۱ میلیارد هزینه برای پرسش و پاسخی بی‌هدف از ظریف!

نمایندگان مجلس دقیقاً با چه منطقی سوال کردند و بعد هم قانع شدند؟
۱ میلیارد هزینه برای پرسش و پاسخی بی‌هدف از ظریف!
هر یک دقیقه جلسات علنی مجلس بیش از ۲۱ میلیون تومان هزینه دارد، اما متأسفانه دقیقه‌های این جلسات صرف اموری مانند پرسش و پاسخی بی‌‎هدف از وزیر امور خارجه می‌شود که هیچ سودی برای ملت و دولت ندارد. با این حساب به نظر می‌رسد کشور آنچنان که رهبر انقلاب فرمودند بر مدار عقلانیت اداره نمی‌شود!

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از جوان،  محمد صادق عبداللهی - در حالی که هر یک ساعت جلسات مجلس بیش از یک میلیارد تومان هزینه دارد، پیش از ظهر امروز ظریف برای پاسخ به سوال مبهم و کلی سید علی ادیانی با عنوان «عدم اجرای شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص برجام» به مجلس رفت و با پاسخ‌هایی که هیچ ربطی به سوال پرسیده شده نداشت، نمایندگان مجلس را قانع کرد!

اگر پاسخ‌های ظریف را بخوانید (اینجا) جز برخی طعنه‌ها و دفاعیات شعاری از برجام و حرف‌هایی که هر ایرانی بلد است بهتر از او آن‌ها را تکرار کند، نکته‌ی جدیدی نمی‌بینید. اصل حرف او چیزی نیست جز اینکه: «اگر دولت آمریکا بد عهدی کرده و عهد شکن است بهتر است این موضوع را بر سر آمریکا بکوبید، نه بر سر فرزندان و مقاومت ملت ایران»

آنچه که از سخنان او منتشر شده حتی ارتباط چندانی با پرسش مطرح شده ندارد، هر چند پرسش مطرح شده هم آنقدر کلی است که شاید نیاز باشد ماه‌ها یک تیم تخصصی وقت بگذارد و یکی یکی علل را بررسی و گزارشی صد صفحه‌ای آماده کند نه اینکه وزیر در طی چند دقیقه آن هم در جلسه‌ای علنی بخواهد بدان پاسخ دهد.

با این وجود چرا چنین سوالی مطرح می‌شود و مضحک‌تر از آن نمایندگان مجلس دقیقاً چطور و بر اساس کدام منطق از پاسخ‌های ظریف قانع شدند؟ آیا نمایندگان مجلس و وزیر محترم اینقدر وقت اضافه دارند که با این سوالات سیاسی و بعضاً بی‌هدف می‌خواهند وقت خود را پر کنند؟ آیا مجلسی که هر یک دقیقه جلسات علنی‌اش ۲۱.۷ میلیون تومان و هر یک ساعت آن ۱.۳ میلیارد تومان هزینه روی دست نظام می‌گذارد هیچ موضوع با ارزش‌تری را پیدا نکرده است تا وقت نمایندگان مجلس صرف آن شود؟

به نظر می‌رسد برعکس آنچه که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم فرمودند کشور نه بر مدار عقلانیت بلکه بر مدار احساسات و هیجانات اداره می‌شود و با وجود شرایط جنگی همچنان درگیر روزمره‌گی‌های خام هستیم!