«روایت مردم»جیغ پادوهای آمریکا را درآورد

واکنش‌ها به حضور حسین یکتا در بازار
«روایت مردم»جیغ پادوهای آمریکا را درآورد
حضور حاج حسین یکتا در بازار تهران و شنیدن دردهای مردم و انتقال آنان به مسئولین، آن چنان عده‌ای را که در نوشته هایشان به خوبی خود را پادوی رسانه‌ای آمریکا معرفی می‌کنند به وحشت و جیغ و داد انداخته است که همزمان با حمله به او و صدا و سیما خواستار آن شده‌اند که چنین برنامه‌هایی تعطیل شده و در مقابل نسخه سازش و تسلیم در برابر آمریکا پیگیری شود!

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان،  حاج حسین یکتا به بازار تهران رفته است تا «روایت مردم » از مشکلاتی را که دارند بشنود و آن را به مسئولین و آنان که وظیفه رسیدگی به این مشکلات را دارند منتقل سازد، روایت درد مردم و مشکلات آنان در صدا و سیما بازتاب می‌یابد که شنیده شوند ولی عده‌ای به شدت این پرداختن به متن به جای حاشیه‌سازی را بر نمی‌تابند و حملات خود را به درد آشنایان شدت می‌بخشند.
نگاهی به فضای مجازی به خوبی نشان‌دهنده این واقعیت است که مدعیان اصلاحات برخلاف ادعای خود مبنی بر حضور میان مردم از درد آنان هیچ اطلاعی ندارند و‌ای کاش این جهل جهلی ساده بود و به جهل مرکب تسری پیدا نمی‌کرد، آنان نه تنها به درد مردم جاهل هستند بلکه می‌خواهند مردم نیز دردهای خود را نگویند و از سوی دیگر مسئولین نیز این دردها را نشنوند و از این رو وقتی کسی کار و زندگی خود را زمین می‌گذارد تا با مردم سخن بگوید و سخنان آنان را بازتاب دهد این مدعیان ابرو در هم می‌کشند و فریاد بر می‌آورند که می‌خواهند به دولت حمله کنند و چه نشسته اید که توطئه‌ای در کار
است!
به جملات زیر که گوشه‌ای از حملات مدعیان اصلاحات و روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های زنجیره‌ای است توجه کنید؛
- بترسید از اون روزی که صداوسیما به بهانه حمایت از مردم علیه دولت برنامه روایت مردم بسازه و‌ بین آیتم‌های جام‌جهانی برنامه ۲۰۱۸ پخش کنه
- کاش حاج حسین یکتا که به بازار و کوچه و خیابان می‌رود تا روایت مردم را منعکس کند، یک سؤال هم از همین مردم می‌پرسید؛ ترجیح می‌دهید در این وضعیت، سیاست خارجی ما همچنان در مسیر افزایش تقابل با اروپا و آمریکا و دادن امتیازات بیشتر به روسیه پیش برود یا خیر؟
- به بازار می‌رود و اعتراضات اقتصادی به دولت را روایت می‌کند؛ اسمش را گذاشته: «روایت مردم»! ادعا می‌کند سپاه بهترین بوده و دولت به دشمن گرا می‌دهد تا بازار فلج شود. دوست عزیز، این «روایت حکومت» است.
- وقتی خوندم حسین یکتا برای روایت مردم به بازار رفته نتونستم قبول کنم که واقعا برای مردم بوده.یادایام انتخابات وفایل صوتی معروفش افتادم که به دانشجویان بسیجی حامی رئیسی میگفت: «۳۰روز همه‌ کارهارو تعطیل کنید،توروخدا وقت بگذارید.این خط این نشون،ریشه تون رو میخشکونن اگه اینبار بیان»
- اخیرا برنامه‌ روایت مردم با محوریت حسین یکتا در شبکه سه پخش میشه که دقیقاً پروژه تطهیر نهادیست که ایشان به آن منتسب هستند به ملت القاء می‌کند ریشه مشکلات از آمریکا و خارج است!
