شرح حال اعزام رزمندگان اسلام به جبهه غرب

نامه پاسدار شهید مهدی محمدباقری
شرح حال اعزام رزمندگان اسلام به جبهه غرب
پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در نامه خود شرح حالی از اعزام به جبهه جنگ حق علیه باطل و مستقر شدن در منطقه جنگی غرب کشور را بیان می‌کند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی
خدمت خانواده عزیزم سلام

ضمن عرض سلام امیدوارم که حالتان خوب باشد و در پناه ایزد منان امام زمان (عج) قرار گرفته باشید اگر جویای احوالپرسی اینجانب خواسته باشید بحمدالله خوبم ملالی نیست، جز دوری شما عزیزان، پدر و مادر عزیز، ما همان روز بعد از ظهر که در تهران حرکت کردیم شب را در همدان به صبح رساندیم و صبح حرکت کردیم به کرمانشاه رسیدیم و بعد از ظهر همان روز به اسلام آباد غرب آمدیم.

همان جایی که علی خاله بود فعلاً یکی دو روزی است که اینجا مستقر شدیم البته چند روزی بیشتر اینجا نیستیم و قرار است به جایی دیگر برویم که هنوز معلوم نیست.

از شما می‌خواهم که مرا دعا کنید از نظر هوا اینجا گرم‌تر از تهران است و از قول من به کلیه برادران و خواهران و زن داداش و تمام دوستان و آشنایان سلام مرا برسانید.

محمود جان سلام قرار بود اسلحه کمری مرا یکی از دوستان به نام برادر شعبانی به منزل بیاورد. امیدوارم که آورده باشد و امیدوارم برنامه کارت (انرژی اتمی) درست شده باشد.

ما هنوز جا و مکان مشخص پیدا نکردیم از قول من به داداش محسن سلام برسان و التماس دعا داریم.

به علت مشخص نبودن مکان جواب نامه را ندهید.

والسلام

برادر کوچک همه شما

مهدی محمدباقری

۱۳۶۱/۹/۲۰»