فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود/ آمریکا و دنباله‌هایش در قضیه جاانداختن معامله قرن شکست خواهند خورد/ درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها:
فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود/ آمریکا و دنباله‌هایش در قضیه جاانداختن معامله قرن شکست خواهند خورد/ درباره‌ مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا می‌شود و اگر مقتضی شد بعداً از اهرم‌های بعدی استفاده خواهیم کرد.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل ازگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در عصر بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز چهارشنبه هشتم خرداد در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها گفتند: راهپیمایی روز قدس در دفاع از مردم فلسطین امسال از هرسال دیگر مهمتر است.

ایشان با تأکید بر اینکه دفاع از ملت فلسطین هم جنبه انسانی دارد، هم جنبه دینی و شرعی خاطرنشان کردند: برخی دنباله‌های آمریکا برای جاانداختن معامله قرن درحال تلاشند، اما آمریکا و دنباله‌هایش در این قضیه هم شکست خواهند خورد.

درباره‌ی مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم

رهبر انقلاب درباره موضوع مذاکره فرمودند:  حرفی درباره‌ی جنجال مذاکره که حالا خارجی‌ها و روزنامه‌ها و تبلیغاتچی‌ها میگویند؛ ️مقصود آنها از برگشتن به میز مذاکره، مطلق «مذاکره» نیست؛ بلکه «مذاکره با آمریکا» است؛ وَالّا ما که با مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها مشکلی نداریم.
در مذاکره با دیگران و اروپایی‌ها هم مسئله‌مان تعیین موضوع است.️ ما درباره‌ی مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمی‌کنیم؛ درباره‌ی توانایی نظامی مذاکره نمیکنیم. معنی مذاکره در این مسئله، معامله است؛ یعنی از توانایی دفاعی‌تان کوتاه بیایید.

ایشان ادامه دادند: مذاکره درباره‌ی این‌جور مسائل، دو کلمه است: آنها میگویند این را میخواهیم، ما میگوییم نه!️ مثل قضیه‌ی آن خواستگاری که از او پرسیدند چه شد؟ گفت همه چیز پیش رفته غیر از دو چیز: ما میگوییم دختر شما را میخواهیم و آنها میگویند غلط می‌کنید!️ پس منظور اینها از مذاکره،‌ مذاکره با آمریکا است که درباره‌ی این هم گفتیم که #مذاکره_نمیکنیم؛ علتش این است که مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد و ضرر هم دارد.

مذاکره تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار به ایران است/ می‌خواهند با مذاکره، محصول فشارها نقد شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند:  آمریکایی‌ها وقتی میخواهند با فشار، چیزی را در کشوری هدف قرار بدهند و مقصود خود را به دست آورند، «فشار» در اینجا برایشان راهبرد است؛ یک تاکتیک هم دارند به اسم مذاکره. فشار می‌آورند تا طرف خسته شود و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم. این #مذاکره_مکمل_فشار_است و برای آن است که محصول فشارها نقد شود. فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.

رهبر انقلاب در ادامه تأکید کردند: راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از #ابزار_فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند. اما اگر چنانچه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرمهای فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی.

فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود/ اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد

ایشان در ادامه گفتند: تنها راه ما این است که ما در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم. این ابزارها هم برخلاف تبلیغ آنها نظامی نیست -البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده میکنیم- ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد و گفتند ما تعهداتمان را در این بخش عملی نمی‌کنیم و از تعهدمان خارج میشویم، این کار درستی بود. وقتی شما از ابزار فشار خودتان استفاده نکردید، او خیالش راحت میشود و فشار را کش میدهد.️ توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم؛ نه به‌خاطر تحریم و آمریکا، بلکه به‌خاطر مبنایمان که حرام میدانیم از نظر فقهی و شرعی.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: بعضی‌ها هم گفتند که سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه‌ی بالا تولید میکنیم ولی استفاده نمیکنیم و طرف هم میداند که ما استفاده نمیکنیم و این برای ما دیگر تأثیری ندارد.️ فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود و بعد هرچه که مقتضی باشد. توقف در این حد معنی ندارد. فعلاً این مصوبه کافی است و اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد.

همه‌ی مسئولان اجرایی مُتّفقند که مذاکره با آمریکا مطلقاً توصیه نمی‌شود

رهبر انقلاب در ادامه تأکید کردند: همه‌ی مسئولان اجرایی متفقند که مذاکره با آمریکا مطلقاً توصیه نمی‌شود. نه‌فقط مذاکره با این دولت بخصوص؛ رفتار دولت اوباما هم با این دولت تفاوت جوهری نداشت، ظاهرش فرق می‌کرد اما باطنش یکی بود. ما فریب ترفند آمریکایی‌ها را بلاشک نخواهیم خورد.

برای کوچک نشان دادن حرکت عظیم علمی ایران پول خرج میکنند

ایشان درباره حرکت علمی کشور فرمودند: پیشرفتهای دانشگاهی ما به معنای واقعی کلمه چشمگیر است. از این نباید غفلت کرد. تأکید من برای این است که جریانی راه افتاده برای کوچک نشان دادن حرکت عظیم علمی کشور. پول خرج میکنند و برنامه‌ریزی میکنند؛ یک نمونه‌اش برنامه‌ی ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد برای زیر سؤال بردن کارهای علمی و پیشرفتها و کارهای مهم دانشگاهی ما. در ایران هم کسانی هستند که برای گل زدن آنها پاس میدهند؛ این حرکت، ترکیب خیانت و خباثت است. دانشگاه کارهای زیادی کرده و با قبل انقلاب زمین تا آسمان فاصله دارد. خب حالا جامعه‌ی دانشگاهی ما را متهم میکنند به کم‌عمقی و کم‌سوادی. اگر اینها کم‌عمق و کم‌سوادند پس غنی‌سازی اورانیوم ۲۰درصد را چه کسی انجام داد؟ پیشرفتهای #نانو را چه کسی دنبال کرد؟ پیشرفتهای #سلولهای_بنیادی را چه کسی انجام داد؟

کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمیخواهد، #جهش میخواهد!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: تمجید به‌حق و احساس سرافرازی از دانشگاه به معنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب و نقص ندارد. نه، ما هنوز عقبیم. در برهه‌ی تاریخی تلخی، کشورمان بر اثر سوءرفتار سیاستمداران از قافله‌ی علم عقب افتاد. ما در جای شایسته‌ی خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم، باید به نقطه‌ی اوج برسیم. کشور ما از لحاظ #علمی پیشرفت نمیخواهد، #جهش میخواهد! و این کاملاً ممکن است، البته پررنج هست، لکن رنج شیرین.