بودجه طرح جهاد روشنایی بسیج را تصویب کنید

سردار غیب‌پرور در افتتاحیه دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت:
بودجه طرح جهاد روشنایی بسیج را تصویب کنید
سردار غیب‌پرور در افتتاحیه دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت گفت: طرح جهاد روشنایی طرحی است که با ایده و تلاش جوانان بسیجی کلید خورد و مقرر شد با مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود و از مجلس درخواست داریم که نسبت به این طرح کم‌لطفی نکند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل ازجوان، مهدی فتحی - دومین جشنواره سرآمدان فناوری و صنعت با مشارکت مراکز بسیج دستگاه‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و سازمان انرژی اتمی در سالن خلیج فارس مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.


بسیج ادعای نوکری دارد نه تصدی‌گری
سردار غیب‌پرور در ایین افتتاحیه این مراسم با بیان اینکه بسیج ادعای نوکری دارد، نه تصدی‌گری گفت: نباید از نقش جوانان در کشور که در بیانیه رهبری به آن تأکید شده‌است، غفلت کرد و اگر صحبت از اعتلای بسیج می‌شود باید به نقش جوانان توجه داشت.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: جای تقدیر دارد که از سازمان بسیج مهندسین برای برگزاری دومین سال این جشنواره با حضور بخش فناوری و صنعت که مجدانه تلاش می‌کنند و موجب اعتلای انقلاب شده‌اند، تشکر کنم. سرزمین ما پهناور است و خدا زمان خلق آن دامن خود را تکان داد و همه آنچه در عالم است، یک‌جا در این سرزمین قرار داده است از جمله نیروی انسانی و انرژی که به یوم انقلاب تمام این سرمایه‌ها ظهور و بروز پیدا کرد.
سردار غیب‌پرور تصریح کرد: نباید از نقش جوانان در کشور که در بیانیه رهبری به آن تأکید شده‌است، غفلت کرد و اگر صحبت از اعتلای بسیج می‌شود باید به نقش جوانان توجه داشت. در خصوص اعتلای بسیج باید گفت که این خواسته و مفهوم را رهبری گفتند و در جلسه معارفه هم بر همین موضوع تأکید داشتند و ما نیز بر این باور هستیم که اعتلای بسیج به معنای اثربخشی فعالیت‌ها است و اگر صحبت از اعتلای بسیج می‌شود باید به نقش جوانان توجه داشت.


ایجاد شبکه اثر بخش با تأسیس ۵۰ کلینیک صنعتی
وی عنوان کرد:، اما سؤال این‌جا است که اثربخشی بسیج مهندسین کشور را باید در کجا جست‌وجو کنیم؟ در پاسخ باید گفت که شاید مهم‌ترین کار برای اعتلای برنامه‌های سازمان بسیج شناسایی سرمایه عظیم انسانی در کشور باشد و مهم‌تر از آن ایجاد شبکه توانمند و اثر‌بخش برای ایجاد تعامل و همپوشانی ظرفیت‌ها باشد. وقتی هزاران نفر در اقشار مختلف بسیج فعالیت دارند در کنار هم جمع کنیم، آن زمان اعتلای فعالیت بسیج محقق می‌شود. بنابراین باید بدانیم در کجای کشور چه نیرو با چه توانمندی حضور دارد تا بر اساس داشته‌های خود برنامه‌ریزی کنیم.
سردار غیب‌پرور ادامه داد: بسیج در سال ۹۸ قصد دارد ۵۰ کلینیک صنعتی را توسط بسیج مهندسین صنعتی تأسیس کند، بنابراین در این طرح سعی می‌شود تا تمام صنایع به کمک سازمان صنایع مربوطه عارضه‌یابی شوند تا این واحد‌های کوچک تعطیل شوند به چرخه فعالیت و تولید برگردند. متأسفانه همواره جوانان و نخبگان صنعتی کشور از عدم حمایت نهاد‌های حاکمیتی گلایه دارند. چرا ما هر موقع وارد نمایشگاهی می‌شویم با گله مواجه هستیم و جوانان از عدم حمایت ناراضی هستند؟ این درحالی است که بیانیه رهبری بر باور به جوانان تأکید دارند.
وی افزود: به قدری رهبری مسلط به مسائل هستند و مسیر را به ما نشان می‌دهند که کسی مانند ایشان نمی‌تواند امور را مدیریت کند و وقتی معظم له صحبت از بنیه و توان جوانان این مرز و بوم می‌کنند باید آن‌ها را باور کرد و از دانش و توانمندی آن‌ها بهره برد. بسیج با نظام عارضه یابی به جوانان میدان می‌دهد.


