مروری بر حماسه‌آفرینی مردم سراسر ایران در 9 دی 88

مروری بر حماسه‌آفرینی مردم سراسر ایران در 9 دی 88
9 دی‌ماه 1388 از جمله مهم‌ترین روزهایی است که توسط ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. در این روز مردم ایران در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در برابر فتنه‌گران قد علم کرده و حجت را بر آنان تمام کردند. در این روز مردم در تمام شهرها و استان‌های ایران، پا به عرصه گذاشته و به فتنه‌گری‌های معاندین و دشمنان نظام پایان دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز در این روز «راهپیمایان سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی یاد کردند.» بنابر گزارش پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان: «تظاهرکنندگان تصاویر بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و شعارهایی حسینی سردادند و آشوبگران و هتک‌حرمت‌کنندگان به مقدسات دینی در روز عاشورا را محکوم کردند.» در 9 دی 88 مردم استان‌های مختلف کشور همچون تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، همدان، قم، بوشهر، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، خوزستان، مازندران، زنجان، سیستان وبلوچستان و ... ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه عمل نیز به نمایش گذاشتند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ 9 دی‌ماه 1388 از جمله مهم‌ترین روزهایی است که توسط ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. در این روز مردم ایران در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در برابر فتنه‌گران قد علم کرده و حجت را بر آنان تمام کردند. در این روز مردم در تمام شهرها و استان‌های ایران، پا به عرصه گذاشته و به فتنه‌گری‌های معاندین و دشمنان نظام پایان دادند.

 

حضور گسترده ملت با بصیرت تهران در راهپیمایی 9 دی 88

بزرگ‌ترین راهپیمایی عاشورائیان حسینی در تهران رقم خورد.در تهران مردم با شعار «در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، این فتنه گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی» در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب به راهپیمایی پرداختند. 

برآوردها از جمعیت راهپیمایان این روز در تهران قریب به 5 میلیون نفر بود. جمعیت مردم تهران از شرق حد فاصل پل چوبی تا میدان انقلاب، از غرب حد فاصل دانشگاه شریف تا میدان انقلاب، از جنوب حد فاصل میدان حر تا میدان انقلاب و از شمال حد فاصل بلوار کشاورز تا میدان انقلاب بود.

در همین رابطه بی‌بی‌سی گزارش داد: «طرفداران نظام اسلامی در اعتراض به وقایع روز عاشورا در خیابان‌های مرکزی تهران راهپیمایی و تجمع کردند. تظاهرات هواداران حکومت ایران از روز گذشته در شهرهای مختلف شروع شده بود.» الجزیره هم با اشاره به خواسته مردم تهران در راهپیمایی 9 دی گزارش داد: «مردم در این تظاهرات خواستار مجازات سران فتنه شدند.» 

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره تجمع عاشورایيان در تهران نوشت: راهپیمایان سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی یاد کردند. پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان هم به پوشش خبری این حماسه پرداخت و گزارش داد: «تظاهرکنندگان تصاویر بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و شعارهایی حسینی سردادند و آشوبگران و هتک‌حرمت‌کنندگان به مقدسات دینی در روز عاشورا را محکوم کردند.»

 

درخواست مردم قم از دستگاه قضایی در راهپیمایی 9 دی 88

به گزارش روزنامه اطلاعات هزاران نفر از مردم قم، که آیات عظام، فضلا، علما و روحانیون آن­ها را همراهی می‌کردند، در یک راهپیمایی عظیم ضمن حمایت از ولایت فقیه، اقدام‌های حرمت شکنان در عاشورای حسینی را محکوم کردند. مردم قم در این راهپیمایی از دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی خواستند به صورت قاطع و جدی با هتاکان برخورد کنند.

وطن امروز در 10 دی‌ماه، درباره راهپیمایی مردم قم گزارش داد: «ده‌ها هزار نفر از مردم قم در واکنش به هتک‌حرمت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راهپیمایی کرده و انزجار خود را از این اقدام ننگین اعلام کردند. آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با حضور در جمع راهپیمایان قمی انزجار خود را از هتک‌حرمت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا اعلام کرد. مردم قم در شعارهای خود بر دستگیری سران فتنه تاکید کرده و از قوه قضائیه خواستند سران فتنه را دستگیر و به مردم معرفی کند.»