- درک نمی‌کنم که چرا یکی مثل حسین یکتا میتونه آزادانه تو بازار بچرخه و از کسادی بازار گزارش بگیره و نه تنها متهم به سیاه‌نمایی نشه،بلکه کلی هم ازش تقدیر بشه. ولی یکی دیگه که به اسیدپاشی اصفهان اعتراض می‌کنه سریع بازداشت میشه.
هزینه بالایی که شنیدن دردهای مردم دارد!
کافی است هشتک #روایت_مردم را در فضای مجازی جست و جو کنید فضایی که اکثرا در اختیار مدعیان اصلاحات و حامیان دولت است تا ببینید بازگو کردن درد مردم چه هزینه‌های هنگفتی دارد ولی حاج حسین یکتاهایی هستند که در دوره جنگ به آتش بزنند و از اسلام و کشور دفاع کنند، در زلزله کرمانشاه و مصائب دیگر مردم، زندگی خود را بگذارند و به میانه میدان رفته و آستین بالا زده کار کنند و امروز نیز در اوج مشکلات اقتصادی به بازار رفته درد کاسب‌ها را بشنوند و این درد را به گوش مسئولین برسانند.
مدعیان اصلاحات در حمله به «روایت مردم» نکاتی را مطرح ساخته‌اند که تناقض و مغالطه از سر تا پای آن عیان و آشکار است، نخست آنکه می‌گویند چرا امروز این حرف‌ها را می‌زنید و دیروز سخن نمی‌گفتید، از سوی دیگر می‌گویند حاج حسین یکتا همان فردی است که این حرف‌ها را در زمان انتخابات و پیش از آن نیز می‌گفت و می‌خواست که مردم در انتخابشان دقت کنند!
مهاجمین به سابقه درخشان جبهه رفته‌های آشنا به آتش و خون که سلامتیشان را در راه دفاع از اسلام و میهن از دست داده و در عین حال هنوز روی آرامش و آسایش به خود ندیده و آستین بالا زده و در حال رفع مشکلات مردم و انتقال دردهای آنان به مسئولین هستند توجهی نمی‌کنند چرا که به صلاح آنان نیست به این واقعیات توجه کنند.
دولت اگر حقیقت گرا و به دنبال حل مشکلات باشد بایستی دست و بازوی کسانی که منتقل‌کننده ایرادات و دردها هستند و با مردم سخن می‌گویند و وظیفه دولت را در شنیدن این مشکلات و بازتاب آن خود بر دوش می‌کشند را ببوسد نه اینکه از طریق رسانه‌های زنجیره‌ای منتسب به خود با مغالطه‌های آشکار به آنان حمله کرده و اجازه سخن گفتن را به آنان ندهد.
فرار به جلوی مدعیان اصلاحات
برای تجویز نسخه سازش!
مدعیان اصلاحات که در دولت و نهادهای مدیریتی حضوری فعال دارند امروز نقش خود را در مشکلات موجود کتمان کرده و راه‌حل همه مشکلات را در سازش می‌بینند!
کیهان در گزارش‌های مختلفی در ماه‌های گذشته به این واقعیت‌اشاره کرده بود که رها کردن اقتصاد و غرق کردن مردم در مشکلات بی‌شمار معیشتی نسخه‌ای است که از سوی آمریکا و دشمنان این ملت تجویز شده و برخی در داخل این نسخه را پیگیری می‌کنند، آنان به دنبال آن هستند که با مستاصل کردن مردم تنها راهکار باقی مانده سازش و تسلیم باشد در حالی که راهکار همه مشکلات موجود درون کشور است و مدیران در صورت بالا زدن آستین همت و اتکا به توانمندی‌های داخلی می‌توانند مشکلات را حل کنند. از سوی دیگر اگر اتکای به روابط با غرب و اعتماد به وعده‌های آنان مشکلی را حل می‌کرد امروز برجام به چنین سرنوشت خفت باری گرفتار نمی‌شد، سرنوشتی که تنها با خروج آمریکا به عنوان یکی از طرفین برجام خود را در اقتصاد ایران نشان داده و در نوسانات ارز، بالا رفتن قیمت سکه، بازار خودرو و معیشت مردم نشان داده است.
