ارتش یمن: امارات دیگر رنگ امنیت را نخواهد دید

پس از موشکباران فرودگاه دوبی
ارتش یمن: امارات دیگر رنگ امنیت را نخواهد دید
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای دومین بار فرودگاه بین‌المللی «دوبی» را هدف حملات پهپادی خود قراردادند و فرودگاه را به تعطیلی کشاندند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از کیهان، پیشرفت تسلیحاتی ارتش یمن باعث شده انقلابیون این کشور از موضع پدافندی به موضع آفندی تغییر وضعیت دهند. در این میان رونمایی از انواع پهپادها تغییری مهم در عرصه نبرد به نفع انصارالله ایجاد کرده و عربستان و امارات با همین پهپادها بارها مورد هدف قرار گرفته‌اند. حالا تسنیم به نقل از شبکه «المسیره» گزارش داده که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر به فرودگاه بین‌المللی دوبی حمله کرده‌اند. بر اساس این گزارش، یگان پهپادی یمن صبح یکشنبه باردیگر فرودگاه دوبی را هدف قرار داد. یک منبع در این یگان گفته یک پهپاد از نوع صماد3 چندین بار فرودگاه بین‌المللی دوبی را هدف قرار داد. این پهپاد فاصله بیش از 1200کیلومتری یمن تا دوبی را طی کرد و عملیات را با موفقیت به پایان رساند. این دومین بار است که فرودگاه دوبی به‌عنوان پایتخت اقتصاد امارات در پاسخ به مشارکت این رژیم در تجاوز نظامی به یمن و ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم بیگناه این کشور در طول چهار سال گذشته هدف قرار می‌گیرد.
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 5 شهریور ماه هم با همین نوع پهپاد، فرودگاه بین‌المللی دوبی را هدف قرار داده بود. پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چندباری هم به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی حمله کرده‌اند.
توقف پروازها
در دبی
به دنبال این حمله معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد حملات هوایی به فرودگاه دوبی سبب توقف پروازها در آن شده است. به گفته «سرتیپ عزیز راشد» هدف قرار گرفتن فرودگاه دوبی در پاسخ به تشدید تجاوزات سعودی اماراتی در ساحل غربی صورت گرفته است.
«سرتیپ راشد» با بیان اینکه «موشک‌باران فرودگاه دوبی باز هم تکرار خواهد شد» تاکید کرد هدف قرار گرفتن فرودگاه دوبی تاثیرات اقتصادی منفی بر کشورهای متجاوز خواهد گذاشت و آنها را وادار به اندیشیدن درباره پایان جنگ‌ افروزی‌شان خواهد کرد. وی حتی خاطر نشان کرد مرحله آینده، برای کشورهای متجاوز دردناک‌تر خواهد بود.
حملات پهپادی ارتش یمن به عربستان و امارات معمولا با انکار این دو کشور مواجه می‌شود. در همین ارتباط سخنگوی فرودگاه دوبی طبق روال گذشته مدعی شد فرودگاه بدون اینکه تعطیل شود، فعالیت طبیعی خود را ادامه می‌دهد!
عملیات نیروی دریایی یمن
 در بندر «جیزان»
از سوی دیگر نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن نیز دیروز پس از حمله پهپادی این کشور به فرودگاه بین‌المللی دوبی، یک عملیات ویژه علیه قایق‌های گارد مرزی عربستان در داخل بندر «جیزان» انجام داد. یک منبع آگاه از نیروی دریایی یمن در گفت‌وگو با پایگاه خبری شبکه «المسیره» اظهار داشت در این عملیات خسارات زیادی به این قایق‌ها وارد آمد و برخی از آنها طی حمله دریایی در داخل بندر «جیزان» در آتش سوخت.
شهر جیزان که از شهرهای ساحلی کرانه دریای سرخ است در جنوب عربستان و در مرز مشترک با یمن واقع است و دارای بندری با همین نام در مسافت 190 مایلی از شمال تنگه باب‌المندب یمن است. این دومین بار است که طی یک ماه اخیر، نیروی دریایی یمن، اهداف نظامی عربستان را در سواحل جیزان هدف قرار داده است.