شعارهای مردم زنجان در راهپیمایی 9 دی 88

روزنامه اطلاعات در 10 دی‌ماه درباره حضور گسترده مردم زنجان در راهپیمایی 9 دی گزارش داد: «در پی اهانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقدسات که در روز عاشورا رخ داد، مردم زنجان به راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه حرمت‌شکنان پرداختند... مردم زنجان با راهپیمایی در مقابل مسجد جامع این شهر، خشم و انزجار خود را از حرمت شکنان اعلام کردند و از مسئولان قضایی خواستار برخورد قاطع با منافقان حرمت شکن شدند.»

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان هم در گفتگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش مردم در خنثی کردن توطئه فتنه‌گران در سال 1388، درباره راهپیمایی بزرگ مردم زنجان در این روز گفت: مردم زنجان در روز نهم‌ دی‌ماه سال 1388 در مقابل مسجد جامع و چهارراه انقلاب گرد هم آمدند تا بار دیگر وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دهند.

به گفته سردار کرمی، دو شعار "زنجانیلار قان ویرر، ولایتَ جان ویرر" [مردم زنجان خون می‌دهند و برای ولی فقیه جان خود را هم نثار می‌کنند] و "آند اولا عباس او یاشیل پرچمه، سیلی وورار حسین‌چی نامحرمه" [قسم به بیرق سبز حضرت اباالفضل، نامحرمان از عزاداران حسینی سیلی می‌خوردند] از جمله شعارهای مردم زنجان در روز 9 دی بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان افزود: در روز نهم دی‌ماه مردم با بصیرت استان زنجان نشان دادند که دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

سردار کرمی با بیان اینکه مردم زنجان حتی یک روز قبل از خروش انقلابی مردم در روز نهم دی‌ماه به خیابان‌ها آمده و به اقدامات شوم فتنه‌گران اعتراض کردند، افزود: مردم با بصیرت و ولایی زنجان در روز هشتم دی ماه نیز اعتراض شدیدی به فعالیت‌های بی‌شرمانه فتنه‌گران کرده و آنها را محکوم کردند.

خبرگزاری فارس هم درباره راهپیمایی بزرگ مردم زنجان در 9 دی گزارش داد: «مردم زنجان كه از ساعت‌ها پيش از زمان مقرر در مركز شهر اجتماع كرده بودند با شعارهاي مرگ بر اسرائيل، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولايت فقيه انزجار خود را از هتك حرمت و فتنه‌گري‌هاي عده‌‌اي در روز عاشورا اعلام كردند.»

به گزارش این خبرگزاری «اجتماع مردم زنجان كه در مقابل مسجد جامع در مركز شهر زنجان برگزار شد به حدي بود كه خيابان‌هاي اطراف و منتهي به اين منطقه مملو از جمعيت بود.»

 

پیشگامی مردم تبریز در اعلام برائت از فتنه‌گران

مردم تبریز در حمایت از ولایت‌فقیه و اعلام انزجار از فتنه‌گران پیشگام بودند. براساس گزارش روزنامه وطن امروز در روز 8 دی‌ «اقشار مختلف مردم تبریز با در دست داشتن پرچم‌های سوگواری و با سردادن شعار "لبیک یا حسین، لبیک یا ولایت است" بر ارادت خود به قافله‌سالار‌ شهیدان تاکید و با مقام ولایت تجدید بیعت کردند.» مردم تبریز متشکل از کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف همراه با فرهنگیان و دانش‌آموزان، کارگران و بازاریان در این راهپیمایی خواستار مجازات مسببان فتنه 88 توسط دستگاه قضایی شدند. تجمع‌کنندگان در مقابل مصلای امام خمینی شهر تبریز شعار «لشکر سبز یزید به آخر خط رسید» سر دادند و در پایان این اجتماع، تجمع‌کنندگان با صدور قطعنامه‌ای نفرت و انزجار خود را از عاملین فتنه 88 اعلام کردند.

گزارش روزنامه‌ها همچنین حکایت از حضور پررنگ دانشجویان کفن‌پوش در 8راهپیمایی دی‌ در حمایت از اصل ولایت فقیه داشت.

