ادامه جلسه هیات های اندیشه ورزمرکزی و روسای قشر سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی سردار سپهر جانشین محترم سازمان بسیج

سخنرانی سردار سپهر
ادامه جلسه هیات های اندیشه ورزمرکزی و روسای قشر سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی سردار سپهر جانشین محترم سازمان بسیج
امروز بیش از 550 هزار پیشکسوت با تجربه درنظام داریم که اگر ازاین ذخایر بزرگ معنوی و جهادی و ارزشی درست استفاده نکنیم کفران نعمت کرده ایم.70شهید مدافع حرم از پیشکسوتان جهاد و شهادت داریم و هم اکنون نیز ازاین پیشکسوتان بعنوان مستشار نقش اولی برای انتقال فرهنگ بسیج استفاده میشود.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" جلسه هیئت های اندیشه ورز مرکزی و روسای قشر سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت باسخنرانی سردار سپهر ادامه پیداکرد که درذیل بخشهایی از سخنرانی ایشان تقدیم می گردد.:

ما امروز 550 هزار نفر پیشکسوت باتجربه درنظام داریم .این ذخایر بزرگ معنوی و جهادی و ارزشی را اگر درست استفاده نکنیم کفران نعمت کرده ایم .

حوادث تاریخی نشان داده است که خواص نقش مهمی در کشور داشته اند .دربسیاری از کشورهای پیشرفته  وقتی کسی بازنشسته می شود بااو قرارداد و تفاهم نامه برقرارمی کنند که از تجارب و تخصص اش استفاده کنند.

سهم ما دردرتجارب و توانمندی سهم قابل ملاحظه اهست ،پیشکسوتان مادر سه دهه سخت و پرتنش و پرمسئولیت رشد کرده اند و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت باید این خلا را پرکند .وظیفه اصلی نظام ما تحقق حرکت تمدنی است باید تمدن نوین اسلامی بسازیم وظیفه ما طی این مسیراست ،مشکل است اما دست یافتنی است .

امام راحل فرمودند ما این پرچم را به دست صاحبش خواهیم سپرد .آنجا که نتانیاهو می گوید به هرکجا می نگرم خیمه خمینی و خامنه ای می بینم ،این مطلب را کسی می گوید که روزی راهبرد نیل تا فرات را پیگیری می کرد .

حضرت آقا می فرماید ما دواقدام اساسی باید انجام دهیم یکی تولید علم و شکستن مرزهای دانش که موجب قدرت است و دیگر پرورش و تربیت نیروی انسانی .

نقش ما دراین دومورد چیست ؟ انتقال تجربیات یعنی تولید علم .تربیت نیروی انسانی توسط این جامعه پیشکسوت 550 هزار نفری می تواند دنبال شود بگونه ای که باید انقلابی باشد بصیرت داشته باشد و به موقع عمل کند .

70 شهید مدافع حرم از همین قشر پیشکسوتان داریم و هم اکنون نیز بعنوان مستشار نقش اولی در انتقال فرهنگ بسیج و ارزشها را ایفا می کنند .