بازی در نقشه دشمن توسط یک فرقه

بازی در نقشه دشمن توسط یک فرقه
شاید بشود این صحبت‌ها را از هرشخصی پذیرفت و قبول کرد که دولت روحانی امروز شکست خورده است و قادر به کنترل اوضاع اقتصادی کشور نیست و به قول محمود احمدی نژاد برنامه‌ای هم برای برون رفت از مشکلات ندارد. اما پذیرش این انتقادها خصوصا در مورد نداشتن برنامه از احمدی نژاد پذیرفتنی نیست.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از رجانیوز، حدود پنج سال از اتمام ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد گذشته است. او  را که در دو سال آخر دولت خود در گفتار و عمل گفتمان غرب گرایی را ترویج داد، به جرات می توان یکی از عوامل اصلی پیروزی حسن روحانی دانست. بسیاری از تحلیل گران سکوت وی در خصوص برجام در سال های ابتدایی دولت روحانی را نیز شاهدی بر همین مدعا می دانند. او در آخرین اقدام خود ویدئویی را ضبط کرده و با حمله به دولت روحانی از او خواسته که استعفا بدهد؛ آن هم به همان دلایل و ایرادهایی که خود او در دوسال پایانی ریاستش بر دولت گرفتارش بوده است. تناقض رفتار و گفتار او در این روزها بیش از پیش موید درستی این گزاره است که او دارد آب به آسیاب دشمن می ریزد. گزاره ای که روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم به آن اشاره کردند.

 

به گزارش رجانیوز دیروز رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم با اشاره به سخنانی که به اسم مستضعفین مطرح می شود فرمودند:

«برخی به اسم اینکه طرفدار ضعفا هستیم و می خواهیم اوضاع را درست کنیم، خودشان ملتفت نیستند اما عملاً در چارچوب نقشه دشمن حرف می زنند و اقدام می کنند. آنها که می گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن نقش آفرین هستند. دولت باید سرکار بماند و با قدرت، وظایف خود را در حل مشکلات انجام دهد»


با بررسی صحبت های اخیر احمدی نژاد این تناقض در گفتار و رفتار بیش از همیشه روشن می شود. او در این ویدئو خطاب به روحانی و دولت گفته بود:
«این همه بحران اقتصادی، هیچ برنامه روشنی ارائه نداده اید. الان فشار ارزی آمده است و برنامه شما برای عبور از این شراط چیست؟... آقای روحانی مردم شما را قبول ندارند، با چه زبانی این را بگویند؟ ادامه حضور شما هم به ضرر ملت است و هم به ضرر خود شما»

شاید بشود این صحبت‌ها را از هرشخصی پذیرفت و قبول کرد که دولت روحانی امروز شکست خورده است و قادر به کنترل اوضاع اقتصادی کشور نیست و به قول محمود احمدی نژاد برنامه‌ای هم برای برون رفت از مشکلات ندارد. اما پذیرش این انتقادها خصوصا در مورد نداشتن برنامه از احمدی نژاد پذیرفتنی نیست. چراکه این نابسامانی اقتصادی در دوسال پایانی دولت او هم به وضوح قابل مشاهده بود و عملا برنامه‌ای هم از او و دولتش برای جلوگیری از نرخ ارز و بالارفتن قیمت‌ها ارائه نشده بود. عاملی که شاید بیش از هر چیز دیگری به رشد آرا حسن روحانی به عنوان نماد نه به وضع موجود کمک کرد و باعث شد ایده شکست خورده مذاکره با امریکا به خاطر فشار اقتصادی از طرف مردم مورد اقبال واقع شود.

بنابراین محمود احمدی نژاد خود امروز از مسببین اوضاع نابسامان اقتصاد است و باید پاسخ‌گوی عملکرد سال‌های پایانی ریاستش بر دولت باشد. همانطور که مقام معظم رهبری قبل‌تر بیان کرده بودند:

«کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تاثیرگذار نخواهد بود»

از طرف دیگر احمدی نژاد صلاحیت لازم برای مخالفت با برجام و ایده مذاکرات را هم ندارد، چرا که خود به دنبال مذاکره با امریکا بود و در سفری که به نیویورک داشت رسما درخواست مذاکره داده بود و در سخنرانی های خود این جملات را تکرار می‌کرد:

«معتقدم این فضا نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند و این شرایط باید در جایی پایان یابد».


« ما گفت‌وگو را رد نمی‌کنیم و اگر بنا به مذاکره در آمریکا باشد، مسائل زیادی برای گفت‌وگو وجود دارد».

«ایران جایگاه ایالات متحده آمریکا را می داند و بر این باور است که ما می توانیم با همدیگر رابطه داشته باشیم» .

در همین راستا،جوانفکر مشاور رسانه ای احمدی نژاد که در حلقه بهاری ها قرار دارد قبلا در مصاحبه‌ای بیان کرده بود که احمدی نژاد در دولت دوم خود به دنبال مذاکره و حتی رابطه با آمریکا بوده است. او دراین باره می‌گوید:

«در مورد ارتباط با آمریکا هم رویکرد دکتر احمدی نژاد ، دو مشخصه اصلی داشت. رویکرد اول ، نسبت به مردم آمریکا بود... مشخصه دوم رویکرد دکتر احمدی نژاد در قبال آمریکا و شکستن تابوی رابطه با این کشور بود. دکتر احمدی نژاد در عین حال که بی پروا جنایت ها و سیاست های غلط دولت آمریکا را در مجامع بین المللی افشا می کرد و به چالش می کشید، اعتقاد داشت مذاکره با آمریکا باید شفاف و در مقابل دیدگان افکار عمومی باشد و نه پشت درهای بسته و پنهانی».

او به طور واضح از تلاش احمدی نژاد برای تابوشکنی در مورد رابطه با آمریکا خبر داد و در ادامه گلایه کرد که چرا اجازه ندادید دولت ما با آمریکا رابطه برقرار کند!
«چرا از درخواست احمدی‌نژاد برای برقراری رابطه عادلانه با آمریکا استقبال نشد اما روحانی با کمترین هزینه انجام داد؟»

بنابراین گویا نزدیکان احمدی نژاد در ابتدای برجام دعوایشان این بوده است که چرا نظام به آن ها حق مذاکره نداده است! با این اوصاف احمدی نژاد جوری از ارائه ندادن برنامه توسط دولت  و شکست مذاکرات سخن می‌گوید که گویی خود به دنبال مذاکره با امریکا نبوده و برنامه دیگری برای مهار تحریم‌ها در سر داشته است. این سخنان، تناقض آشکاری با عملکرد خود او در سال‌های پایانی ریاستش دارد و خلاف آنچه می گوید طرح این مباحث به جای اینکه به نفع مردم و کشور باشد، بیشتر بازی در پازل دشمن است و بوی قدرت طلبی می دهد.