آل‌سعود، ذلت ابدی را برای خودشان خریده‌اند

در همایش بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم یمن عنوان شد
آل‌سعود، ذلت ابدی را برای خودشان خریده‌اند
همایش بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم یمن روز پنج‌شنبه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نمایندگانی از ادیان و مذاهب، نمایندگان رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی یمنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جوان، همایش بین‌المللی حمایت از مردم مظلوم یمن روز پنج‌شنبه با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نمایندگانی از ادیان و مذاهب، نمایندگان رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی یمنی در مرکز همایش‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در این همایش گفت: مردم مقاوم یمن هزاران نفر شهید دادند، ولی پای کشور خود ایستادگی کرده‌اند و مردم ایران به عنوان ملتی که خباثت‌های امریکا را دیده، می‌دانند چه بر مردم یمن می‌گذرد. وی افزود: ما در طول ۴۰ سال اخیر تجربه کردیم که با ایستادگی و مقاومت می‌شود بر مشکلات فائق آمد و در برابر دنیای زور ایستاد. اتفاقاً جنبش‌های اسلامی منطقه هم به درستی از این تجربه درس و نتیجه گرفته‌اند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: از تنور تهدید‌ها و خطر‌ها پیروزی متولد می‌شود و زایشگاه پیروزی هم تهدید و خطر است. بنابراین تهدید یک ملت مظلوم برای تسلیم کردن‌شان فایده‌ای ندارد، اما رسانه‌های مستقل جهان مسئولیت دارند حقایق واقعیت‌های یمن و پشت پرده توطئه‌های دشمنان را برای جهان تبیین کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز حکام سعودی برای خودشان ذلت و حقارت در‌و می‌کنند و حتی حکام کاخ سفید آن‌ها را گاو شیرده حساب می‌کنند. سردار غیب‌پرور تصریح کرد: حکام سعودی و بزرگتر‌های آن‌ها یعنی امریکایی‌ها بدانند ما یاد گرفته‌ایم هر جایی مقاومت باشد پیروزی پایان آن است. ما این را تجربه داشته‌ایم که از تنوع تهدیدات پیروزی به‌دست می‌آید. امروز ایران اسلامی باعزت است و بر اوج اقتدار ایستاده است، چون ما ۴۰ سال پای انقلاب ایستاده‌ایم. سردار غیب‌پرور در خاتمه تأکید کرد: آنچه در یمن اتفاق می‌افتد، درس ایستادگی است. در الحدیده همه آمده‌اند، اما مردمانی با دست خالی در مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کنند.


جبهه استکبار در نقطه بن‌بست و پایان
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم طی سخنانی در این همایش گفت‌: اینکه امریکا می‌گوید اگر ما عربستان را حمایت نکنیم، ظرف دو هفته سقوط خواهد کرد، نشان‌دهنده این است که جبهه استکبار به نقطه بن‌بست و نقطه پایانی رسیده است.
آیت‌الله اراکی افزود: امروز یمن و فلسطین جلوه‌گاه عزت عرب و عزت جهان اسلام و جلوه‌گاه عزت رسول‌الله (ص) است. ممکن نیست جبهه رسول خدا شکست بخورد. دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بسیج را آبروی جمهوری اسلامی ایران و پیشتاز راه مقاومت دانست و ضمن تشکر از بسیج مستضعفان گفت‌: دوران کمک‌رسانی مخفی به پایان رسیده است. ما باید کاری کنیم که کمک به یمنی‌ها در جهان به عنوان افتخار و شرف هر انسانی شناخته شود.