 

سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی در راهپیمایی 9 دی در ارومیه

مردم ارومیه نیز در روز 9 دی‌ماه، با شرکت در راهپیمایی، انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام کردند. روزنامه اطلاعات راهپیمایی مردم ارومیه در روز 9 دی را اینگونه گزارش داد: «قشرهای مختلف مردم ارومیه عصر دیروز در یک راهپیمایی عظیم، ضمن محکوم کردن حرمت شکنان عاشورای حسینی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری تجدید میثاق کردند. راهپیمایان پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی و در محکومیت حرمت شکنان حمل می‌کردند.»

در این راهپیمایی مرحوم حجت‌الاسلام حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: «كساني كه دست در دست آمريكا گذاشته‌اند امروز اين‌گونه با اعتقادات مردم بازي كرده و آرامش مردم را سلب مي‌كنند تا شايد مرحمي بر عقده‌هاي چركين خود پيدا كنند... منافقان بايد به جزاي اعمال خود برسند... افرادي كه در روز عاشورا به عزاداران آقا اباعبدالله ‌الحسين(ع) بي‌احترامي كردند محارب و منافقاني هستند كه امنيت عمومي جامعه را به هم مي‌زنند.»

حجت‌الاسلام حسنی در این سخنرانی خود از قوه قضائيه خواست: «به طور قاطع با اين افراد برخورد كند.» بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی، تجمع بزرگ مردم ارومیه با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت.

 

صدور بیانیه در راهپیمایی بزرگ مردم اردبیل

مردم اردبیل نیز با حضوری چشمگیر در راهپیمایی 9 دی، انزجار خود از اعمال فتنه‌گران را اعلام کردند. به گزارش روزنامه کیهان، «مردم استان اردبیل با انجام راهپیمایی و تجمع در مساجد، هتک حرمت به عاشورای حسینی توسط عده‌ای اغتشاشگر در تهران را محکوم کردند.»

در این راهپیمایی همچنین نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع)، دفتر فرهنگي وزارت نيرو در استان اردبيل و كاركنان صنعت آب و برق اين استان، كانون فرهنگي هنري مساجد، دانشگاه آزاد اسلامي، نهضت سوادآموزي، آموزش و پرورش استان اردبيل، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و بنياد شهيد و امور ايثارگران هم طی بيانيه‌هایی از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند.

 

پیشگامی مردم مازندران

مردم ساري در روز 9 دی براي دومين روز پياپي به صورت خودجوش خشم و انزجار خود را از حرمت شكني فتنه‌گران در روز عاشورا اعلام كردند. اين تجمع در حالي صورت گرفت كه روز 8 دی در بيشتر شهرهاي مازندران اين تجمعات اعتراض‌آميز برگزار شد.

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره پیشگامی مردم مازندران در اعلام برائت از فتنه‌گران گفت: «مردم مازندران پیش از حماسه 9 دی تهران یعنی روز هشتم دی ماه به صحنه آمدند و اگر به تاریخ روزشمار در مازندران مراجعه شود این موضوع ثبت شده است، مردم به صورت خودجوش پای کار آمدند و به صورت پرشور به راهپیمایی پرداختند.»

مردم مازندران در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاكاردها و با سردادن شعارهاي «الله اكبر، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست، حرمت‌شكن عاشورا اعدام بايد گردد»، خشم و انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام كردند.

به گزارش فارس، راهپیمایی‌کنندگان كه بيشتر آنها از جوانان بودند خواستار برخورد جدي دستگاه‌هاي قضايي و انتظامي با فتنه‌گران شدند. مردم كه به صورت دو دسته زن و مرد بودند با نزديك شدن به مركز شهر بر جمعيت‌شان افزوده شد. آنها با شعارهاي خود حمايت خود را از اصل ولايت فقيه اعلام كردند.

ابراز تنفر از رژیم صهیونیسی و آمريكا بعد دیگری از راهپیمایی مردم مازندران در 9 دی بود. به طوری که مردم شعارهاي "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائيل" سر مي‌دادند. اين مراسم در خيابان‌هاي انقلاب و 18دي به سمت مصلي ساري برگزار شد و با قرائت بيانيه به پايان رسيد.