این همه نشان از آن دارد که مسئولین درد مردم را نمی‌دانند، نیازی به شنیدن آن نمی‌بینند و با منتقل کنندگان این دردها و ارائه دهندگان راهکارهای واقعی که در آن بویی از سازش و تسلیم استشمام نمی‌شود برخورد نیز می‌کنند!
مردم قدردان هستند
در این گزارش به هجوم مدعیان اصلاحات و خبرنگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای مرتبط با حزب دولت ساخته کارگزاران به دردآشنایان و گوش دهندگان به آلام مردم را روایت کردیم و بخشی از این هجمه‌ها را بازتاب دادیم ولی این سکه روی دیگری نیز دارد که نگاه به فضای مجازی نشان‌دهنده آن است.
بسیاری در صفحات شخصی خود از حاج حسین یکتا قدردانی کرده و خود بخشی از دردها را به گوش مسئولین رسانده‌اند با این نیت که آنان بشنوند و کار کنند و دشمنان را ناامید سازند.
به این پیام‌ها توجه کنید؛
- درد و بلای اون حاج حسین یکتای رزمنده جانباز که پا میشه میره وسط بازار پای درد دل کاسب و کارگر میشینه، بخوره توی سر اون بخش از مسئولای بی‌کفایتی که وضع معیشت مردم رو اینقدر سخت کردند و حتی یه جو مردونگی ندارن که برن درد مردم رو از نزدیک بشنون!
- حاج حسین یکتا رفته بازار بزرگ‌تهران و نشسته پای درد دل کاسب‌ها. امشب شبکه سه گزارش این رفت و آمد رو پخش کرد با عنوان روایت مردم از هر نظر که نگاه کنی این کار حاج حسین مایه افتخار و مباهاته!
- جبهه،راهیان نور، زلزله و امروز بازار خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان حسین یکتا هر روز میره بازار و فقط حرف مردم رو گوش میده اندازه دوتا گوش داره درد این مردم رو کم می‌کنه!
- حاج حسین یکتا یه روز توی جبهه چشمش رو میده برای کشور، یه روز توی کرمانشاه برای مردم خونه میسازه، حالا هم رفته بین کاسبای تهران برای شنیدن و انعکاس دغدغه‌هاشون...
- روایت مردم جهاد امروز افرادی است که اگر زبانی ندارند اما گوشی برای شنیدن و هم دردی با مردم هست ممنونم از حاج حسین عزیز.
- حسین یکتا می‌خواهد مثل قدیم روایتگر درد مردم باشد... روایت مردم، روایت رنج‌ها و جنگاوری مردم در برهه حساس اقتصادی به روایت حاج حسین یکتا
- هنوز خیلی حقایق برای مردم روایت نشده که آنقدر به شما لیبرال‌های شعاردهنده دروغین آزادی بیان فشار اومده! اگه روایت فساد سازندگی، روایت خیانت اصلاحات و روایات رانت‌خواری اعتدال برای مردم به تصویر کشیده بشه چیکار می‌کنید؟ چرا از آگاه شدن مردم می‌ترسید؟
صدای مردم به جای پخش از رسانه بیگانه
از رسانه ملی پخش می‌شود
حسین یکتا راوی مستند «روایت مردم» در پاسخ به این گفته که « برخی از جریانات سیاسی فکر می‌کنند این کار شما جناحی است و می‌خواهید به‌ضرر دولت کار کنید»، به خبرگزاری تسنیم گفت: اولاً ما هم در برنامه زلزله کرمانشاه و هم در این مستند که درددل‌های مردم را بازگو می‌کنیم هیچ اسمی را از هیچ بخش حاکمیتی، دولتی، نهادی، ارگانی و اجرایی کشور نیاوردیم که بخواهیم بحث را روی فردی ببریم. این نظام را از خودمان می‌دانیم و پای این نظام خون داده‌ایم. امروز هم حاضر نیستیم به آن خدشه و لطمه‌ای وارد شود و لحظه به لحظه وقت و وجودمان را برای تحکیم این نظام می‌گذاریم، چه آن موقعی که جبهه‌های حق علیه باطل به ما نیاز داشتند و چه در زلزله و راهیان نور و چه الآن که پای اقتصاد مقاومتی بایستیم و درددل‌های مردم را بیان کنیم.
