جنایت وحشیانه آمریکا و آل‌سعود در یمن/ 60 بیمار و غیرنظامی شهید و 130 نفر زخمی شدند

بمباران بیمارستان و بازار ماهی‌فروشان الحدیده
جنایت وحشیانه آمریکا و آل‌سعود در یمن/ 60 بیمار و غیرنظامی شهید و 130 نفر زخمی شدند
جنگنده‌های ائتلاف سعودی با کمک افسران اطلاعاتی آمریکایی طی چند نوبت حمله به بیمارستان «الثوره» شهر «الحدیده» و بازار ماهی‌فروشان الحدیده یمن 60 غیرنظامی را شهید و بیش از 130 تن را زخمی کردند. این جنایت چنان هولناک است که پس از رسانه‌ای شدن، آمریکا از عربستان انتقاد کرد و عربستان هم مسئولیت را به گردن «دیگران» انداخت!

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  کیهان،  شکست عربستان، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی در بندر «الحدیده» باعث شده تا این ائتلاف حمله به بیمارستان‌ها و غیر نظامیان را تشدید کنند. در این مسیر، افسران آمریکایی نیز همراه با نیروهای سعودی و اماراتی مشارکت دارند. در این ارتباط، رسانه‌های یمنی روز پنجشنبه از حملات وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بیمارستان «الثوره» شهر الحدیده خبر دادند. شبکه «المسیره» اعلام کرده در این حمله نزدیک به ۴۰ نفر از افراد حاضر از کارکنان و بیماران در این بیمارستان کشته و زخمی شده‌اند. ساعاتی بعد وزیر بهداشت یمن هم اعلام کرد که در این جنایت 60 نفر شهید و بیش از 130 نفر زخمی شده‌اند. به گفته«یوسف الحاضری»، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن، «متجاوزان در حمله هوایی به بیمارستان الثوره بیماران و مردمی را که برای دریافت خدمات رایگان به بیمارستان مراجعه می‌کردند هدف قرار دادند و علاوه بر این یک آمبولانس را که مصدومان حمله هوایی به اسکله صیادی را به بیمارستان منتقل می‌کرد به صورت عمدی هدف قرار داد.
این یک رسوایی بزرگ برای متجاوزان است.» همزمان با حمله به بیمارستان شهر الحدیده، جنگنده‌های ائتلاف سعودی اسکله صیادان یمنی در بندر الحدیده را هم بمباران کرد که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از ماهی‌فروشان و مردم عادی شد. 60 شهید و 130 مجروح حاصل مجموع این دو حمله است.
واکنش انصارالله
«محمدعلی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در واکنش به این جنایت هولناک اعلام کرد: «ائتلاف متجاوز سعودی با حمله هوایی به بیمارستان الثوره الحدیده، شورای امنیت سازمان ملل را به چالش کشید. جنایت و کشتار اخیر این ائتلاف علیه شهروندان غیرنظامی یمن آن هم اندکی پیش از نشست شورای امنیت، حامل این پیام است که متجاوزان عملا نتایج این نشست و تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح را قاطعانه رد کرده‌اند.» به گفته رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، «جنایت جدید ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به بیمارستان و اسکله ماهیگیری الحدیده بار دیگر ثابت کرد متجاوزان به چیزی جز قتل و کشتار فکر
نمی‌کنند.»
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با صدور بیانیه‌ای، ادامه حملات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن طی چهار سال اخیر و بمباران بیمارستان الحدیده را «به شدت» محکوم کرد. انصارالله با اشاره به بمباران این بیمارستان اعلام کرد این‌ جنایت‌ها به طور آشکار حملات وحشیانه و سیستماتیک ائتلاف متجاوز و همچنین میزان شکست و ناامیدی آنها را در مقابله با مردم یمن نشان می‌دهد. در ادامه این بیانیه از همه ملت‌‌های جهان و نهادهای حقوق بشری خواسته شده که در رد حملات وحشیانه ائتلاف سعودی، اینگونه جنایت‌ها علیه ملت یمن را محکوم کنند.
