جزئیات تازه از نحوه قتل و تکه‌تکه شدن «خاشقجی» با اره برقی!

روزنامه ینی شفق ترکیه منتشر کرد
جزئیات تازه از نحوه قتل و تکه‌تکه شدن «خاشقجی» با اره برقی!
روزنامه ینی شفق ترکیه جزئیات نوار صوتی مربوط به قتل خاشقجی را منتشر کرده که براساس آن خاشقجی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در انتها با اره قطعه قطعه می‌شود. ترکیه می‌گوید تصاویر ویدئویی این جنایت هولناک را هم در اختیار دارد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از کیهان، «جمال خاشقجی» که دوستان بسیار نزدیکش وی را ابو صلاح (صلاح پسر بزرگ خاشقجی است) صدا می‌زدند بیش از 11 روز است که ناپدید شده. وی از زمانی که به کنسولگری عربستان در «اسلامبول» رفته تا گواهی متارکه خود از همسر سابقش را برای ازدواج مجدد دریافت کند ناپدید شده است. در همان ساعات اولیه بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که وی به عنوان منتقد سعودی ربوده شده اما رویترز و واشنگتن پست احتمال قتل وی را مطرح کردند و در انتها شواهد بسیاری از قتل خاشقجی توسط آل‌سعود منتشر شد. تقریبا هم به این نتیجه رسید‌ه‌اند که وی به قتل رسیده است. روز جمعه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که ترکیه تصاویر و فایل‌های صوتی خاشقجی در کنسولگری عربستان را در اختیار دارد که نشان دهنده تایید خبر قتل وی است. حالا جزئیات این فایل‌ها هم منتشر شده تا فشارها به رژیم سعودی باز هم بیشتر شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر» به نقل از روزنامه «ینی شفق» ترکیه گزارش داده جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی ساعت یک و پانزده دقیقه وارد کنسولگری شده و تلفن همراه خود را به نامزدش داده است... خاشقجی سپس وارد دفتر کنسول شده و پس از آن دو نفر از گروه ترور پشت سر او وارد دفتر شدند و او را مورد ضرب و جرح قرار دادند و به اتاقی دیگر بردند. الجزیره سپس به نقل از ینی شفق ادامه داد، خاشقجی سعی کرد از خودش دفاع کند، اما گروه ترور به ضرب و جرح او ادامه داد و سپس او را بیهوش کرد...گروه ترور پس از آن بدن او را در اتاق سوم در کنسولگری با اره برقی قطعه قطعه کرده است. به نوشته این روزنامه آنچه منتشر کرده جزئیات نوار صوتی است که حکایت از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در اسلامبول دارد.
محافظ شخصی بن سلمان قاتل خاشقجی
 شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از همین روزنامه اعلام کرده جمال خاشقجی، روزنامه نگار مخالف آل‌سعود به دست محافظ شخصی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان کشته و سپس جسدش مثله و این موضوع کاملا اثبات شده است. این روزنامه ادامه داد، تیمی که در قتل خاشقجی نقش داشتند پس از دقایقی محل جرم را ترک کردند، اما تیم دومی که وارد محل جرم شده بودند ماموریت‌شان از بین بردن دلایل و مستندات بوده است. ینی شفق نوشت تیم ترور چمدان‌های بزرگی را از بازاری در اسلامبول خریداری کردند تا جسد قطعه قطعه شده خاشقجی را در آنجای دهند و با خود ببرند.
دیدار غیرعلنی امیر مکه با اردوغان
از سوی دیگر منابع ترکیه‌ای از دیدار غیرعلنی امیر مکه با رئیس‌جمهور ترکیه برای دستیابی به توافقی با آنکارا درباره پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی خبر دادند. بر اساس اعلام منابع ترکیه‌ای، خالد الفیصل طی دو روز گذشته(پنج شنبه و جمعه) به صورت غیرعلنی با اردوغان دیدار کرده است. این دیدار در شرایطی صورت گرفته که ترکیه گفته درباره ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، تحقیق می‌کند. منابع عربی هدف از سفر امیر مکه به ترکیه را تلاش برای دستیابی به توافقی با مقامات این کشور، درباره این پرونده می‌دانند. پیش از این نیز برخی رسانه‌ها از پیشنهاد 5 میلیارد دلاری بن سلمان به اردوغان برای مختومه کردن این پرونده خبر دادند. گویا اردوغان نیز هوس کرده مثل ترامپ، بن‌سلمان را بدوشد.
کاریکاتور انتقادی نیویورک تایمز
روزنامه نیویورک تایمز اما در کاریکاتوری ناپدید شدن خاشقجی را به استهزاء گرفته و سرنوشت روزنامه نگار شدن در عربستان را «مرگ و نابودی» دانست. در این کاریکاتور، یک دانش‌آموز دختر عربستانی می‌گوید «من می‌خواهم رانندگی کنم»، یک دانش‌آموز پسر سعودی نیز می‌گوید «من می‌خواهم فیلم‌های آمریکایی ببینم» و فردی که می‌گوید «من می‌خواهم یک خبرنگار باشم» ناپدید شده است.
از سوی دیگر برخی از نمایندگان کنگره آمریکا همچنان به دنبال فشار بر عربستان در این مورد هستند. برنی سندرز سناتور آمریکایی ضمن تاکید بر اینکه روشن شدن آنچه برای روزنامه نگار منتقد سعودی اتفاق افتاده بسیار مهم‌تر از سود پیمانکاران نظامی است گفت زمان آن رسیده تا در روبط با عربستان تجدید نظر شود. این در حالی است که روزنامه الشرق قطر نوشته رئیس‌جمهور آمریکا در پی ناپدید شدن روزنامه‌نگار مخالف عربستانی، باج‌خواهی خود را از سعودی‌ها بیشتر کرده است. ترامپ اخیرا گفت حاضر نیست به خاطر این روزنامه‌نگار روابط پرسودش با سعودی را خراب
 کند!