وی با‌اشاره به اینکه شاید به‌واسطه «روایت مردم» بخشی از مشکلات مردم رفع شود، تأکید کرد: ما هدفمان از این برنامه این است که در وهله اول مردم به‌جای اینکه صدایشان از رسانه‌های خارجی پخش شود آن چیزی که دوست دارند بدون هیچ سانسوری، از رسانه ملی پخش بشود. مردم ببینند که دنبال این هستیم این صدا احیاناً به مسئولین نمی‌رسد از طریق رسانه به آن‌هایی که دست‌اندرکارند بتوانند با تغییر قانونی و حرکتی یک مقداری از این مشکلات را رفع کنند، اقدامی تأثیرگذار انجام
دهند.
یکتا با ابراز «ما برای دردها هم درمان پیشنهاد می‌کنیم»، اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما در «روایت مردم» این است که اول دردها را می‌شنویم ولی در فازهای بعدی، دنبال راهکار هستیم، یعنی بعد از شنیدن دردهای مردم در کف بازار و اصناف، باید به‌دنبال این باشیم برای درمان‌شان هم وجه ترمیمی پیشنهاد کنیم. ما نمی‌خواهیم فقط یک برنامه انتقادی روی آنتن برود و برای مردم این طور تلقی شود فقط یک سوپاپی است که مثلاً اینجا یک مقدار غصه‌ها و غم‌های مردم التیام موقت پیدا کند. قطعاً برای حل مسائل مردم طرح و ایده و راهکار ارائه خواهیم داد. ما نیامدیم امروز در خیابان یک کار تظاهری، شعاری و اصطلاحاً ژورنالیستی برای مطرح کردن خودمان انجام دهیم. این کار بایستی شروع یک حرکت جنبشی اجتماعی باشد که مردم خودشان در راستای اهداف نظام و حل کردن مسائل مردم و یاری نظام حرکت کنند.
سیدمهدی امیری تهیه‌کننده مستند «روایت مردم» نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم می‌گوید: احساس کردیم الآن باید این مستند ساخته شود تا مردم حرف‌هایشان را بزنند؛ چرا که مردم در این شرایط مشکلات اقتصادی و معیشتی‌شان را بازگو می‌کنند و آرام‌تر می‌شوند، اصلاً خودشان از ما تشکر می‌کنند که حداقل غصه‌ها و غم‌هایشان را می‌گویند و آرام‌ می‌شوند. وی با‌اشاره به اینکه رسانه ملی اجازه داده قدری جدی‌تر به مشکلات مردم رسیدگی شود، تأکید کرد: احتمالاً در راه ساخت و تولید این مستند قدری از خطوط قرمز عبور می‌کنیم و برای اولین بار حرف‌های بی‌پرده مردم از رسانه ملی شنیده می‌شود. تا جایی که هتک‌حرمت به اصول نظام نشود، حرف‌های مردم روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود. چرا رسانه ضدانقلاب آن‌قدر در بوق و کرنا کند تا جامعه را مأیوس نماید اما ما در «روایت مردم» خودمان درددل‌ها و انتقادات را می‌شنویم و انتقال می‌دهیم تا مسئولین هم بدانند انتقادات جدی است و دیگر حرف از سانسور نیست؛ این تلنگرها شاید تأثیری داشته باشند که امروز دیگر حرف از مطالبه و شفاف‌سازی است.