نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط اقلیم کردستان عراق

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق بر نقش بی‌بدیل سردار حاج قاسم سلیمانی در جلوگیری از سقوط اقلیم کردستان عراق به دست داعش تاکید کرد.

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از دفاع پرس،«مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در مصاحبه با شبکه سعودی MBC اظهار داشت: ایران به هنگام هجوم گروه تروریستی داعش کمک‌های شایانی به ما کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که چند ماه پیش در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید؛ در روز‌های نخست حمله داعش با ما تماس گرفت و گفت: برای دفع حمله داعش به چه چیزی نیاز دارید و من از سلیمانی مهمات ضد زره درخواست کردم و ایران دو هواپیمای حامل مهمات برای ما فرستاد.

رئیس حزب دموکرات کردستان عراق گفت: طی ۲۴ ساعت ما دیدیم که داعش در مرز‌های ما در امتداد هزار کیلومتر استقرار پیدا کرده است، ما امکاناتی نداشتیم، چراکه دولت بغداد مانع از رسیدن سلاح به ما می‌شد و متاسفانه آمریکا نیز با این امر موافقت کرده بود.

بارزانی با بیان اینکه پیش‌بینی نمی‌شد که داعش به این آسانی موصل را تحت تصرف خود درآورد، خاطرنشان کرد: داعش توانمندی‌های ارتش را به‌طرز هولناکی دچار فرسایش کرد.