پس‌لرزه پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین ؛کابینه نتانیاهو فرو پاشید

پس‌لرزه پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین ؛کابینه نتانیاهو فرو پاشید
با پیروزی بزرگ مقاومت در نوار غزه، بالاخره کابینه «بنیامین نتانیاهو» از هم فرو پاشید.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  کیهان،  هفته گذشته و در پی شکست بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی مقابل رزمندگان حماس و جهاد در نوار غزه، برخی مقامات رژیم صهیونیستی مقابل نخست‌وزیر قرار گرفتند و دو تن از وزیران وی (وزیر جنگ و وزیر امور مهاجرت) استعفا دادند. خروج لیبرمن هم کابینه نتانیاهو را از اکثریت انداخته بود.
در ادامه پس‌لرزه‌های شکست بزرگ صهیونیست‌ها در نوار غزه، میان نتانیاهو و «نفتالی بنت» وزیر آموزش وی هم اختلاف افتاد. این دو نفر دیروز بر سر پست وزارت جنگ، با هم مذاکره کردند، ولی این مذاکره نتیجه نداد و در پی آن، حزب «خانه یهودی» تحت رهبری «نفتالی بنت» از ائتلاف حاکم خارج شد تا کابینه نتانیاهو رسماً فرو بپاشد. با این حال، نتانیاهو تا برگزاری انتخابات زودهنگام، که گفته می‌شود حدود 90 روز دیگر خواهد بود، در پست خود می‌ماند. فردا سران احزاب صهیونیستی زمان برگزاری انتخابات را مشخص خواهند کرد. با این حال، نتانیاهو که مایل نیست انتخابات زودهنگام برگزار شود، دیروز به یک شبکه تلویزیونی گفت: «من با سران احزاب ائتلاف صحبت خواهم کرد، تا آنها را مجاب کنم که ائتلاف راستگرا (ائتلاف حاکم) را منحل نکنند.»
این در حالی است که کارشناسان، کابینه نتانیاهو را تمام شده می‌دانند و می‌گویند که جامعه صهیونیستی می‌خواهد نتانیاهو را قربانی کند تا شاید بتواند چهره رژیم اسرائیل را پس از شکست اخیر، تا حدودی ترمیم نماید.
گفتنی است شلیک 470 موشک به سرزمین‌های اشغالی آن هم ظرف مدت 40 دقیقه حرکتی بود که به احتمال زیاد رژیم صهیونیستی هرگز آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.