انصارالله جنگ یمن را به عمق خاک عربستان و امارات کشاند

نشریه آمریکایی فوربس:
انصارالله جنگ یمن را به عمق خاک عربستان و امارات کشاند
مجله آمریکایی «فوربس» چند روز پس از حملات پهپادی اخیر انصارالله به ریاض و ابوظبی نوشته جنگ یمن در حال کشیده شدن به داخل عربستان و امارات است.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از انصارالله یمن در دو عملیات اخیر خود با پهپاد صماد2 و 3 پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض و فرودگاه ابوظبی را با موفقیت هدف قرار داد. این رویداد مهم باعث شد انصارالله با اعتماد به نفس بیشتری اعلام کند بنادر، پایتخت‌ها و فرودگاه‌های کشورهای متجاوز هم در امان نخواهند بود. به همین علت کارشناسان معتقدند مرحله جدید جنگ یمن را باید کشیده شدن نبرد به قلب عربستان و امارات دانست. مسئله‌ای که باعث شده تا ائتلاف سعودی دست به دامن اروپایی‌ها شود.
به گزارش تسنیم، یک شرکت استرالیایی اخیرا درخواست‌هایی از کشورهای خاورمیانه برای خرید سامانه‌های ضد پهپادی دریافت کرده است. این شرکت در عین حال به نام این کشورها‌اشاره نکرده است. اما مجله فوربس اعلام کرده، یک هیئت اماراتی اخیرا از شرکت‌های سازنده سامانه‌های پهپادی در فرانسه و فنلاند دیدن کرده است. این مجله با‌اشاره به حمله پهپادی اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی امارات نوشت: «این رویدادها تایید می‌کند که جنبش انصار‌الله یمن خطرناکتر از سه سال قبل برای عربستان و امارات شده‌اند.» دادلی دومنیک نویسنده گزارش سپس تصریح کرده که: «حمله حوثی‌ها به تاسیسات اقتصادی جنگ یمن را به داخل عربستان و امارات نزدیک می‌کند.»
از سوی دیگر، در پی انتشار تصاویری از دو اسیر عربستان در جبهه «جیزان»، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن گفت جنگ یمن آنگونه که ائتلاف سعودی – آمریکایی تصور می‌کند، یک تفریح و گردش نیست. وی اعلام کرد اسرای ارتش عربستان که در جبهه «جیزان» دستگیر شده‌اند، نزد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هستند تا به سایر هم قطارانشان بپیوندند زیرا رژیم عربستان به آنها توجهی ندارد و برای آنها اهمیتی قائل نیست. ملت یمن نیز ثابت کرد که به کمک خداوند، دارای اراده‌ای شکست‌ناپذیر است.
 گروه رسانه‌ای «الاعلام‌الحربی» و کمیته‌های مردمی یمن، روز شنبه تصاویری از دو نظامی سعودی که در جبهه جیزان دستگیر شده بودند، منتشر کردند. این دو اسیر در ویدیوی منتشر شده از رفتار خوبی که با آنها پس از اسارت شده، سخن گفتند و اظهار داشتند که فرماندهان آنها همواره ادعا می‌کردند که پس از اسارت شکنجه و کشته خواهند شد و حتی به آنها دستور داده بودند که تا آخرین تیری که در اسلحه خود دارند بجنگند تا کشته شوند و از اسارت بگریزند. این دو اسیر همچنین اظهار داشتند که شماری از یمنی‌ها و سربازان سودانی در کنار آنها در خاک عربستان می‌جنگیدند و در عین حال به نظامیان سعودی دستور داده شده بود که زیاد به این افراد که در خدمت ائتلاف سعودی بودند، نزدیک نشوند حتی خوابگاه‌های آنها جدا از یکدیگر بود. این سربازان به خانواده‌های خود اطمینان دادند که حالشان خوب است و در اسارت با آنها خوب رفتار می‌شود و شایعات درباره شکنجه اسرا را باور نکنند. اسرای در بند یمن همواره دولت عربستان را به دلیل اهمال و بی‌توجهی به پرونده اسرا ملامت می‌کنند و می‌گویند که اسرایی هستند که بیش از 3 سال در یمن در بندند اما دولت سعودی هیچ توجهی به آنها و احساسات خانواده‌های آنها ندارد.