حمایت خود را از مردم مظلوم یمن آشکارا اعلام می‌کنیم
سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز در این همایش با تأکید بر اینکه حمایت معنوی خود را از مردم مظلوم و مسلمان یمن آشکارا اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: آنچه امروز در جهان اسلام می‌گذرد ناشی از مصیبت‌ها و بلایایی است که از به هم پیوستگی سیاست‌های امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود از یکصد سال پیش تاکنون به وجود آمده و این هندسه مصیبت در جهان اسلام به شمار می‌رود. سردار سلامی با اشاره به بیداری گروه‌های جهادی در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان گفت: در لبنان حزب‌الله قدرتمند شکل گرفت و شکست‌های بی‌شماری به صهیونیست‌ها وارد آمد. در سوریه ارتش مردمی در کنار ارتش شکل گرفت و تکفیر شکست خورد و داعش نابود شد. جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: این‌ها پیروزی‌های شگفت‌انگیز جهان اسلام است که به واسطه وحدت شیعه و سنی در میدان با خون شکل گرفت و شکست‌های دیگری بر امریکا بود. وی همچنین با اشاره به به‌کارگیری همه‌جانبه قدرت، سیاست و استراتژی از سوی امریکا برای تضعیف ملت ایران و از بین بردن مقاومت افزود: ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل و آیت‌الله خامنه‌ای در مقابل امریکا ایستاد و این نظریه را ثابت کرد که یک ملت با اتکا به اعتقاداتش می‌تواند بر دشمنان غلبه کند. سردار سلامی با اشاره به محاصره یمن از سوی رژیم آل‌سعود و کشتار مردم مظلوم یمن با حمایت امریکا افزود: ملت ایران امریکا را به زمین زد و جلوه دیگری از روح مقاومت بر پیکره امت اسلامی دمید. روش امریکا مقابله با ملت‌هاست و این روز‌ها در کلام رئیس‌جمهور امریکا که ملت ایران را تروریست خواند، مشخص است ولی امریکا باید بداند ملت ایران ملتی مقاوم، هوشیار و آگاه است و در برابر تمامی توطئه‌ها و تهدید‌ها سربلند و پیروز خواهد ایستاد.


آل‌سعود حتی قبرستان‌ها را بمباران کرد
الدیلمی، رئیس شبکه المسیره که رسانه و صدای مردم یمن است، گفت: من به نمایندگی از مردم مظلوم یمن از شما تشکر می‌کنم برای این همپیمانی با مردم یمن. یمن در یک تجاوز وسیع قرار گرفته و آل‌سعود از همه سلاح‌های غیرمتعارف برای کشتار مردم استفاده کرد. وی ادامه داد: مدارس، بیمارستان‌ها، مزارع کشاورزی و حتی قبرستان‌ها را بمباران کردند و کشتار‌های بزرگی انجام دادند و حتی از مزدوران خود در داخل یمن استفاده کردند.
الراشدین رهبر حزب جریان ۱۴ فوریه یمن هم در این همایش اظهار کرد: اگر خون شهدای ایران نبود ما در این اجلاس جمع نمی‌شدیم و سلام و درود می‌فرستم به همه مجاهدان که از مرز‌های این کشور بزرگ حراست می‌کنند. الراشدین بیان کرد: اینکه ما در کمال امنیت اینجا جمع شدیم، نتیجه اقتدار سپاه است. وی با طرح این موضوع که یمن چهره حقیقی دشمنان را رو کرد، افزود: آن‌ها که ما را فریب دادند ما در تمدن انسانی زندگی می‌کنیم و آن‌هایی که شعار‌های دموکراسی را سال‌های طولانی اعلام کردند، در یمن چهره واقعی آن‌ها نمایان شد.


درخواست کودک یمنی از جامعه جهانی
مجتبی الحلیلی نماینده کودکان در پایان همایش و در مراسم تقدیر گفت: مناسبت روز جهانی کودک را در مقابل کشتار کودکان یمن تبریک می‌گویم. وی با صدای کودکانه، اما محکم خود بیان کرد: ما کودکان یمن هرگونه خواب خوب و بازی را فراموش کردیم. الحلیلی که شرایط دشوار کودکان یمن را توصیف می‌کرد، افزود: ما کودکان یمن زندگی پر از ترس و دلهره داریم. وی با صدایی رسا از مردم جهان خواست به کمک مردم یمن بیایند، چراکه کودکان یمن در برابر بمباران کشته می‌شوند. این کودک یمنی فریاد می‌زد که در یمن همه آواره شدیم و داستان کودکان یمن در تاریخ اسلام سابقه‌ای ندارد. الحلیلی خاطرنشان کرد: کودک یمنی به مدرسه می‌رود و به خانه خود برنمی‌گردد. وی به جنایت کودکان در یمن اشاره کرد و گفت: ۴ هزار کودک یمنی تا کنون شهید شدند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار کودک یمنی گرسنه هستند و ۳ میلیون کودک یمنی در درد و رنج هستند. الحلیلی در پایان اعلام کرد: ما در راه امام حسین و در خط مهدی عج‌الله هستیم و خداوند پشتیبان ماست و از آیت‌الله خامنه‌ای برای حمایت از یمن تشکر می‌کنیم.

منبع: روزنامه جوان