دل بستن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‎پرس:
دل بستن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل است
محمدابراهیم رضایی با بیان اینکه چشم امید داشتن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی رؤیایی باطل است، گفت: کشور‌های باقی‌مانده در توافق بی‌اساس برجام، عملا سیاست‌های ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا را دنبال می‌کنند.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل ازخبرگزاری دفاع مقدس:محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس با تاکید بر اجرای قانون اقدام متقابل در مورد برجام از سوی دولت اظهار داشت: با توجه به اینکه آمریکا مدت‌هاست که به صورت غیرقانونی و یک طرفه برجام را نقض کرده و حتی پس از این اقدام آنها، اروپایی‌ها هم تمایل به انجام تعهداتشان در جهت تحقق سیاست‌ها و اهداف برجام ندارند، ماندن ما در این توافق علاوه بر اینکه نتیجه‌ای جز ضرر و اتلاف زمان ندارد، این خیال که ما محتاج اجرای تعهدات آنها در برجام هستیم را در اروپایی‌ها می پروراند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها تعهد کرده بودند که خسارات ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام را جبران می‌کنند، افزود: با توجه به وقت‎کشی اروپایی‎ها در پیشبرد اهداف و اجرای سیاست‎های برجامی، باید به این نتیجه رسیده باشیم که سیاست‌های اروپا جدای از آمریکا نیست و دقیقا آنچه که آمریکا خواستار باشند را انجام می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با تمام این اوصاف تعلل در اجرای قانون اقدام متقابل با اقدامات ضدبرجامی آمریکا از سوی دولت جایز نیست. چشم امید داشتن به اروپایی‌ها برای بهبود وضعیت ممکن در قالب اجرای تعهدات برجام رویای باطلی است که عده‎ای از مسوولان داخلی کشور در سر دارند.

رضایی ضعف مجلس در نظارت بر اجرای قوانین مصوب را علت مهم و اساسی در تعلل دولت‌ها در اجرای قوانین دانست و تصریح کرد: مجلس نباید در تصویب و اجرای قوانین با کسی تعارف و رودربایستی داشته باشد؛ چراکه حفظ و ارتقای منافع ملی کشور قابل معامله و شوخی‎بردار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به طرح تقویت جایگاه و حمایت سپاه در مقابل آمریکایی‎ها گفت: مجلس به شدت پیگیر اجرایی شدن این طرح از سوی دولت پس از تصویب خواهد بود؛ چراکه عدم و یا ضعف در اجرای قوانین مسبب اکثر گرفتاری‎ها و مشکلات ماست.