آیا محمود صادقی، مصداق بارز نفوذ است؟

آیا محمود صادقی، مصداق بارز نفوذ است؟

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از مشرق نیوز،  محمود صادقی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی از مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد پرسید:

مبنای قانونی و شرعی افتتاح حساب‌های سپرده توسط قوه قضاییه چیست؟ تعداد این حساب‌ها، صاحبان حساب‌ها، مبالغ واریز شده و سود حاصله و موارد مصرف آن از چه قرار است؟ وی گفت: با گذشت سه ماه از درخواست از وزارت اقتصاد برای اعلام گزارشی از حساب‌های قوه قضاییه به مجلس هنوز این گزارش ارائه نشده است. وارد چهارمین دهه انقلاب اسلامی شده‌ایم و به رغم دستاوردهای نظام، شکاف بین حاکمیت و جامعه به بالاترین حد خود رسیده است. یکی از دلایل این اتفاق، شکاف بین دستگاه‌های اداری و مردم و اجرا نشدن قوانین مهم کشور در حوزه شفافیت است. عدم شفافیت باعث شد بی‌اعتمادی رشد کند. در این بستر، فضا برای دشمنان و بیگانگان برای رشد به وجود آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که «در قانون مدنی و قانون اساسی قوانین محکمی برای احترام به مالکیت خصوصی و اموال مردم وجود دارد. حرمت «مال» مسلمان همانند حرمت «خون» اوست» گفت:

چرا به نام اسلام و ولایت فقیه در مال مردم تصرف غیرقانونی می‌شود؟ در اصل ۲۲ قانون اساسی حیثیت، مسکن و شغل اشخاص مصون از تعرض است. در اصل ۱۰۷ رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور برابر است. وی با بیان این که «به یاد دارم در مقطعی از زمان پرداخت سود به حساب‌های شخصی افراد حرام دانسته می‌شد» ادعا کرد: اما حالا قوه قضاییه از اموال مردم سود می‌گیرد و این سود را صرف پرداخت حقوق به قضات دادگستری می‌کند. آیا قاضی که با مال حرام ارتزاق می‌کند می‌تواند به عدالت حکم بدهد؟ چرا به موازین شرعی توجه نمی‌شود.

این اظهارات بی مبنای صادقی که باره‌ها توسط مسؤولین دولتی و قوه قضائیه پاسخ داده شده و در اصل، توسط رسانه‌های ضد انقلاب و در راستای ضربه زدن به اعتماد عمومی به قوه قضائیه ساخته و پرداخته شده است، باعث تنش در جلسه مجلس شد و باعث شد که صادقی عذرخواهی کند.

اما چرا صادقی با وجود اینکه طیب‌نیا وزیر سابق اقتصاد و رؤسای قوه قضائیه درباره حساب‌های قوه پاسخ داده بودند، باز هم در صحن مجلس و از تریبون صدای ملت، دروغ‌های رسانه‌های معاند و ضد انقلاب را تکرار کرد؟

برای پاسخ به این سؤال باید به فرمایشات رهبری درباره نفوذ در مجلس مراجعه کنیم.

سخنان ۵ اسفند ۹۴ مقام معظم رهبری در دیدار با مردم نجف‌آباد اصفهان در زمینه نفوذ حاوی دو نکته تاریخی بود و ایشان به مصداق‌هایی از نفوذ اشاره کردند که در ادامه به تبیین این مصداق‌ها می‌پردازیم.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان امامِ هوشیار و مجرّب مبنی بر اینکه گاهی اوقات سخن دشمن با چند واسطه از زبان افراد موجه شنیده می‌شود، افزودند:

این فردِ موجه، نه پولی گرفته و نه تعهدی داده است، اما بدون آنکه بداند، سخن دشمن را تکرار می‌کند و در واقع به نوعی زمینه‌ساز نفوذ شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نمونه‌هایی از نفوذی‌هایی که احیاناً خودشان هم متوجه نبوده‌اند، اشاره کردند و گفتند: در سال‌های گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغ‌گویی کرد.

