زبان حال شهید صیاد شیرازی یک ماه قبل از شهادت/ اشتراک نظر قابل‌تأمل دو سپهبد شهید درباره عاقبت‌بخیری

ویژگی‌های منحصربفرد شهید صیاد شیرازی از وی شخصیتی بی‌نظیر، ولایتمدار و محبوب ساخته بود. اسناد و خاطرات نیز از همین روحیه و صفای باطنی حکایت دارد.همین دست خصوصیات و ویژگی‌ها بود که در شخصیتی نظیر سپهبد شهید قاسم سلیمانی تبلور یافته و او را به فرماندهی بی‌ب

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ شهید علی صیاد شیرازی یکی از سه سپهبد شهید در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

ویژگی‌های منحصربفرد شهید صیاد شیرازی از وی شخصیتی بی‌نظیر، ولایتمدار و محبوب ساخته است. اسناد و خاطرات نیز از همین روحیه و صفای باطنی حکایت دارد.

همین دست خصوصیات و ویژگی‌ها بود که در شخصیتی نظیر سپهبد شهید قاسم سلیمانی تبلور یافته و او را به فرماندهی بی‌بدیل تبدیل کرده بود. چه اینکه بررسی آثار، افکار و اندیشه‌های این دو سپهبد شهید نشان از عظمت وجودی و اشتراکات فراوان ایشان دارد.

یکی از همین اندیشه‌های مشترک رمز "عاقبت‌بخیری" در دیدگاه این دو شهید است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی درباره رمز عاقبت‌بخیری گفته بود: والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی [رهبر معظم انقلاب] است که امروز سکّان انقلاب را به دست دارد.

همین مضامین قابل تأمل در آثار و اسناد شهید صیاد شیرازی نیز تجلی دارد. از جمله اسناد قابل تأمل شهید صیاد شیرازی دست‌نوشته او در تاریخ 8 اسفند 1377 به فاصله  42 روز قبل از شهادت است. سهبد شهید در این دست‌نوشته که شرح زبان حالش را می‌نویسد پیوند با ولایت را ضمانت‌بخش عاقبت‌بخیری می‌پندارد.

تصویر دست‌نوشته شهید صیاد شیرازی در ادامه از نظر می‌گذرد.

Image removed.

متن دست‌نوشته شهید صیاد شیرازی:

چند نکته از زبان حالم

- عظیم‌ترین نعمت خدا را نعمت عظیم ولایت می‌دانم و استحکام در پیوند با ولایت را ضمانت‌بخش هدایت و عاقبت‌بخیری می‌پندارم، فلذا نه تنها در قلب و زبان بلکه در عمل کوشیده‌ام ارادتم را به ولایت به ثبوت برسانم و لذا از خداوند متعال مسئلت دارم که مرا در این مهم یاری فرماید.

-در تجربه بیست سال خدمت به انقلاب رمز موفقیت فردی و جمعی را در ادامه راه شهدا، رسیدن به صلاحیت «والذین جاهدوا» می‌دانم و به لطف خدا تجربه سنگینی را کسب نموده‌ام.

-معتقدم هرچه بر شدت و عظمت فضای معنوی کار افزوده گردد زمینه نزول نعمت‌ها، بصیرت‌ها و نصرت‌های الهی برای مجموعه فراهم‌تر می‌گردد.

-بسیج را کانون توسعه فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی(ص) می‌دانم.

و من‌االله‌التوفیق 01:30 مورخه 77/12/8 سرتیپ علی صیاد شیرازی