فرمانده عملیاتی که خود را سنگرساز جبهه معرفی می کرد

دیدار با خانواده شهید حاج حسین کابلی:
فرمانده عملیاتی که خود را سنگرساز جبهه معرفی می کرد
مادر شهید حاج حسین کابلی: هیچ مسئله ای از جبهه نمی گفت که در جبهه چه کار انجام می دهد، وقتی پدرش اصرار می کرد می گفت: مثل بقیه بسیجی ها کیسه شن پر می کنم و سنگر درست می کنم، بعد از شهادت فهمیدیم فرمانده عملیات تیپ 63 خاتم الانبیاء(ص) است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت شامل سردار صادقی، برادران حسینی، شیخی، امیرآبادی و حرثی با خانواده شهید حاج حسین  کابلی دیدار داشتند، که خلاصه ای از آن به این شرح است:

 

مادر شهید حاج حسین کابلی به ویژگی های اخلاقی فرزند شهیدش اشاره و اظهار داشت: حسین خیلی مهربان و آرام بود، به پدر، مادر، برادر و خواهر مهربانی می کرد. از 16 سالگی در بسیج فعالیت داشت و خانه همه  نمی رفت، غذای اشخاصی که شناخت نداشت را نمی خورد. هیچ مسئله ای از جبهه نمی گفت که در جبهه چه کار انجام می دهد، وقتی پدرش اصرار می کرد می گفت: مثل بقیه بسیجی ها کیسه شن پر می کنم و سنگر درست می کنم، بعد از شهادت فهمیدیم فرمانده عملیات تیپ 63 خاتم الانبیاء(ص) است.

 

برادر حاج حسین کابلی به تمایل شهید در گمنام ماندن نکاتی را بیان و درباره ویژگی های شهید کابلی گفت : به طور خلاصه ایشان یک بسیجی واقعی بود، احترام بزرگتر را داشت. بر روی آرمان های انقلاب اسلامی تعصب زیادی داشت، در محل زندگی خیلی محبوب بود.

 

خواهر شهید مهم ترین ویژگی برادر را کم حرفی دانست و اظهار داشت : خیلی کم حرف بود، برادر تمایلی به مطرح شدن نداشت و چندین مرتبه از صدا و سیما، سپاه و جاهای مختلف برای مصاحبه و ساخت مستند از شهید کابلی به خانه آمدند و پدر همیشه حالش خراب می شد و برنامه نیمه تمام می ماند.

برعکس مادر که خیلی محکم و استوار بود، پدر خیلی دلتنگ حسین بود و هر وقت وارد خانه می شد عکس حسین را بغل می کرد و گریه می کرد.

 

 

زندگی نامه شهید حاج حسین کابلی

حاج حسین کابلی

حسین کابلی    نام پدر: محمد

تاریخ تولد : 1343/2/9  تاریخ شهادت 1365/10/29    سن: 22

محل شهادت: شلمچه  نام عملیات :کربلای 5

مزار : بهشت زهرا(س) قطعه :26 ردیف74 شماره21

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 شهید حاج حسین کابلی فرزند محمد در تاریخ 19 اردیبهشت 1343 در خانواده ی مذهبی پا به عرضه وجود نهاد و در دامان مادری شیر دل و فاطمه گونه پرورش یافت. شهید بزرگوار در اوان کودکی بسیار پر شور و با نشاط و دارای هوش واستعدادی فوق العاده بود. دوران ابتدایی و راهنمایی را سپری کرده بود و در شروع چهاردهمین بهار از زندگیش بود که همزمان شده بود با آغاز مبارزه ملت سلحشورمان بر علیه طاغوت و فرعون زمان و با وجود کمی سن، فعالیت بسیاری بر علیه رژیم رو به زوال طاغوت داشت. در این دوران مبارزه صبحگاهان که از خانه خارج می شد تا پاسی از شب را به تظاهرات و فعالیت می پرداخت.

بعد از پیروزی انقلاب در مسجد محله به پاسداری از دستاوردهای انقلاب پرداخت. دراین هنگامه هنوز دوران تحصیل دبیرستان را به پایان نرسانده بود که شاهد شروع تجاوز بعثی های صهیونیست به میهن اسلامیمان بود. 16 ساله بود که بعد از گذراندن دوره فشرده آموزشی در پادگان امام حسین (ع)، در سال 59 بعنوان بسیجی راهی  جبهه های نبرد نور علیه ظلمت شد و در نبرد علیه کفار بعثی لحظه ای آرام نداشت و بهترین دوران جوانی را تا زمان شهادت در جبهه های نبرد بود.

در تاریخ  30/9/61 به عضویت جان بر کفان سپاه پاسداران درآمد و در سال 62 با توجه به استعداد و لیاقت آن شهید عزیز دوره عالی توپخانه را در ارتش جمهوری اسلامی گذراند و بلافاصله عازم منطقه عملیاتی گشت. در تاریخ 22/6/63 بفرماندهی عملیات تیپ63 خاتم الانبیاء (ص) منصوب گشت . وی در اکثر عملیات ها و مناطق جنگی حضوری فعال و مستمر داشت. به خاطر اخلاق خوب و مهربانش برادران بسیج پروانه وار گرد او می گشتند. یکبار که جهت مرخصی به تهران آمده بود هدف ترور و ضربات کارد و چاقوی منافقین قرار گرفت و تا سر حد شهادت پیش رفت آما به خواست خدا و کوری چشم منافقین زنده ماند و به نبرد خود تا لحظه شهادت ادامه داد.

در مصاحبه ای که در بدو ورود به سپاه داشت از وی در مورد مبارزه با منافقین سوال شد چنین اظهار داشت: مبارزه نه بخاطر ترس از مرگ است بلکه بدلیل اینکه خود را مسئول دستاوردهای انقلاب می دانم و اگر از واقعه که امکان دارد اتفاق بیفتد جلوگیری نکنم و قدمی بر ندارم، مسئول خواهم بود. در سال 64 بر اثر لیاقت و فداکاری هایش به زیارت بیت الله الحرام (خانه خدا) مشرف شد و با خدای خود عهد و میثاقی خالصانه بست که در غیر رضای خدای تعالی قدمی بر ندارد. به نقل از تمامی دوستانش او عاشق امام حسین (ع) بود همیشه زیر لب زمزمه از مرثیه های آن حضرت داشت. عضو هیئت امنای حسینیه امام منتظر تهران ویلا بود. در ایجاد  نمایشگاه حزب الله و شناسائی خانه های تیمی منافقین فعالیت داشت و به همین خاطر بارها مورد هجوم نا جوانمردانه آنان قرار گرفت و سر انجام در عصر روز 29 دی سال 1365 بر اثر ترکش راکت هواپیماهای دشمن صهیونیستی در منطقه عملیاتی شلمچه در کربلا 5 به لقاء الله پیوست.

 

شادی روح تمام شهدا صلوات