اسطوره انتقام

بازتاب گسترده سخنان سردار بی‌باک ایرانی به ترامپ قمارباز
اسطوره انتقام
یک موج مثبت از اقتدار و وحدت و قدرت نتیجه انتشار سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه در روز پنج‌شنبه بود. جمله به جمله سخنرانی قاسم سلیمانی که منتشر می‌شد، فضای مجازی پرهیجان‌تر و قدرتمندانه‌تر می‌شد. "شما که به طالبان التماس صلح می‌کنید ایران را تهدید نکنید."

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جوان،  یک موج مثبت از اقتدار و وحدت و قدرت نتیجه انتشار سخنان فرمانده نیروی قدس سپاه در روز پنج‌شنبه بود. جمله به جمله سخنرانی قاسم سلیمانی که منتشر می‌شد، فضای مجازی پرهیجان‌تر و قدرتمندانه‌تر می‌شد. گویی انرژی مضاعفی از واژه‌های فرمانده نیروی برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دل کاربران فضای مجازی ریخت وقتی ادبیات رئیس جمهور امریکا را ادبیات کاباره و قمارخانه خواند؛ وقتی برای ۸۰ میلیون ایرانی سینه‌اش را مقابل امریکا سپر کرد و گفت: «من جواب ترامپ را می‌دهم.» وقتی برای رئیس جمهور تازه‌کار امریکا ماجرای گرداب افغانستان و عراق برای سربازان امریکایی و درخواست مهلت از سردار سلیمانی را یادآور شد و وقتی به ترامپ متذکر شد که در گذشته غلطی نکردید و در آینده هم نخواهید کرد. بخش دوم سخنان سردار هم جالب توجه بود. از لزوم بی‌اعتباری جناح‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب در گزینش مدیران گفت و از اینکه مدیران جامعه باید اهل قناعت باشند تا مردم برای حرف‌شان اعتبار قائل شوند.
‌به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در یادواره عملیات رمضان در همدان سخنان رئیس جمهور علیه دولت امریکا را کلمات دقیقی دانست که از قلب و وجدان ملت ایران بود که بر زبان رئیس جمهور جاری شده است.
وی افزود: من می‌دانم در کشور کسانی هستند که به نوعی تحرک می‌کند تا این بیانات را ضعیف کنند و علیه آن گفتاری داشته باشند که این روش غلط است. این بیانات رئیس جمهور در مقابل ادبیات روانی دشمن، انسجام و شجاعت و وحدت می‌دهد و جامعه ما را شجاع می‌کند. بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس جمهور بسیار اثرگذار بود و هر کس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند خائن است.
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با سخیف خواندن توئیت رئیس جمهور امریکا در جواب رئیس جمهور کشورمان، گفت: در شأن رئیس جمهور کشور بزرگ اسلام نیست جواب این سخنان بی‌ارزش را بدهد. من به عنوان سرباز ملت جواب ترامپ را می‌دهم: آقای ترامپ! تو به چه جرئتی ما را تهدید می‌کنی؟


ادبیات ترامپ قمارخانه‌ای و کاباره‌ای است
سلیمانی با بیان اینکه رئیس جمهور امریکا با دنیا و کشور‌های دیگر با ادبیات کسی که اداره‌کننده کاباره است، حرف می‌زند که جای تأسف دارد، تأکید کرد: به‌رغم اینکه یک سال از رئیس‌جمهوری ترامپ می‌گذرد، هنوز ادبیات او قمارخانه‌ای و کاباره‌ای است؛ وقتی با کشور‌های اروپایی، چین، روسیه، کره و جهان حرف می‌زند، این احساس به انسان دست می‌دهد که یک قمارباز حرف می‌زند و این یعنی شأن یک ملت را شکستن!
سردار سلیمانی با اشاره به سخنان بی‌پایه و اساس ترامپ مبنی بر اینکه علیه ایران کاری می‌کنم که سابقه نداشته باشد، خطاب به او اظهار کرد: تو که سابقه قبل را نداری و به دلیل اینکه فکرت مشغول چیز‌های دیگری است فکرت به سؤال پرسیدن هم نمی‌رود، حداقل از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا بپرس که قبل از تو هم هیچ‌کسی نتوانسته علیه ایران کاری انجام دهد. اول بپرس تا حرف‌های نادانسته بر زبان جاری نکنی؛ شما در این ۲۰ سال چه می‌توانستید علیه ایران انجام دهید که نکردید؟ اما پیروزی از آن ملت ایران بود.
در افغانستان چه غلطی کردید که حالا برای ما خط و نشان می‌کشید؟
فرمانده سپاه قدس ادامه داد: امریکا وقتی با ۱۱۰ هزار سرباز، هزاران دستگاه تانک و نفربر، امکانات نظامی، صد‌ها فروند هواپیمای جنگنده و بالگرد‌های پیشرفته به طالبان به عنوان یک سازمان کم‌بنیه و با امکانات کم حمله کرد نتوانست کاری از پیش ببرد، در این کشور عروسی‌ها را تبدیل به عزا کرد و روستا‌ها و شهر‌های بسیاری را با خاک یکسان کرد، اما در افغانستان هم شکست خورد.
وی خطاب به ترامپ گفت: بیش از ۶۰ درصد از کشته‌های شما مردان عادی بودند، ۱۷ سال با ۱۱۰ هزار نیرو، دنیا را بسیج کردید، اما چه غلطی کردید؟ کشور افغانستان یک کشور فقیر بود در این کشور چه غلطی کردید که امروز برای ما خط و نشان می‌کشید؟
سردار سلیمانی گفت: مگر نه این است که امروز پیش طالبان التماس می‌کنید برای صلح و گفت‌وگو؟ غیراز این است که شما کشور پاکستان و دولت افغانستان را برای مذاکرات صلح تحت فشار قرار دادید؟ غیر از این است که این سازمان تمام آن کشور نبود؟ مقابل آن چه‌کار توانستید بکنید که برای ما خط و نشان می‌کشید؟