رهبر انقلاب در اشاره به نمونه‌ای دیگر افزودند: در دورانی که هیأت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، مشغول مذاکره سخت و در واقع مبارزه با طرف مقابل بود و رئیس جمهور محترم فعلی نیز، رئیس هیأت مذاکره کننده بود، عده‌ای طرحی سه فوریتی را به مجلس آوردند که تأیید حرف طرف مقابل ما در مذاکرات بود و رئیس جمهور محترم فعلی در آن زمان از این طرح گلایه کرد و گفت این طرح به نفع دشمن است.[۱]

کدام نماینده نظام را به دروغگویی متهم کرد؟

احمد شیرزاد، نماینده حزب منحل مشارکت از اصفهان در مجلس ششم در نطق پیش از دستور خود مباحثی را مطرح کرد که سبب رسمی شدن ادعاهای بی‌اساس غرب درباره نقض حقوق بشر و پیگیری ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای بود و در آن نطق دروغ‌های زیادی به نظام اسلامی نسبت داده شده بود. در ادامه بخش‌هایی از این نطق شیرزاد را ملاحظه می‌کنید:

«امروز در جهان از ما چهره رژیمی ساخته‌اند خشن، سرکوبگر و بریده از مردم، متکی بر قدرت نظامی و ابزار سرکوب. تصویر رژیمی که هیچ سخن انتقادآمیزی را برنمی‌تابد و روز به روز مرزهای خطوط قرمز آن گسترش می‌یابد. چهره حکومتی که در خفا، رفتاری متفاوت با ادعاهایش دارد و به فکر تهیه سلاح‌های مرگبار و ابزار تهدیدکننده بشریت است. از این رژیم چنان تصویری منعکس‌شده است که گویی منطق گفتگو با جهان را نمی‌داند و تنها زبان تهدید را می‌شناسد و با خشن‌ترین و قسی‌ترین گروه‌های تروریستی در ارتباط است. می‌گویند رد پای او در بسیاری از حوادث تروریستی در گوشه و کنار جهان وجود دارد و دین برای او ابزار سرکوب است. از ما تصویر رژیمی ساخته‌اند که دروغ می‌گوید و به تعهدات خود در جامعه جهانی پایبند نیست، وقس‌علی‌هذا. چند روز پیش تیتر درشت برخی از روزنامه‌های اروپا این بود: «جمهوری اسلامی ۱۹ سال به جهانیان دروغ گفته است.»

وی ادامه داد:

«می‌توان تمام این تبلیغات را به رسانه‌های صهیونیستی نسبت داد، می‌توان مثل همیشه آن‌ها را توطئه‌های استکبار جهانی دانست و داد از مظلومیت جمهوری اسلامی زد. می‌توان کماکان خود را محور خوبی‌های جهان پنداشت و تمام اتهامات را به دشمنی دشمن منسوب کرد، اما یک نکته بسیار ساده این میان وجود دارد، آن‌ها سرنخ‌ها، دم خروس‌ها و مدارک و مستنداتی از ما دارند که آن‌ها را در ادعاهایشان محق جلوه می‌دهد. این مدارک و مستندات، نوعاً در داخل کشور منعکس نمی‌شود و مردم ما به‌درستی و دقت نمی‌دانند که رسانه‌های جهان چه اتهامات و تقصیرهایی را متوجه جمهوری اسلامی می‌کنند و بابت این اتهامات چه شواهدی برای اثبات وجود دارد، اما هر چه هست در ماه‌های اخیر، آن دشمنان قسم‌خورده انقلاب و آن رسانه‌های استکباری و صهیونیستی به نحو بی‌سابقه‌ای توانسته‌اند افکار عمومی مردم جهان را نسبت به ادعاهای همیشگی‌شان متقاعد کنند. آن‌ها امروز حق بجانب‌تر از همیشه ظاهر شده‌اند. این واقعیت تلخی است اما واقعیت است. کاری کرده‌ایم که آمریکایی‌ها سرفرازتر از همیشه بگویند، ببینید آنچه ما درباره رژیم جمهوری اسلامی می‌گفتیم صحت داشت.»

