معترضان آمریکایی در سالروز پایان برده‌داری به خیابان‌ها ریختند

در ادامه اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا،
با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، مردم آمریکا در شهر‌های مختلف این کشور در یکصد و پنجاهمین سالروز پایان برده‌داری تظاهرات کردند.

 

به گزارش "پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت" به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوانز، در یکصد و پنجاهمین سالروز پایان برده‌داری در آمریکا، شهر‌های مختلف این کشور میزبان تجمعات خیابانی یا حرکت خودرو‌ها در خیابان بود و شرکت‌کنندگان در این تجمعات و حرکت‌ها خواستار عدالت نژادی بودند.

با وجود محدودیت‌های اجتماعی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، سازمان‌دهندگان این تجمعات و حرکت‌های اعتراضی گفتند، با توجه به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست یک افسر پلیس مینیاپولیس، سالروز پایان برده‌داری در آمریکا امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهر‌های مختلف آمریک از شرق تا غرب و شمال تا جنوب و از نیویورک، واشنگتن، فیلادلفیا، آتلانتا، شیکاگو و لس‌آنجلس، چند هفته‌ای است که شاهد چنین راهپیمایی‌ها و حرکت‌های اعتراضی هستند.

 

 

لوری کامبو یکی از اعضای شورای شهر نیویورک در جمع راهپیمایان در منطقه بروکلین این شهر گفت: «ما در آمریکا هرگز آزادی واقعی نداشته ایم و این تجمع به همین خاطر برگزار شده است تا به همه یادآوری کند که ما به معنای واقعی کلمه آزاد نیستیم و باید کار‌های زیادی در این رابطه انجام شود.»

 

 

اریک آدامز یکی دیگر از مسئولان محلی بروکلین گفت: «نژادپرستی در تاروپود همه بخش‌های آمریکا عجین شده است. اگر ما ذهن مردم و همه بخش‌های دولت آمریکا را تغییر ندهیم، همه این کار‌ها بیهوده خواهد بود و دوباره شبیه جهنم این رویه تکرار خواهد شد.»