مردم قنیطره آزادسازی شهر را جشن گرفتند پخش شربت و شیرینی در خیابان‌های شهر

دوشادوش نظامیان ارتش سوریه
مردم قنیطره آزادسازی شهر را جشن گرفتند پخش شربت و شیرینی در خیابان‌های شهر
مردم شهر مرزی «قنیطره» به همراه نظامیان سوری، پیروزی ارتش این کشور در شهر و استان قنیطره را جشن گرفتند.

 

 

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان، مراسم نصب پرچم ارتش سوریه بر فراز ساختمان‌های شهر آزاد شده قنیطره، به مراسم جشن و شادی توسط مردم مبدل شد. شکل‌گیری خودجوش این مراسم، یک بار دیگر به همگان ثابت کرد که ارتش و دولت سوریه دارای پایگاه مردمی است.
هم‌اکنون تقریبا کل استان قنیطره در اختیار ارتش سوریه است. این استان به خاطر هم‌مرزی با فلسطین اشغالی، منطقه‌ای راهبردی محسوب می‌شود.
ارتش با تسلط بر قنیطره مسیرهای امدادرسانی رژیم صهیونیستی به تروریست‌ها را بست.
متجاوزان مجبور به خروج می‌شوند
«عبدالله حلاق» جانشین نماینده دائم سوریه در شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرده که سایر نیروهای نظامی متجاوز در آینده‌ای نه‌چندان دور، مجبور خواهند شد خاک سوریه را ترک کنند.
به گزارش ایسنا، حلاق افزود، ارتش سوریه و نیروهای همپیمان ارتش عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را ادامه خواهند داد.
جمعه گذشته نیز «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه گفته بود پس از آزادسازی قنیطره، نوبت به آزادسازی شهر «ادلب» در شمال سوریه می‌رسد.
این مقام مسئول سوری همچنین، نسبت به عدم واکنش شورای امنیت به قتل عامی که دو روز پیش داعش در شهر «السویدا» مرتکب شد، ابراز تعجب کرد، در این قتل‌عام بیش از 250 تن کشته شده‌اند.
گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه با چهار عامل انتحاری در شهر السویدا دست به عملیات تروریستی زد و روستاهای حومه این شهر را نیز هدف قرار داد. درجریان این انفجارها، 250 تن کشته و نزدیک به 200 تن نیز زخمی شدند.
وی تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه ازسوی اتحادیه اروپا و آمریکا، در حال حاضر بزرگ‌ترین مانع بر سر راه تامین نیازهای اساسی سوریه و حمایت از وضعیت انسانی و معیشتی در این کشور است.
کشته شدن 7000 کودک
«ویرجینیا گامبا» نماینده ویژه کودکان سازمان ملل اعلام کرده، در جریان‌ درگیری‌های سوریه از سال 2013 تاکنون، بیش از 7000 کودک کشته یا مجروح شده‌اند. وی البته براساس گزارش‌های تایید نشده، اعلام کرد که میزان تلفات کودکان در سوریه، فراتر از 20 هزار تن است.
به گزارش ایسنا، این مقام سازمان ملل گفت که تنها از اول سال 2018 (11 دی گذشته) تاکنون،  بیش از 600 کودک در سوریه کشته شده‌اند.
گامبا در مقایسه با چهار ماهه آخر 2017 گفت، چهار ماهه اول 2018 شاهد 348 درصد افزایش در کشتارها و معلول‌ شدن کودکان، 25 درصد افزایش در جذب و استفاده نظامی از کودکان و 109 درصد افزایش خشونت‌های جدی علیه کودکان بوده‌ است.
این مقام سازمان ملل تاکید کرد: قرار گرفتن طولانی در معرض جنگ تبعات فوری و بسیار زیان بار روی سلامت روانی کودکان دارد. جامعه بین‌المللی باید تامین اعتبار برای تحصیل کودکان در تمامی مقاطع و برنامه‌های سلامت ذهنی و حفاظتی برای کودکان سوری را در اولویت قرار دهد. هیچکس نباید جا بماند. خصوصا از آنهایی که مرتکب هیچ گناهی نشدند و مهم‌ترین سال‌های رشد آنها ربوده شده است. زمان آن است که کودکان سوری به آینده خودشان باور داشته باشند و بفهمند که معنای صلح چیست.
سایر رویدادها:
* نماینده روسیه در شورای امنیت، خواستار مشارکت قدرت‌های بزرگ در بازسازی سوریه و در حل بحران آوارگان شد.
* وزارت امور خارجه چین به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه سوریه به بهانه آنچه واشنگتن «برنامه تسلیحات شیمیایی» می‌نامد، واکنش نشان داد. با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن بر این باور است که تحریم‌های یکجانبه ازسوی کشورها به بهانه برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه، باعث تسهیل فرآیند حل مناقشه نمی‌شود.