اضافه کرد: کارهای شیطان با وجود ابزار و وسائل امروزی بسیار گسترش پیدا کرده است، کسانی که در مسیر هدایت فعالیت دارند باید تلاش بیشتری کنند تا بتوانند در برابر هجمه های امروزه مقابله کند؛ امروزه باید از ابزارها استفاده کرد تا مبارزه با شیطان کنیم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که باید با استفاده از ابزارهای امروزی اسلام را تبلیغ و در برابر عوامل مخالف ایستادگی کرد، گفت: کار شیطان این است که به مطالب باطل، لباس حق می پوشاند و حق و باطل را آمیخته می کند.

وی افزود: انسان باید با یاد خدا و اجتناب از هم نشین بد زمینه ماندن در مسیر هدایت را فراهم کند چرا که هم نشین بد انسان را به سمت شیطان می کشاند؛ کبر، حسد و خودپسندی مهم ترین عوامل مفاسد انسان است که شیطان از وجود این صفات در انسان ها نهایت استفاده را انجام می دهد.