خروش 700 شهر آمریکا علیه سیاست‌های وحشیانه مهاجرتی ترامپ

خروش 700 شهر آمریکا علیه سیاست‌های وحشیانه مهاجرتی ترامپ
هزاران تن از معترضان به سیاست مهاجرتی ترامپ در 700 شهر آمریکا دست به تظاهرات زده و خواهان بازگشت فوری کودکان جدا شده مهاجران که در قفس نگهداری می‌شوند به آغوش خانواده‌هایشان شدند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان، اعتراض‌ها به سیاست‌های غیر انسانی دولت آمریکا در برابر پناهجویان روز به روز ابعاد گسترده تری به خود می‌گیرد. اوج این اقدامات غیر انسانی طی هفته‌های گذشته اتفاق افتاد و مقام‌های امنیتی و مرزی آمریکا طی یک اقدام وحشیانه و غیر اخلاقی بیش از 2هزار نفر از کودکانی را که به همراه والدین خود به‌طور غیرقانونی وارد این کشور شده بودند، از خانواده‌هایشان جدا و به قفس انداختند. این سیاست با اعتراض‌های شدیدی در داخل و خارج آمریکا مواجه شده و در نهایت ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی اعلام کرد که این کودکان می‌توانند با خانواده‌هایشان بمانند. با این وجود بسیاری از کودکان جداشده هنوز نزد خانواده‌هایشان نیستند و در قفس نگهداری می‌شوند!
پنج شنبه گذشته هزاران نفر از فعالان آمریکایی علیه سیاست‌های وحشیانه مهاجرتی دولت این کشور تجمع کرده و ساختمان سنای واشنگتن را تسخیر کرده بودند، که پلیس با یورش به معترضان حدود 600 زن را دستگیر کرد و بدین ترتیب موفق شد ساختمان سنا را پس بگیرد.
معترضان همان روز وعده داده بودند که تظاهرات بسیار گسترده‌تری را روز شنبه در سراسر آمریکا به راه خواهند انداخت.
بر همین اساس روز شنبه به نوشته خبرگزاری‌های آمریکایی در نزدیک به 700 شهر آمریکا این اعتراضات پیگیری شد.
طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، تظاهرات علیه مواضع ضد مهاجرتی دولت آمریکا در واشنگتن دی سی، پایتخت و صدها شهر دیگر این کشور برگزار شد؛ تظاهراتی که هدف از برگزاری آن سه خواسته عنوان شده است؛ خانواده‌های مهاجران که به دلیل مواضع ضد مهاجرتی دولت آمریکا از هم جدا شدند، فورا به هم بپیوندند؛ دولت آمریکا دستگیری و بازداشت اعضای خانواده‌های مهاجران را متوقف کند و سوم ترامپ به آنچه سیاست «مدارای صفر درصدی» در مقابل مهاجرت خوانده شده، پایان دهد.
به گزارش فارس این تظاهرات با  حضور هزاران نفر در پایتخت و صدها شهر دیگر از جمله در نیویورک، فیلادلفیا، شیکاگو، میلواکی، دنور، میامی، سنت لوئیز و لس آنجلس و.. برگزار شد.
برخی رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در بیش از 700 شهر آمریکا برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته بود.
بسیاری از قانونگذاران دموکرات نیز به ده‌ها هزار معترض در سراسر آمریکا پیوستند تا آنها نیز به نوبه خود مخالفت خود را با سیاست ترامپ برای جدایی کودکان مهاجر از والدینشان که بازداشت می‌شوند ابراز کنند.
برخی از هنرمندان و افراد سرشناس نیز در این راهپیمایی‌ها به ویژه در واشنگتن و لس‌آنجلس شرکت کردند.معترضان فریاد «شرم بر شما باد» سر می‌دادند. دونالد ترامپ، که برای گذراندن تفریحات به باشگاه گلف ملی ترامپ در نیوجرسی رفته بود نتوانست صدای فریاد معترضان در پایتخت را بشنود اما تعدادی از معترضان در مقابل این باشگاه تجمع کرده و دست نوشته‌هایی که بر روی آنها از سیاست مهاجرت وی انتقاد شده بود، حمل کردند.
به گزارش ایسنا ترامپ پس از مواجهه با این معترضان فوراً در توئیتر به دفاع از موضعش درخصوص مهاجرت پرداخت و نوشت: «هنگامی که افرادی به صورت غیرقانونی به کشور ما می‌آیند ما باید فورا آنها را بدون تلف کردن زمان برای سپری شدن روندهای قانونی به خارج از کشور هدایت کنیم. قوانین ما در هیچ جای دنیا گنگ و نامعلوم نیست. جمهوری‌خواهان خواستار مرزهای قوی و نبود جرم و جنایت هستند اما دموکرات‌ها خواستار مرزهای باز هستند و در مقابل جرم و جنایت ضعیف می‌باشند.»