شیرزاد گفت:

«دشمن کارش دشمنی است، وقتی رابطه خود را با رژیمی که از همه نوع ابزار سیاسی، نظامی، فرهنگی، تبلیغی برخوردار است از نوع دشمنی تعریف و تنظیم می‌کنیم باید بدانیم که در این تخاصم حلوا خیر نمی‌کنند. ورود در این دعوا کیاست و درایت هم می‌خواهد. تنها سرهای پرباد کفایت نمی‌کند. در معادله‌ای که براساس دشمنی با استکبار و صهیونیسم تنظیم می‌شود باید انتظار هر نوع تبلیغات سوئی از دشمن داشت. مهم این است که در این‌سوی قضیه ما تا چه حد خوراک تبلیغاتی و شواهد و مستندات برای او فراهم می‌کنیم.»

نماینده مجلس ششم از حزب مشارکت افزود:

«امروز کسانی سخاوتمندانه دست‌اندرکار تهیه مستندات تبلیغات استکباری هستند. آن زمان که مستانه به صحنه آمدند و همگان را متهم به توطئه کردند، دانشجویان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران را به زندان افکندند، زهرا کاظمی را در زندان کشتند، بر هفته‌ها و ماه‌ها محرومیت زندانیان در سلول‌های انفرادی حکم راندند، روزنامه‌ها را یکی پس از دیگری بستند، بی‌محابا حکم اعدام صادر کردند و کردند آنچه توانستند، باید چنین روزی را پیش‌بینی می‌کردند که به دست خود، مستندات نمایش رژیمی سرکوبگر، ناقض حقوق بشر، مخالف آزادی بیان و غیر دموکراتیک را به رسانه‌های استکباری و صهیونیستی پیشکش کرده‌اند. (رئیس ـ وقتتان تمام است) آن زمانی که ساده‌لوحانه سرخود را به زیر برف کردند، پروژه‌های بلندپروازانه بی‌هدف طراحی کردند، نامعقول‌ترین و نامتعارف‌ترین شیوه‌ها را برای دستیابی به فناوری هسته‌ای برگزیدند و فکر نکردند که آنچه می‌کنند روزی در معرض دید و بررسی متخصصان جهان قرار می‌گیرد، آن روز که سایت عظیم (۵۰) هزار متری طراحی کردند تا در چند مترمربع (رئیس ـ وقتتان تمام است) از یک‌گوشه آن چند دستگاه کوچک نصب کنند، فکر نکردند که اگر از این چاه، آب فناوری استراتژیک درنیاید، نان تبلیغات استکباری درخواهد آمد. آری در آن روز باید روزی را می‌دیدند که علیه ما تیتر شود «جمهوری اسلامی (۱۹) سال دروغ گفت». آیا با فرض هر موفقیتی این ضربه معنوی (رئیس ـ وقتتان تمام است) و تبلیغاتی قابل توجیه است؟»

در قبال این نطق جنجالی و دروغین، نمایندگان مجلس اصلاح‌طلب مجلس ششم نه تنها واکنشی نسبت به شیرزاد نداشتند، بلکه از اظهارات وی دفاع کردند و الهه کولایی، محسن آرمین و رجبعلی مزروعی از پیشگامان حمایت از شیرزاد بودند.[۲]

حال برگردیم به حاشیه  محمود صادقی، آیا صادقی از روی جهل و ناآگاهی درباره حساب‌های قوه قضائیه سؤال می پرsد؟ جواب به این سؤال روشن است زیرا سال گذشته که صادقی درباره حساب‌های قوه قضائیه جنجال به پا کرده بود، هم وزیر اقتصاد وقت و هم رؤسای قوه قضائیه بارها درباره قانونی و شرعی بودن این حساب‌ها توضیح داده بودند، چرا صادقی باز هم حرف دشمنان و ضد انقلاب را از تریبون مجلس تکرار کرد؟ آیا نمی‌توان محمود صادقی را مصداق بارز نفوذ در مجلس، بدانیم؟

[۱] - http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=32395

[۲] - mshrgh.ir/373858