انتخاب مساجد تهران به عنوان قرارگاه «رزمایش مواسات»

حاج‌علی اکبری خبر داد؛
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره رزمایش «مواسات» گفت: درحال حاضر مساجد استان تهران را به عنوان قرارگاه رزمایش انتخاب کرده ایم و سعی داریم در استان‌های دیگر هم این رزمایش را اجرا کنیم.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نشستی که در مجتمع آدینه برگزار شد، اظهار داشت: در جریان بیماری کرونا، قشر ضعیف آسیب‌های جدی دید که ما باید بتوانیم با همدلی و حمایت از خانواده‌های آبرومند، رزمایش «مواسات» را برگزار کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین درباره آخرین برنامه‌های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در دوران بعد از تعطیلات نوروز و شرایط خاص دوران شیوع کرونا، افزود: علت این نشست شرایط خاصی است که ما درباره بازگشایی مجدد نماز‌های جمعه و مساجد و سایر برنامه‌های مرتبط خواهیم داشت و محور دیگری که در این نشست دنبال می‌کنیم درخصوص فراخوان همدلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند، است.

وی گفت: در دعوت رهبر معظم انقلاب برای «رزمایش مواسات»، ائمه جمعه حتما باید به میدان بیایند، چون این ائمه جمعه هستند که با ایجاد گروه‌های جهادی می‌توانند پیوست اجتماعی ایجاد کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: نهاد دین در همکاری با نظام سلامت، خوش درخشید و در این مسئله ستاد نماز جمعه پیشگام بود چرا که ما توانستیم به سرعت با ستاد کرونا هماهنگ شویم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: ما خوشحالیم که فقه‌مان، سلامت محور و مبتنی بر طهارت است و در این مسئله کرونا توانستیم با رعایت حقوق فردی و جمعی و پیشگامی گروه‌های مذهبی، از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم.

وی گفت: ما به صورت هفته به هفته با ستاد کرونا ارتباط داشتیم که وضعیت نماز جمعه را بتوانیم پیگیری کنیم.

حاج علی اکبری افزود: در حال حاضر هم برای بازگشایی مجدد مساجد و مصلی‌ها مقدماتی را باید فراهم کنیم و حتما کارگروهی فنی متشکل از مراکز امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باید نظرات دینی و فنی خود را ارایه کنند.

وی گفت: البته تهران جزو بخش‌های دشوار ماست و با وجود این که بسیاری از استان‌ها وضعیت سفید دارند، اما تهران هنوز در وضعیت قرمز است.

حاج علی اکبری افزود: ما برای زنده نگه داشتن ماه رمضان با وجود محدودیت‌های کرونایی باید از روش‌های دیگری استفاده کنیم تا جامعه مومنان از ظرفیت‌های معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: ما برنامه عید تا عید یعنی از نیمه شعبان تا عید سعید فطر را در دستور کار داریم و در ۹۰۰ شهر پایگاه‌های نماز جمعه را داریم که میدان دار اصلی ماموریت، رهبرمعظم انقلاب هستند.

وی گفت: در این زمینه استان تهران ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند به عنوان الگو استفاده شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: نهاد‌ها و همچنین سپاه و پایگاه‌های بسیج می‌توانند در ماه مبارک رمضان به صورت جدی تری به میدان بیایند و حلقه پشتیبان فعالیت‌های مساجد باشند.