 

تجمع عاشورائیان اهواز در روز 9 دی

در اهواز هزاران نفر از قشرهای مختلف پس از تجمع در آستانه مقدس حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) با برپایی راهپیمایی و سر دادن شعاری انقلابی، حماسی و ضد امریکایی- صهیونیستی بر تداوم راه پرافتخار انقلاب اسلامی و تبعیت کامل از منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند. در طول این راهپیمایی هزاران نفر دیگر نیز از خیابان‌ها متصل به 24متری آزادگان اهواز با موج خروشان مردم همسو و همراه شدند.

راهپیمایی مردم اهواز تا حسینیه عاشقان ثارالله(ع) ادامه داشت و در طول این راهپیمایی علاوه بر شعارهایی در محکومیت فتنه‌گران، شعارهای دیگری در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی سر داده شد.

بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات، مردم ولایتمدار اهواز با حضور پرشور و حماسی در روز 9 دی گرد هم آمدند و حمایت همه‌جانبه خویش را از ولی امر مسلمین و اصل ولایت فقیه و همچنین تنفر و انزجار خود را از حرمت‌شکنان روز عاشورای حسینی اعلام کردند.

به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در سخنانی بر ضرورت برخورد با حرمت شکنان ایام عاشورا تأکید کرد و گفت: «مسئولان به ويژه مسئولان قوه قضاييه بايد اين اغتشاشگران را محكوم كنند و منافق خائن بايد به سزاي اعمالش برسد.» وي ادامه داد: «امروز نام و راه امام(ره) در قلوب همه مسلمانان و آزاديخواهان جهان نقش بسته اما دشمنان تاب اين را ندارند و مدام به دنبال ايجاد تفرقه هستند.»

در این راهپیمایی، عاشوراييان حسيني در اهواز با سردادن شعارهايي چون "خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست"، "يا حسين" ، " واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد"، "خواص بي‌بصيرت مايه ننگ ملت"، "ما همه نسل حيدريم فداييان رهبريم" و ... خواستار محاكمه سران فتنه شدند. همچنين تجمع‌كنندگان كفن‌پوش با حمل پلاكاردهايي با مضامين "خامنه‌اي كوثر است دشمن او ابتر است" ، "مرگ بر منافق" ، "منافق آمريكايي اعدام بايد گردد" خشم و انزجار خود را از اين اقدام نشان دادند.

همزمان با اهواز، در سراسر شهرستان‌هاي استان خوزستان نيز تجمعاتي بر پا شد. در شهرستان دزفول تجمع ده‌ها هزار نفري در مقابل آستانه متبركه سبزقبا برگزار شد و شركت‌كنندگان به صورت خودجوش شعارهايي عليه فتنه‌گران سردادند و سپس به صورت سينه‌زني و عزاداري تا ميدان مثلث راهپيمايي كردند.

 

تظاهرات بزرگ مردم یزد در 9 دی

روزنامه ایران درباره راهپیمایی مردم یزد در 9 دیماه نوشت: «مردم ولايتمدار يزد كه از بي‌حرمتي به عاشوراي حسيني به خشم آمده‌اند با تجمعي باشكوه و كم نظير در ميدان اميرچخماق اين شهر اقدام نابخردانه منافقان را محكوم كردند. مردم آگاه يزد در اين تجمع با شعارهاي كوبنده مرگ برضد ولايت فقيه، ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند، خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، حسين حسين شعار ماست، مرگ بر منافق و مرگ بر امريكا، نفرت و انزجار خود را از حرمت شكنان به عاشوراي حسيني و منافقان و فتنه گران كوردل اعلام كردند.»

راهپيمايان شهر یزد همچنين ضمن محكوم كردن حرمت شكني به عاشورا، برخورد قاطع و بدون اغماض با عاملان و فتنه‌گران 88 را خواستار شدند. همچنين عزاداران با تشكيل دسته‌های سينه زن و زنجير زن در سومين روز شهادت امام حسین(ع) به عزاداري و سوگواري پرداختند.