وقتی فرمانده امریکایی از قاسم سلیمانی مهلت خواست
سلیمانی گفت: شما با ۱۶۰ هزار سرباز و چند برابر آنچه در افغانستان استفاده کردید، مغرورانه به عراق حمله کردید، اما چه اتفاقی افتاد؟ از فرمانده وقت خودتان بپرسید که چه کسی را به نزد من فرستاد و گفت: آیا می‌شود به ما مهلت دهید، از نفوذتان استفاده کنید تا سربازان ما این چند ماه مورد حمله مجاهدان عراق قرار نگیرند تا از این کشور خارج شویم؟! یادتان رفته در درون تانک‌ها برای سربازان‌تان پوشک بزرگسالان مهیا می‌کردید؟! آن وقت امروز کشور بزرگ ایران را تهدید می‌کنید؟ با چه پیشینه‌ای تهدید می‌کنید؟
فرمانده سپاه قدس گفت: در جنگ ۳۳ روزه پشت رژیم صهیونیستی که کشوری قلابی است و مثل یک وزنه آویزان شماست و شما را در منطقه غرق کرده است، ایستادید و در غزه جنایات مختلفی انجام دادید، اما چه غلطی توانستید بکنید؟ غیر از این است که همه شروط حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه و همه شروط حماس، جهاد و گروه‌های دیگر فلسطینی را پذیرفتید؟


آقای ترامپ! بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم
سردار سلیمانی ادامه داد: شما یک جنگ با پشتوانه ۲ هزار میلیارد دلاری را در یمن به نتیجه نرساندید. یک سازمان در یمن در مقابل شماست ولی در مقابل پیشرفته‌ترین امکانات جنگی شما پیروز شده است، در این چهار سال چه چیزی را به دست آوردید؟ دریای سرخ را که یک دریای امن بود، ناامن کردید، ریاض و عربستان را که صد سال بود یک خمپاره در آن شلیک نشده بود امروز زیر آتش قرار دادید. امروز برای ما خط و نشان می‌کشید؟
وی با بیان اینکه لازم نیست نیرو‌های مسلح ایران وارد شوند، من خودم و نیروی قدس سپاه حریف شماست، گفت: بدانید هیچ شبی نیست که ما به فکر نابودی شما نخوابیم و به آن فکر نکنیم. آقای ترامپ قمارباز! به شما می‌گویم بدان در آنجایی که فکر نمی‌کنید ما در نزدیک شما هستیم؛ ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، بهتر است بپرسی، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم.
سردار سلیمانی در ادامه خطاب به ترامپ با بیان اینکه «بیا؛ ما منتظریم، ما مرد این میدانیم برای شما» گفت: شما می‌دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما؛ این جنگ را شاید شما شروع کنید، اما پایان آن را ما ترسیم می‌کنیم. آقای ترامپ! نباید ملت ما را تهدید کنی، و نباید به رئیس جمهور ما اهانت کنی، باید بدانی که چه می‌گویی، از پیشینیان خود بپرس و از تجربیات آن‌ها بهره بگیر. ما را تهدید به کشتن نکنید، ما تشنه شهادتیم و از بین بردن استکبار.
فرمانده سپاه قدس گفت: قبلاً امریکا یک ابهتی داشت، ناوگانش حرکت می‌کرد ملتی فرو می‌ریخت، امروز به منافقین که در زباله‌دان تاریخ ایران جای گرفته‌اند، دل بسته‌اید؟ به یک زن ولگرد دل‌بسته‌اید و شبکه به شبکه می‌چرخانید، آیا امیدتان به این است؟ این همه توان شماست؟ شما که از قدرت ما در منطقه و توان‌مان در جنگ نامتقارن خبر دارید.