فرافکنی ائتلاف عربی
اما در حالی که جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن باعث شده تا فشار افکار عمومی بر علیه این ائتلاف به شدت افزایش یابد این ائتلاف برای رهایی از پیامدهای این جنایت، اقدام به انکار آن کرد! «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف عربی در کنفرانس خبری در ریاض برای رهایی از این فشارها گفت: «این ائتلاف اقدام حوثی‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان در الحدیده را محکوم می‌کند.»(!) وی افزود: «این ائتلاف روش قاطعانه و شفافی را که مبتنی بر قوانین بین‌المللی است، دنبال می‌کند و نیروهای ائتلاف روز پنجشنبه هیچ عملیاتی در داخل الحدیده نداشته‌اند.»
نمایش آمریکا
اما واکنش آمریکا در مورد جنایت بیمارستان الحدیده بسیار جالب است. نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست روز پنج شنبه شورای امنیت اظهار داشت: «بعد از حمله به الحدیده باید از طرف‌های درگیر در یمن بخواهیم که به میز مذاکرات بازگردند.»(!) وی که کشورش متهم ردیف اول جنایات انجام شده در یمن است افزود: «ما به همه طرف‌ها یادآوری می‌کنیم که هرگونه اقدامی علیه تاسیسات مدنی غیرقابل قبول است.»
این سخنان نماینده آمریکا در حالی است که واشنگتن یکی از شرکای عربستان در جنایت علیه مردم یمن و به ویژه الحدیده است. حتی بسیاری معتقدند، آل سعود بدون اجازه آمریکا حتی آب نمی‌خورد.
تصاویر لو رفته از اتاق‌های عملیات مشترک سعودی و اماراتی برای اشغال ساحل غربی به ویژه بندر مهم «الحدیده» یمن حکایت از آن دارد که همانطور که بارها الحوثی‌ها گفته‌اند، افسران آمریکایی فرماندهی این اتاق‌ها را در دست دارند. پایگاه خبری «یمنی پرس» به صورت اختصاصی این تصاویر را روز سه‌شنبه گذشته منتشر کرد که در این تصاویر افسران و فرماندهان آمریکایی در کنار نیروهای اماراتی در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند. این پایگاه یمنی نوشت که تصاویر منتشر شده از اتاق عملیات ائتلاف سعودی بیانگر این واقعیت است که جنگ علیه یمن، در وهله اول جنگ آمریکا علیه این کشور است تا جنگ سعودی و اماراتی. این رسانه‌ یمنی می‌نویسد، عربستان و اماراتی تنها ابزار‌ها و «کفش‌هایی» هستند که آمریکا به بهانه واهی حمایت از آنچه آن را «دولت قانونی» می‌نامد، از آنها با هدف اشغال و غارت یمن و کشتار مردم این کشور استفاده می‌کند.
افشای این تصاویر، سخنان اخیر «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در مورد اتاق‌های عملیات مشترک متجاوزان علیه یمن را تأیید می‌کند.
از سوی دیگر، هزاران نفر از مردم یمن دیروز در راهپیمایی موسوم به «با خون خود، از آبرو و ناموسمان حفاظت می‌کنیم» شرکت کردند.
به گزارش شبکه «المسیره» یمن، فراخوان برای شرکت در این راهپیمایی از چند روز پیش و به دنبال تجاوز نظامیان مزدور وابسته به ائتلاف سعودی به چند زن یمنی در غرب یمن داده شد. یکشنبه هفته گذشته، نظامیان مزدور وابسته به سعودی‌ها و اماراتی‌ها در شهرستان «التحیتا» استان الحُدیده، شماری از زنان این شهرستان را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن طی سخنرانی خود در این راهپیمایی ضد سعودی-اماراتی گفت که مزدوران که به ناموس یمنی‌ها تجاوز کرده‌اند، فاقد شرف و عزت ملی هستند.