تلاش سپاه اشتغال‌زایی در مناطق محروم است

فرمانده کل سپاه:
تلاش سپاه اشتغال‌زایی در مناطق محروم است
سپاه در تلاش است که در مسیر کمک به مردم و اشتغال‌زایی آن‌ها به‌خصوص در مناطق دوردست و مرزی توان خود را به‌کار گیرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح طرح ۲۱۰۰ واحدی پرورش دام سبک و سنگین در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سپاه تمام تلاش خود را به‌کار برده تا کنار برقراری امنیت در مرز‌ها و داخل کشور به بحث اشتغال مردم نیز بپردازد. وی افزود: سپاه در تلاش است که در مسیر کمک به مردم و اشتغال‌زایی آن‌ها به‌خصوص در مناطق دوردست و مرزی سرمایه‌های اجتماعی خود را به‌کار بگیرد.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تلاش و کوشش بخشی از برادران سپاه استفاده از ظرفیت عظیم بسیج در سراسر کشور و بسیج سازندگی در این مسیر است، گفت: طرحی که به‌یاری خداوند متعال می‌تواند در تمامی روستا‌ها اجرا شود و به تمامی مردم روستانشینی که شغل مناسبی ندارند یا مشکلاتی را در رابطه با کار و درآمد کشاورزی دارند، کمک کند تا آن‌ها از این ظرفیت داخلی بهره‌مند شوند.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح این پروژه افزود: برنامه‌ریزی و تلاش برای طراحی این کار و پیگیری برای اخذ وام باید گرفته شود و موضوع تأمین علوفه و ... برای مرکز پرورش دام سبک و سنگین توسط مرکز حامی که وابسته به بنیاد تعاون سپاه است، انجام می‌شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستا‌ها واحد‌های دامداری در گذشته تأسیس شده که بر‌اساس مشکلات مختلف این واحد‌ها تعطیل شده‌اند از این‌رو، مردمی که مکانی دارند یا می‌توانند مکانی را فراهم کنند، می‌توانند برای پرورش دام با کمک، حمایت و پشتیبانی بسیج سازندگی که مدیریت این کار را در تمامی روستا‌ها بر‌عهده دارد، انجام دهند. سردار جعفری افزود: در ۱۵۰ واحد اجرا شده و جواب داده و مردم از آن استقبال کرده‌اند و ان‌شاءالله این ۲۱۰۰ واحد به بیش از این رقم برسد تا علاوه بر این‌که در تأمین گوشت خودکفا شویم، صادر‌کننده هم باشیم.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه یکی از روستاییان نتواند ضمانت‌ها را بر‌عهده گیرد، می‌تواند پس از اینکه دام به مرحله کشتار رسیدند در پایان کار دو دام را تحویل بگیرد و ۱۳ دام را تحویل دهد یا همه دام‌ها را تحویل داده و در این چند ماهی که برای این دام‌ها زحمت کشیده ماهیانه حقوقی بین یک تا ۲ میلیون دریافت کند. فرمانده کل سپاه گفت: علت تعطیلی بسیاری از دامداری‌هایی که قبلاً احداث شده پس از مطالعه در مرکز حامی عدم پرداخت وام با بهره‌های بالا بوده به‌همین دلیل می‌توان از این طرح به‌عنوان یکی از بهترین خدمات برای مردم روستانشین نام برد.