وزرای رژیم کودک کش در تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو

احساس نا امنی از غزه و کرانه باختری، صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها آورد
وزرای رژیم کودک کش در تظاهرات اعتراضی علیه نتانیاهو
با مخالفت برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی با سپردن زمام امور وزارت اطلاعات این رژیم به بنیامین نتانیاهو، احتمال فروپاشی مجدد کابینه اسرائیل بیش از پیش تقویت شده است.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  جوان،  با مخالفت برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی با سپردن زمام امور وزارت اطلاعات این رژیم به بنیامین نتانیاهو، احتمال فروپاشی مجدد کابینه اسرائیل بیش از پیش تقویت شده است. شش وزیر کابینه روز دو شنبه در تظاهرات یهودیان قدس اشغالی علیه سیاست‌های نتانیاهو در کرانه باختری شرکت کردند.
افزایش توان گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی ارتش صهیونیستی در مقابله با فلسطینی‌ها شرایط امنیتی را برای شهرک‌نشینان صهیونیستی سخت کرده و موجی از اعتراضات را علیه کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به راه انداخته است. صد‌ها نفر از یهودیان ساکن قدس اشغالی روز دو شنبه مقابل اقامتگاه نتانیاهو تظاهرات کردند و خواستار واکنش سخت کابینه علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری شدند. صهیونیست‌ها با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیری، خیابان‌های اصلی قدس اشغالی را مسدود کرده و شعار‌های ضد فلسطینی و ضد مقاومت سر دادند. آن‌ها همچنین خواستار مکانیزم بازدارندگی مؤثرتر علیه عملیات‌های استشهادی، تدابیر امنیتی شدیدتر و افزایش حضور نظامیان در کرانه باختری شدند. به نوشته وبگاه شبکه «آی ۲۴ نیوز»، نکته قابل توجه این تظاهرات حضور نیمی از وزیران کابینه نتانیاهو در این تظاهرات علیه سیاست‌ها و تدابیر امنیتی خودش بود. شش وزیر کابینه رژیم صهیونیستی شامل «نفتالی بنت» وزیر آموزش، «آیلت شاکد» وزیر دادگستری، «یواف گالانت» وزیر ساخت‌وساز، «اوری آریل» وزیر کشاورزی، «یارین لِوین» وزیر گردشگری و «زئیو الکین» وزیر محیط زیست در این تظاهرات علیه نتانیاهو شرکت کردند. همچنین در جلسه کابینه تل‌آویو، درگیری لفظی میان نفتالی بنت و نتانیاهو به خاطر اوضاع کرانه باختری رخ داد.
مخالفت برخی وزرای کابینه رژیم صهیونیستی با سپردن زمام امور وزارت اطلاعات این رژیم به نتانیاهو احتمال فروپاشی مجدد کابینه اسرائیل را تقویت کرده است. اعتراضات وزرای کابینه به سیاست‌های نتانیاهو درحالی است که ماه گذشته با استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق، کابینه نتانیاهو بیش از پیش متزلزل شده است. با خروج وزرای دیگر از ائتلاف کابینه، نتانیاهو مجبور خواهد شد انتخابات زودهنگام برگزار کند. باتوجه به افزایش مخالفت‌های مردمی با سیاست‌های او و گشوده شدن پرونده‌های قضایی علیه نتانیاهو و همسرش احتمال شکست حزب لیکود دور از دسترس نیست. اعتراضات وزرا و یهودیان در قدس اشغالی، چند روز پس از آن انجام شد که یک فرد فلسطینی هفته گذشته با تیراندازی به سمت نظامیان اسرائیلی سه تن را کشت و چند تن دیگر را زخمی کرد؛ اقدامی که به گفته برخی رسانه‌های صهیونیستی بزرگ‌ترین عملیات علیه اسرائیل در سال‌های اخیر بود. به گزارش العالم، نداو آرگامان، رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) چندی قبل هشدار داده بود که «ادامه وضعیت فعلی در کرانه باختری می‌تواند به بروز انتفاضه جدید و همچنین فعال شدن هسته‌های مسلح مقاومت در این منطقه منجر شود.»
کرانه باختری که به صورت مشترک از سوی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، در سال‌های گذشته عمدتاً آرام‌تر از نوار غزه بوده و اعتراضات در آن هم به تظاهرات‌های غیرمسلحانه محدود بوده است. همین امر موجب شده شهرک‌سازی در مناطق مختلف کرانه باختری ادامه یافته و فلسطینی‌ها هر روز بیشتر شاهد از دست رفتن اراضی خود باشند. عملیات‌های مسلحانه اخیر در کرانه باختری، آن هم در شرایطی که این منطقه تحت نظارت شدید سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، موجب نگرانی شدید تل‌آویو شده است.


نگرانی نتانیاهو از ناامنی کرانه باختری
نتانیاهو که از مقابله با افزایش توان گروه‌های مقاومت در غزه درمانده شده است، نسبت به سرایت عملیات گروه‌های مقاومت به کرانه باختری ابراز نگرانی کرد. وی دیروز در پایان جلسه هفتگی کابینه ضمن اشاره به تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی، مدعی پاسخ قدرتمند به جنبش مقاومت حماس شد. به گزارش وبگاه «عاروتص شوع» نتانیاهو در این زمینه مدعی شد: «به دنبال موج حملات مرگبار تروریستی هفته گذشته در یهودا و سامریه (کرانه باختری)، اقدام‌های امنیتی مستحکمی را اجرا کرده و شهرک‌سازی را در این مناطق ادامه داده‌ایم». نتانیاهو همچنین از دستور خود به نیرو‌های امنیتی برای شتاب بخشیدن به روند تخریب منازل افرادی که دست به عملیات‌های شهادت‌طلبانه می‌زنند، خبر داد.

منبع: روزنامه جوان