حادثه تروریستی اهواز بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند/ تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم و حامیان آن‌ها برای ایجاد ناامنی

شمخانی در نشست گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای:
حادثه تروریستی اهواز بار دیگر معضل برخورد دوگانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند/ تلاش سازمان‌یافته جریان تروریسم و حامیان آن‌ها برای ایجاد ناامنی
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:حادثه تروریستی اهواز باردیگر معضل برخورد دوگانه برخی مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند و واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریست‌ها را درمعرض نگاه جهانیان قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت به نقل از خبرگزاری بسیج، «علی شمخانی» در نخستین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشور‌های منطقه با عنوان «گفت‌وگوی امنیتی منطقه‌ای» که صبح امروز (چهارشنبه ۴ مهر) در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، اظهار کرد: تداوم گفت‌وگو‌های سازنده، نقشی مهم در ایجاد امنیت، صبح و رفاه برای منطقه خواهد داشت.

وی اقدام تروریستی اخیر در شهر اهواز توسط یک گروهک وابسته به بیگانگان را نشان‌دهنده تلاش سازمان یافته جریان تروریسم و حامیان آن‌ها برای ایجاد ناامنی عنوان کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام ضد انسانی خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی بار دیگر معضل برخورد دو گانه برخی از مدعیان دروغین مبارزه با تروریسم را به تصویر کشاند و واقعیت عریان پشتیبانان و حامیان تروریست‌ها را که حتی حاضر به محکوم کردن این جنایت نیز نشدند در معرض نگاه جهانیان قرار داد.

شمخانی با تقبیح اتخاذ معیار‌های دوگانه از سوی برخی کشور‌ها در مواجهه با تروریسم افزود: استفاده ابزاری از تروریسم با حمایت مالی سیاسی و لجستیک، تولید و اشاعه مبانی اعتقادی انحرافی و تکفیری و دخالت در امور داخلی کشور‌ها و اشغالگری به بهانه تروریسم از مصادیق روشن اتخاذ استاندارد دوگانه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تهدید تروریسم را جدی و رو به گسترش دانست و تصریح کرد: کماکان هزاران تروریست در سوریه و دیگر کشور‌ها باقی مانده‌اند و آینده و ثبات منطقه را در صورت عدم مقابله جدی با مخاطره مواجه خواهند ساخت.

وی با اشاره به مستندات اطلاعاتی موجود در خصوص عدم وجود اراده جدی در هیئت حاکمه آمریکا برای حذف داعش اظهار داشت: هواپیما‌های آمریکایی به کرات و علی رغم داشتن اطلاعات دقیق از حضور تروریست‌ها در مناطق مشخص، حاضر به انجام عملیات هوایی علیه آن‌ها نشدند و در مواردی برای آن‌ها بار ریزی داشته و یا سران داعش را از محاصره ارتش‌های سوریه و عراق نجات داده‌اند.

شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با مبانی فکری تروریسم رفع مشکلات داخلی در کشور‌های مورد هدف و هدف مداخله خارجی را عرصه‌های اصلی مبارزه با تروریسم توصیف کرد و پیشنهاد‌های خود را برای گسترش همکاری‌ها و دستیابی به معماری امنیتی جدید مبتنی بر نقش و توان کشور‌های منطقه ارائه داد.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، «آجیت دوال» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان و «دانگ جینگ وی» مقام امنیت ملی چین نمایندگی کشورهایشان را در این نشست بر عهده دارند.