در مدیریت معجزه شاید نشود کرد، اما می‌توان اخوت ایجاد کرد
فرمانده سپاه قدس در ادامه مهم‌ترین موضوع را مدیریت در جامعه دانست و با اشاره به اینکه بنده قصد طعنه زدن ندارم، اظهار کرد: این دولت و تمام دولت‌ها خدمتگزارند و هر دولتی به میزانی کشور را جلو برده است، اما اگر نکاتی مورد توجه دولت‌ها قرار بگیرد تأثیرات شگرفی خواهد داشت. ممکن است در مدیریت نتوانیم معجزه کنیم، اما می‌توانیم رضایتمندی، عدالت‌محوری، همزیستی، اخوت و مثل هم بودن را ایجاد کنیم. حلقه اتصال مدیران و مردم در محبت و خدمت به مردم است نه حزب‌بازی و درگیر گروه سیاسی شدن. اگر مدیری با چنین رویکردی وارد کار شود، خودبین نمی‌شود و خدابین و خادم مردم خواهد شد.


مردم فقیر حرف مدیر ثروتمند را گوش نمی‌دهند
سردار سلیمانی با این مثال که اگر در خانواده‌ای همه فقیر باشند فرزندان از پدر در مقاومت و ایستادگی تبعیت می‌کنند، گفت: اینکه پدر خانواده کاسه‌ای پر از غذا داشته باشد و بچه‌ها گرسنه باشند، آن وقت حرفش هم راه به جایی نمی‌برد. مدیران یک استان از فرماندار گرفته تا فرمانده سپاه و استاندار و فرمانده نیروی انتظامی و...، جزو اشخاص عادی نیستند و رفتار و گفتار آن‌ها بر جامعه اثرگذار است؛ بنابراین باید مدیریت آن‌ها نیز مانند دوران دفاع مقدس باشد. اگر مدیر یک جامعه‌ای فاقد معنویت باشد آیا می‌تواند انتظار داشته باشد آن جامعه دارای معنویت باشد؟
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ارزش و اهمیت مسئولیت قدری خدشه‌دار شده است، اظهار کرد: من به عنوان فرمانده نیروی قدس در کنار ولی فقیه در جایگاه مالک اشتر نشسته‌ام البته مالک اشتر نیستم، اما در جایگاه او هستم و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشم.
وی با اشاره به اینکه در امر گزینش مدیران شاهد برخی ظلم‌ها در جامعه هستیم، افزود: سراغ ندارید در دوران دفاع مقدس برای گزینش افراد سؤالی از چپی یا راستی و اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن شخص شده باشد، در دفاع مقدس به لیاقت‌ها، قابلیت‌ها و تطبیق فرد یا مسئولیت‌ها نگاه می‌کردند نه خط و جناح سیاسی او.
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه عدم توجه به این موضوع فسادآور است، اظهار کرد: اساس گودال فساد این است که در انتخاب مدیران به نگاه جناحی و حزبی توجه شود، زیرا در آن صورت اگر به مدیری اعتراض شود او برای خود پوشش و منطقه امنی می‌سازد و برخورد با خود را برخورد با جناح، شخصیت و یک گروه نسبت می‌دهد.
وی در ادامه گریزی هم به مدیرانی زد که فقط مدرک دارند، اما نمی‌توانند درست کار کنند، گفت: داشتن مدرک موضوع مهمی است، اما مدرکی ارزشمند است که قابل تطبیق با عمل باشد. مدیران باید خلاق باشند نه اینکه فقط به فکر تزریق بودجه باشد و اگر نشد نتواند کاری از پیش ببرد، این حرف‌های من مربوط به یک دوره نیست و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد هر دو گروه به نوعی مقصرند. اینکه بنشینیم و بگوییم تا وقتی پولی بیاید من مدیرم و اگر نیاید نمی‌توانم کاری انجام دهم، درست نیست و باید این شیوه تغییر کند.

منبع: روزنامه جوان