سریال پرت‌وپلاگویی‌های نماینده اصلاح‌طلب ادامه دارد/ رفع حصر و اعلام عفو عمومی برای بازگشت فراری‌ها؛ جدیدترین راهکارهای پروانه سلحشوری برای حل مشکلات مردم

نتیجه رای پادگانی اصلاح‌طلبان به لیست پولی «امید»؛
سریال پرت‌وپلاگویی‌های نماینده اصلاح‌طلب ادامه دارد/ رفع حصر و اعلام عفو عمومی برای بازگشت فراری‌ها؛ جدیدترین راهکارهای پروانه سلحشوری برای حل مشکلات مردم
اظهارات جدید سلحشوری در مجلس را باید در ادامه ی صحبت های بیانیه ای و موضع گیری های غیر تخصصی او دانست. مسبب اصلی مشکلات امروز کشور به گفته احزاب نزدیک به دولت و اصلاح طلبان کسی جز روحانی و مدیریت جزیره ای او نیست. امروز مسبب اصلی مشکلات آنانی هستند که به بهانه رسیدن به قدرت از روحانی حمایت تمام و کمال می کردند و امروز به جای پاسخ بازهم در قامت اپوزیسون ظاهر می شوند و موضع می گیرند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از رجانیوز: پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران که ریاست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی را نیز برعهده دارد  روز گذشته سه شنبه 13 شهریور در مجلس به مسائلی پرداخته بود که به زعم کارشناسان یک فرار رو به جلو برای اصلاح طلبان به حساب می آمد.  به گزارش رجانیوز سلحشوری که ورودش به مجلس را مدیون لیست اصلاحات است در سخنانی جنجالی و عجیب و غریب روز گذشته خود سعی کرد همه ی مشکلات کشور را در چرخشی صد و هشتاد درجه به سمت مطالبات بیانیه ای اصلاح طلبان ببرد و با فرار رو به جلو رهبری و سپاه را مقصر وضع موجود قلمداد کرده و تنها راه برون رفت از بحران را دستور رهبری برای تحقق همه ی خواسته های اصلاح طلبان نشان دهد.

 

سلحشوری در همین راستا و در پایان صحبت هایش در قالب پیشنهادهایی برای برون رفت از بحران در کشور می گوید: «نهاد‌های نظامی به پادگان‌ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد، ارائه راهکار‌های حمایتی برای طبقات فرودست تا برخورداری کامل آن‌ها از شغل، مسکن، درآمد و زندگی آبرومند، آزادی محصورین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد، آزادی زندانیان سیاسی و عفو آن‌ها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان...»

 

در مورد نطق پروانه سلحشوری چند نکته حائز اهمیت وجود دارد. سلحشوری و اصلاح طلبان که دوباره به استراتژی نخ نماشده فرار رو به جلو پناه آورده اند، در بین خودشان هم دچار تناقضات اساسی شده اند. چراکه چندی پیش، حزب کارگزاران با انتشار بیانیه ای بحران اقتصادی را حاصل عدم وجود استراتژی واحد اقتصادی عنوان کرده بود و عمده مشکلات را هم ناشی از وجود محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه می دانست. سعید لیلاز هم که از تئوریسین های اقتصادی حزب کارگزاران است اخیرا در مصاحبه ای عنوان کرده بود که اختیاراتی را که رهبری به روحانی و روسای دو قوه دیگر تحت عنوان قرارگاه جنگ اقتصادی داده است را اگر به چوب می داد، تغییراتی در کشور اتفاق می افتاد. بنابراین صحبت رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد بحران اقتصادی و ربط دادن آن به نهادهای نظامی از اساس غیر منطقی و نادرست است. 

 

از طرف دیگر سلحشوری که امروز تبدیل به یک متخصص اقتصادی،سیاسی شده است و برای عبور از بحران اقتصادی پیشنهادهای محیرالعقولی چون آزادی فتنه گران را ارائه می دهد در آبان ماه سال 95 و در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفته بود: «یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی‌فر در استانداری گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت نماز برای ایشان بخوانم، آیا این برای شما(نمایندگان) کافی نیست؟» این مدل حمایتی برای گرفتن رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت را می توان در نوع خودش یک شگفتی  به حساب آورد.

 

سلحشوری در دوران قبل از انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور پر رنگی در تبلیغات روحانی داشته و در یکی از سخنرانی هایش عنوان کرده بود: «روحانی متشکریم که برجام را به سرانجام رساندی چه ناسپاسند آنان که می گویند برجام چه کرد؟ برجام سایه جنگ را از کشور ما دور کرد .برجام از ونزوئلای دیگر شدن ایران جلوگیری کرد» 

 

 

 

همانطور که از متن سخنرانی سلحشوری بر می آید، او بیشتر یک بیانیه نویس دست چندمی است تا یک فعال سیاسی صاحب اندیشه، جالب آن جاست که صحبت های انتخاباتی سرکار خانوم نماینده به چند ماه نرسید تا واقعیت اش مشخص شود. با نگاهی به صحبت های گذشته سلحشوری می توان به راحتی متوجه این نکته شد که او اساسا مشکلات را جور دیگری می بیند. او که دائما در صحبت هایش دغدغه گشت ارشاد را دارد و وجود آن را توهین به زن ایرانی می داند، دربرابر اظهارات شهیندخت ملاوردی درباره عقیم کردن زنان کارتون خواب کاملا ساکت بود و احتمالا عقیم کردن زنان بد سرپرست و کارتون خواب را توهین به زن ایرانی نمی دانست؛ این درحالی است که مولاوردی استدلالش برای عقیم کردن زنان کارتون خواب این بود که برای دولت هزینه زا هستند. 

 

بنابراین اظهارات جدید سلحشوری در مجلس را باید در ادامه ی صحبت های بیانیه ای و موضع گیری های غیر تخصصی او دانست. مسبب اصلی مشکلات امروز کشور به گفته احزاب نزدیک به دولت و اصلاح طلبان کسی جز روحانی و مدیریت جزیره ای او نیست. امروز مسبب اصلی مشکلات آنانی هستند که به بهانه رسیدن به قدرت از روحانی حمایت تمام و کمال می کردند و امروز به جای پاسخ بازهم در قامت اپوزیسون ظاهر می شوند و موضع می گیرند.