الفتح به آمریکا هشدار داد

الفتح به آمریکا هشدار داد

مسئول فراکسیون ائتلاف الفتح به آمریکایی‌ها هشدار داد که هرگونه دور زدن مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیروهای خارجی، به درگیری‌های نظامی منجر خواهد شد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت"  به نقل از  المیادین، محمد سالم الغبان رئیس فراکسیون ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دوشنبه شب در سخنانی گفت که دولت عراق خواستار اتخاذ تدابیر قانونی برای پایان حضور نیروهای خارجی از خاک این کشور است.

وی با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات آمریکایی درباره خروج نیروهای این کشور از عراق هشدار داد که هرگونه دور زدن مصوبه پارلمان عراق در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی، به درگیری‌های نظامی منجر خواهد شد.

در همین ارتباط، سازمان حشدالشعبی دوشنبه شب بیانیه‌ای را در حمایت از طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق که پارلمان آن را اخیرا تصویب کرده است، صادر کرد.

در این بیانیه آمده که حشدالشعبی بار دیگر «حمایت خود را از مصوبه پارلمان عراق و تصمیم عادل عبدالمهدی فرمانده نیروهای مسلح در خصوص اخراج نیروهای خارجی از این کشور» اعلام می‌کند.

در این بیانیه که در پی نشست روز دوشنبه رهبران گروه‌های مقاومت عراق صادر شده است، بر «ضرورت ادامه و توسعه مکانیزم‌های آموزشی و تقویت هماهنگی مشترک با نیروهای امنیتی عراق» تأکید شد.

در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در تاریخ سیزدهم دی ماه، پارلمان عراق دو روز بعد از این اقدام تروریستی آمریکا، طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.