 

حضور اقشار مختلف مردم كهگيلويه و بويراحمد در راهپیمایی 9 دی 88

مردم استان كهگيلويه و بوير احمد هم با شركت در راهپيمايي 9 دی 88، اقدامات فتنه‌گران را محكوم كردند. راهپيمايان با سر دادن شعارهاي «خامنه‌اي كوثر است دشمن او ابتر است، ای رهبر آزاده آماده‌ايم آماده، مرگ بر امريكا، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، مرگ برآشوب‌گر» ضمن برائت از فتنه‌گران، انزجار خود را از حرمت شكني‌های آنها اعلام كردند. شركت كنندگان دراين راهپيمايي ضمن محكوم كردن حرمت شكني در عاشوراي حسيني، برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با حرمت شكنان را خواستار شدند. بر اساس گزارش روزنامه ایران: «از جلوه هاي ويژه اين راهپيمايي حضور شركت كنندگان با لباس‌هاي محلي و كفن پوش بودن آنان بود.»

 

تجمع عاشورایی مردم كرمان در روز بصیرت

تجمع و راهپيمايي بزرگ عاشورايي مردم كرمان در روز 9 دیماه با حضور گسترده مردم از ميدان ولي عصر(عج) تا حسينيه ثارالله برگزار شد. روزنامه ایران درباره راهپیمایی مردم کرمان در این روز گزارش داد: «مردم ولايتمدار كرمان با سر دادن شعارهاي آشوبگر عاشورا اعدام بايد گردد، منافق حيا كن اين ملت را رها كن، محرم ماه خون است منافق سرنگون است، رهبر اگر فرمان دهد قصد شهادت مي كنيم، حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي، اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده و عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، عزادار حسيني صاحب عزاست امروز، اين همه لشكر آمده به عشق رهبرآمده و ... خشم و انزجار خود را از هتاكي حرمت شكنان عاشورا اعلام كردند.»

حضور گسترده مردم بوشهر در راهپيمايي عاشورائيان

راهپيمايي بزرگ عاشورائيان با حضور گسترده و پرشور مردم ولايتمدار بوشهر در 9 دی‌ماه برگزار شد. روزنامه ایران ضمن اشاره به برگزاری راهپیمایی پرشکوه مردم بوشهر در 9 دی 1388 گزارش داد: «عزاداران سياه پوش و كفن پوش با شعارهاي عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، شعار هر دانشجو جانم فداي رهبر، اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده، سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن و مرگ برامريكا و مرگ بر اسرائيل، ضمن محكوم كردن هتک حرمت عاشوراي حسيني با رهبر معظم انقلاب اسلامي تجديد پيمان كردند.»

 

راهپیمایی مردم مشهد در 9 دی 88

در مشهد نیز مانند سایر استان‌ها، در روز ۹ دی سال ۸۸ هزاران نفر از مردم انقلابی با حرکت از میدان بسیج به سمت حرم رضوی با دادن شعارهایی، انزجار و نفرت خود را نسبت به هتک حرمت فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند. زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) در شعارهای خود خواستار برخورد قاطع با سران فتنه 88 شدند.

به گزارش مطبوعات، «راهپیمایان با حمایت از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند که بسیجی‌وار آماده حضور در صحنه و مقابله با آشوب‌گران هستند.»

علاوه بر این، در شهرهای مختلف استان خراسان نیز مردم پا به پای مردم استان‌های دیگر به راهپیمایی پرداختند. در نیشابور، جمعیت چند ده هزار نفری به همراه روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه نیشابور به راهپیمایی پرداختند و با صدور بیانیه‌ای انزجار و برائت خود را از رفتار غیرقابل توجیه و اهانت آمیز فریب خوردگان و عوامل فتنه و نفاق اعلام کردند. در دیگر شهرهای این استان نیز راهپیمایی‌هایی با وسعت زیاد انجام پذیرفت.

محكوميت اهانت به مقدسات اسلامي در كردستان

مردم کردستان نیز در راهپیمایی 9 دی 88 به دفاع از نظام جمهوری اسلامی پرداختند. بنابر گزارش روزنامه ایران: «كردستانی‌هاي مرزدار در تجمعي گسترده در ورزشگاه آزادي سنندج، بي‌حرمتي به عاشوراي حسيني را به شدت محكوم كردند. مردم هميشه در صحنه كردستان حرمت شكني به عاشوراي حسيني و اصل ولايت فقيه را از سوي ساختار شكنان گناهي نابخشودني دانستند و ضمن محكوميت اهانت به مقدسات اسلامي، برخورد جدي مسئولان قضايي با عاملان فتنه را خواستار شدند.»