گلایه از مجلس
سردار غیب‌پرور ضمن گلایه از مجلس شورای اسلامی در تصویب نکردن بودجه طرح جهاد روشنایی گفت: طرح جهاد روشنایی طرحی است که با ایده و تلاش جوانان بسیجی کلید خورد و مقرر شد تا با مساعدت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی شود و از مجلس درخواست داریم که نسبت به این طرح کم لطفی نکند. در این رابطه سازمان بسیج مکرر به دولت اعلام کرد که اماده انسجام همگانی برای پیشبرد برنامه‌های کشور است و رئیس‌جمهور با پی‌نوشت‌هایی که داشتند دستور به مساعدت با سازمان بسیج دادند و ما همین توقع را از مجلس داریم تا بودجه مربوطه به طرح جهاد روشنایی تصویب و اختصاص یابد تا بتوان نیروگاه‌های خورشیدی را عملیاتی کرد.
وی افزود: ما به عنوان بسیج ادعای تصدی‌گری نداریم، می‌خواهیم نوکری کنیم، بنابراین مسؤلان مسیر را باز کنند، البته بسیج نیز در تصویب و بررسی طرح‌های ارائه شده از طرح‌هایی حمایت می‌کند که استاندارد‌ها و مسیر علمی را طی کرده باشد. امیدواریم باور کنیم که بسیج کلید حل مشکلات کشور است و به کمک همه دستگاه‌های دولتی یک مسیر نورانی همراه با حرکت جهادی داشته باشیم و دنبال نسخه دیگری به جز نسخه راه انقلابی با حرکت جهادی به عنوان کلید حل مشکلات نرویم.


بودجه هنگفت انرژی اتمی دروغ بزرگ است
همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم با بیان اینکه بحث اختصاص بودجه هنگفت به انرژی اتمی یک دروغ بزرگ است، گفت: طی ۳۰ سال اخیر سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار به این بخش اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: طی ۳۰ سال اخیر معادل حدود ۶ میلیارد دلار در صنعت هسته‌ای هزینه شده که هزینه ایجاد نیروگاه بوشهر نیز در این رقم لحاظ شده‌است.
صالحی با اشاره به فعالیت ۱۵ هزار نفر در سازمان انرژی اتمی گفت: بودجه امسال سازمان هم حدود ۲۰۰ میلیون دلار است که باید اداره نیروگاه بوشهر نیز در آن دیده شود.
وی در ادامه با انتقاد از ارزان خریدن برق تولیدی نیروگاه بوشهر توسط وزارت نیرو اظهار داشت: سالانه ۷ میلیارد کیلو وات ساعت برق توسط نیروگاه بوشهر تولید می‌شود که کیلووات ساعتی ۶۰ تومان معادل نیم سنت خریداری می‌شود که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
وی افزود: این در حالی است که برق کشور با قیمت حدود ۹ سنت صادر می‌شود و با این حساب، قیمت برق نیروگاه بوشهر ۶۳۰ میلیون دلار معادل ۶ هزار میلیارد تومان می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در این شرایط برق بوشهر ۴۰۰ میلیون دلار خریداری می‌شود، ولی درخواست ما این است که ۲۰ درصد آن را با قیمت صادرات خریداری کنند.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت نیازمند عنصر سرمایه انسانی، سرمایه مادی و مدیریت هستیم، گفت: عنصر دین باوری نیز می‌تواند زمینه ساز آرمانگرایی و ایثارگری باشد که به آن دسترسی داریم. وی با اشاره به اینکه در عنصر مدیریت، کم آورده‌ایم، افزود: آنطور که شایسته نظام بود نتوانستیم عمل کنیم و در این بخش باید از امکانات مطلوب بسیج برخوردار شویم که عدم استفاده از آن به معنی اسراف است
گفتنی نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت صبح دیروز با حضور سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی افتتاح شد.