آماده باش یگان هوادریای ارتش

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت " امیر دریادار منصور روح‌الامینی فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌های این نیرو در شرایط فعلی کشور در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: پس از اینکه فرمانده معظم کل قوا دستور فرمودند که تمامی نیروهای مسلح امکانات خود را در اختیار شبکه بهداشت و درمان کشور برای مقابله با کرونا قرار دهند از سوی سلسله‌مراتب ارتش و فرماندهی محترم نداجا این موضوع به یگان هوادریا نیز ابلاغ شده است.

 

وی با بیان اینکه "پس از این ابلاغیه به تمام پایگاه‌های سراسر کشور اعلام آماده‌باش داده‌ایم"، ادامه داد: پایگاه‌های هوادریا این آمادگی را دارند در صورت لزوم هر کمکی را که در راستای کمک به شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا نیاز باشد انجام بدهند.

 

فرمانده هوادریای نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همان‌طور که در ابتدای سال مردم در سیل دچار مشکل شده بودند و هوادریا به کمک آنها شتافت در شرایط فعلی نیز این آمادگی را داریم که به یاری هموطنان بشتابیم.

امیر روح‌الامینی با تأکید بر اینکه "ما شرایط فعلی کشور را مانند شرایط جنگ می‌دانیم و خود را کنار مردم می‌بینیم"، اضافه کرد: در شرایط فعلی نیروهای هوادریا در سراسر کشور در آماده‌باش هستند و حتی در ایام سال نو نیز مرخصی‌های نیروهای خود را لغو کرده‌ایم تا در صورت نیاز به امدادرسانی در بخش‌های مورد نیاز بپردازیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در خصوص جابه‌جایی تجهیزات، بیماران و کادرهای درمانی توسط بالگردهای هوا دریا، افزود: یگان‌های پروازی نیروی دریایی ارتش هم در شمال و هم در جنوب آماده خدمت‌رسانی به شبکه بهداشت و درمان کشور هستند.