 

راهپیمایی مردم قزوین

راهپیمایی مردم قزوین در روز 9 دی 1388 هم در تاریخ ماندگار شد. بنابر گزارشات روزنامه‌ها مردم ولايتمدار قزوين در محكوميت اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع) و ارزش‌هاي اسلامي در خيابان شهداي اين شهر تجمع كردند.

روزنامه ایران در گزارشی درباره این تجمع گسترده می‌نویسد: «در اين تجمع دانش‌آموزان، دانشجويان، روحانيان، اصناف و بازاريان، فرهنگيان، بسيجيان، خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران و ديگر گروه‌هاي مردم كه گروهي از آنان كفن پوش بودند، با سردادن شعارهاي مرگ بر امريكا، مرگ براسرائيل، مرگ بر منافق، حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست و خوني كه در رگ ماست هديه به رهبر ماست، ضمن اعلام انزجار از حركات گروهي ساختارشكن در روز عاشورا و اهانت كنندگان به ارزش‌هاي اسلامي با آرمان‌هاي والاي امام راحل و مقام معظم رهبري تجديد پيمان كردند.»

 

راهپيمايي بزرگ مردم همدان براي دومين روز متوالی

مردم استان همدان هم با شركت در راهپيمايي بزرگ در دو روز پياپي، اقدامات فتنه‌گران را محکوم کرده و با سر دادن شعارهايی حمايت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کردند. راهپيمايي مردم همدان با تجمع قشرهاي مختلف مردم، خانواده شهيدان، ايثارگران، جانبازان، بازاريان، دانشجويان، دانش آموزان و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي در شهرستان‌هاي ملاير، نهاوند، اسدآباد، كبودرآهنگ، بهار و فامنين برگزار شد.

مردم ملایر در تجمعی گسترده كه از ميدان زنديه اين شهر تا ميدان امام خميني (ره) ملاير ادامه داشت، خواستار محاكمه و مجازات سران فتنه شدند. در کبودرآهنگ هم هزاران نفر از مردم در راهپیمایی عظیم اقدام حرمت شکنان در عاشورای حسینی را محکوم کردند. به گزارش اطلاعات: «مردم کبودرآهنگ در این راهپیمایی از مسئولان قضایی خواستند که حرمت شکنان را به اشد مجازات برسانند.»

 

خروش مردم فارس در 9 دی

مردم استان فارس هم با شرکت در راهپيمايي بزرگ 9 دی، حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند. شرکت کنندگان در اين مراسم با سردادن شعارهاي «آشوبگران اين آخرين پيام است، ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند، خامنه‌اي رهبر است دشمن او ابتر است، مرگ بر منافق فتنه‌گر، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر امريکا، امريکا - اسرائيل ننگت باد، اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مزدور امريکايي ما آمديم کجايي»، ضمن اعلام تنفر و انزجار شديد از اقدام فتنه‌گران، از مقامات قضايي دستگيري و مجازات شديد مسببان را خواستار شدند.»

 

راهپيمايي عاشورائيان در استان مركزي

مردم شهرهای استان مرکزی از دیگر اقشاری بودند که در روز 9 دی 1388 به حمایت از نظام جمهوری اسلامی وارد صحنه شدند. به گزارش روزنامه‌ها، عاشوراييان در شهرهاي مختلف استان مركزي حرمت شكني فتنه‌گران را محكوم كردند. خروش مردم اراک، ساوه، خمين، آشتيان، شازند، خنداب، كميجان، زرنديه و محلات در برائت از هتاكان عاشوراي حسيني در استان طنين انداز شد. آنها با شعارهاي انقلابي، خشم و انزجار خود را از حرمت شكنان عاشورا ابراز كردند.

علاوه بر این، مردم شهرها و استان‌های مختلف کشور همچون زاهدان، اصفهان، گیلان، رشت، سمنان، بندرعباس، کرمانشاه و ... نیز با حضور در راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در 9 دی، ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه عمل نیز به نمایش گذاشتند.